«Σπρώχνουν» προς τα κάτω και σε όλα τα επιστημονικά πεδία τις Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής (ΕΒΕ) οι φετινές βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων.
Τα Μαθηματικά και η Φυσική μάλιστα φαίνεται να οδηγούν την πτωτική αυτή πορεία (με θέματα πολύ απαιτητικά φέτος που σχολιάστηκαν μάλιστα αρνητικά από την επιστημονική Εταιρεία του κλάδου στην πρώτη περίπτωση). Επανεμφάνιση …θεαματική έκαναν από την άλλη πλευρά τα Λατινικά, που αντικατέστησαν την Κοινωνιολογία στην εξέταση των Ανθρωπιστικών σπουδών. Στο μάθημα το 45,13% των υποψηφίων έδωσε γραπτά κάτω από την βαθμολογική βάση, με παράλληλη μείωση κατά 10% των αριστούχων σε σχέση με την περυσινή εξεταστική διαδικασία. Τα Λατινικά ωστόσο, φαίνεται ότι είναι ο παράγοντας που απέτρεψε φέτος πολλούς υποψηφίους να επιλέξουν την κατεύθυνση των Ανθρωπιστικών σπουδών, καθώς ο πληθυσμός της «έπεσε» κατά χιλιάδες υποψηφίων.
Σε κάθε περίπτωση συγκεκριμένες συγκρίσεις σε σχέση με την περυσινή διαδικασία δεν είναι εύκολο να γίνουν, καθώς φέτος η βαθμολογική εικόνα για την είσοδο στα ανώτατα Ιδρύματα της χώρας είναι τελείως διαφορετική, με νέους συντελεστές στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής τους, αλλά και καινούργιους συντελεστές στα μαθήματα βαρύτητας ανά τμήμα.
Κατά τα άλλα, λιγότεροι είναι οι αριστούχοι φέτος σε όλα τα μαθήματα με εξαιρέσεις μόνο την Ιστορία και την Χημεία, κάτι που αναμένεται να οδηγήσει σε μικρότερο «συνωστισμό» στην κορυφή των επιδόσεων.
Σε Πολυτεχνικές σχολές, τμήματα Μαθηματικών, Οικονομικά αναμένονται χαμηλότερες βάσεις εισαγωγής ανά περίπτωση (59, 57% ήταν τα γραπτά κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά σε όλες τις κατευθύνσεις και 73,56% στον προσανατολισμό της Οικονομίας).
Πτωτικές θα είναι οι πορείες και σε Νομικές σχολές (με οριακές διαφορές στα περιζήτητα τμήματα), αλλά και σε Ιατρικές.
«Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής μετατόπισε ένα πλήθος διαγωνιζομένων προς τον προσανατολισμό Οικονομίας και Πληροφορικής οι οποίοι κάθε χρόνο επαυξάνονται και αποτελούν πλέον το 35% των διαγωνιζομένων» λέει ο εκπαιδευτικός και αναλυτής των βαθμολογικών δεδομένων Γιώργος Χατζητέγας.
«Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι στις Ανθρωπιστικές σπουδές οι διαγωνιζόμενοι ήταν φέτος κατά 4.338 άτομα λιγότεροι, δηλαδή κατά 20% λιγότεροι. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την δυσκολία των θεμάτων των Λατινικών που δεν συγκρίνονται βέβαια με τα θέματα της Κοινωνιολογίας πέρυσι, θα μειώσουν εντυπωσιακά τις ελάχιστες βάσεις εισαγωγής στο πεδίο και θα δώσουν ευκαιρία εισαγωγής και σε υποψηφίους με πολύ χαμηλές βαθμολογίες. Σε ότι αφορά το γενικό ποσοστό επιτυχίας από τα Γενικά Λύκεια θα είναι 66% και 45% στα Επαγγελματικά. Εκτός διαδικασίας συμπλήρωσης Μηχανογραφικού Δελτίου θα βρεθεί και φέτος ο 1 στους 3 υποψηφίους» καταλήγει.
Οι βαθμολογίες των υποψηφίων αναρτήθηκαν σήμερα σε όλα τα Λύκεια της χώρας και στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr, ενώ έχουν αποσταλεί και με γραπτό μήνυμα SMS στο κινητό τηλέφωνο των υποψηφίων, σε όσους το είχαν αιτηθεί.
Τι αλλάζει φέτος
-Συντελεστές Βαρύτητας Μαθημάτων: Υπενθυμίζεται ότι από φέτος ισχύουν συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων Γενικού Λυκείου, Επαγγελματικού Λυκείου, των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και εφεξής, όπως αυτοί ορίστηκαν από κάθε πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε τμήμα/Σχολή/εισαγωγική κατεύθυνσή του. Σύμφωνα με τον Νόμο 4777/2021 (Α΄25) ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό (%) και δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 20%. Το άθροισμα των συντελεστών αποδίδει το 100%.
Στις περιπτώσεις των Σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα), ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται στο ειδικό μάθημα ή τις πρακτικές δοκιμασίες είναι είτε 10% είτε 20%. Οι
Σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα ή δύο ειδικά μαθήματα με επιλογή των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων, αποδίδουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας σε όλα τα ειδικά μαθήματα επιλογής, ο οποίος είναι είτε 10% είτε 20%. Στις περιπτώσεις των Σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, στις οποίες εξετάζονται δύο ειδικά μαθήματα το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας που τους αποδίδονται είναι το 20% και το ποσοστό που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα ειδικά μαθήματα δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 8%. Τα ποσοστά που αποδίδουν τα ειδικά μαθήματα προστίθενται στο 100% που αποδίδουν τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.
Άρα, σύμφωνα με τα παραπάνω, κάθε υποψήφιος που συμμετείχε στις πανελλαδικές εξετάσεις για κάθε Τμήμα που θα δηλώσει στο μηχανογραφικό του δελτίο, θα πρέπει να υπολογίσει τα μόριά του, πολλαπλασιάζοντας τους βαθμούς στα 4 πανελλαδικά μαθήματα (και σε τυχόν ειδικά μαθήματα και αγωνίσματα) επί τους αντίστοιχους συντελεστές για κάθε μάθημα, όπως φαίνονται στις παρακάτω υπουργικές Αποφάσεις. Έτσι, κάθε υποψήφιος φέτος θα έχει πιθανόν διαφορετικό αριθμό μορίων για κάθε τμήμα/Σχολή και όχι έναν ενιαίο αριθμό μορίων για ολόκληρο το επιστημονικό πεδίο (για τα Γενικα Λύκεια) ή τον τομέα (για τα Επαγγελματικά), που είναι υποψήφιος.
ΠΗΓΗ:in.gr