Το πρώτο βήμα για να ξεκινήσει, μετά από χρόνια προσπαθειών, η ανακατασκευή της λεωφόρου Ηρακλείου στα πρότυπα ενός σύγχρονου, ασφαλούς και λειτουργικού δρόμου κάνει ο Δήμος Ηρακλείου Αττικής. Έπειτα από εισήγηση της δημοτικής αρχής και του δημάρχου, Νίκου Μπάμπαλου, το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε να εγκρίνει με ευρεία πλειοψηφία τη μελέτη που αποτυπώνει τη νέα μορφή της Ηρακλείου και να την υποβάλει προς την Περιφέρεια Αττικής για την τελική έγκριση (καθώς ο εν λόγω δρόμος είναι δικής της αρμοδιότητας) προκειμένου, έτσι, να ανάψει το πράσινο φως που θα οδηγήσει στα έργα αναμόρφωσης της λεωφόρου κατά μήκος των ορίων της πόλης.
Το μεγαλύτερο βάρος πέφτει στην διαμόρφωση μια ολοκληρωμένης διαδρομής διευρυμένων πεζοδρομίων και στα δύο ρεύματα της λεωφόρου Ηρακλείου (1,75 μέτρα πλάτος ανά πλευρά), καθώς, στην παρούσα του μορφή, ο δρόμος έχει σημεία που το πεζοδρόμιο λείπει εντελώς! Παράλληλα, η μελέτη προβλέπει αναμόρφωση των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας (ένα ανά κατεύθυνση) για να γίνεται ομαλότερα η ροή των οχημάτων, διευθέτηση των θέσεων στάθμευσης (οργανωμένες σε μια σειρά ανά ρεύμα) και άρτιο σύστημα αντιπλημμυρικής προστασίας (αγωγοί όμβριων υδάτων).
Τα συγκεκριμένα σημεία, άλλωστε, είναι πάγια απαίτηση των Ηρακλειωτών, άποψη η οποία επικαιροποιήθηκε και τους μήνες που προηγήθηκαν κατά την διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης που πραγματοποίησε ο Δήμος, με περιοδείες τόσο επί της λεωφόρου Ηρακλείου, όσο και στις γειτονιές της πόλης. Καθολική διάθεση των πολιτών είναι ότι ο δρόμος πρέπει να αλλάξει εικόνα, να γίνει πιο ασφαλής στην μετακίνηση των οχημάτων, κυριότερα δε των πεζών.
Απαραίτητη προϋπόθεση που θέτουν οι κάτοικοι, περισσότερο όμως οι επαγγελματίες της Ηρακλείου, είναι να υπάρξει σαφές χρονοδιάγραμμα για την αποπεράτωση των έργων, όρο που σκοπεύει με ένταση να θέσει ο Δήμος στις συνομιλίες του με την Περιφέρεια Αττικής.
Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τη μελέτη που ενέκρινε το δημοτικό συμβούλιο, για να πάρει τη νέα μορφή της η λεωφόρος Ηρακλείου δεν θα χρειαστεί να θιγούν ιδιωτικές περιουσίες – οικίες και καταστήματα – καθώς, σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, δεν μπορεί κάποιος να προχωρήσει σε μαζικές απαλλοτριώσεις που και κοστοβόρες θα είναι και θα ταλαιπωρήσουν εκατοντάδες πολιτών.