Spencer ★★★★
ΘΡΙΛΕΡ (2021)
Σκηνοθεσία: Πάµπλο Λαρέιν
Ερμηνείες: Κρίστεν Στιούαρτ, Τίμοθι Σπολ, Σάλι Χόκινς
Μια από τις καλύτερες ταινίες των τελευταίων Οσκαρ έρχεται αυτή την εβδομάδα, έστω με καθυστέρηση, και στις ελληνικές αίθουσες. Το φιλμ του Πάμπλο Λαρέιν, που έχει για τίτλο του το πατρώνυμο της πριγκίπισσας Νταϊάνα, δεν αποτελεί τόσο απόπειρα βιογραφίας της πρόωρα χαμένης λαίδης, όσο ένα καθαρό ψυχολογικό θρίλερ με τη σεναριακή υπογραφή του Στίβεν Νάιτ («Peaky Blinders»).
Βρισκόμαστε στην περίοδο όπου οι σχέσεις της Νταϊάνα (Κρίστεν Στιούαρτ) με τον Κάρολο και την υπόλοιπη βασιλική οικογένεια έχουν διαρραγεί οριστικά, ωστόσο εκείνη υποχρεώνεται να φθάσει για άλλη μια φορά στο παλάτι του Σάντριγχαμ για τις γιορτές των Χριστουγέννων. Τα πράγματα θα εξελιχθούν ακόμα χειρότερα από όσο είχε φανταστεί και σύντομα η ίδια θα βυθιστεί σε έναν σκοτεινό εφιάλτη, ενώ οι αναμνήσεις από το παιδικό και νεανικό της παρελθόν στην περιοχή την κατακλύζουν.
Ο Λαρέιν κτίζει μεθοδικά, ήδη από τα πρώτα πλάνα, την απειλητική ατμόσφαιρα που ταιριάζει με την ψυχοσύνθεση της ταραγμένης ηρωίδας του. Μικρές λεπτομέρειες –το υποχρεωτικό ζύγισμα στην είσοδο, τα προεπιλεγμένα φορέματα, οι ραμμένες κουρτίνες κ.ο.κ.– λειτουργούν σαν καρφιά στο φέρετρο που μοιάζει να ετοιμάζεται για την Νταϊάνα, από μια σχεδόν αόρατη αλλά πανταχού παρούσα κακότητα.
Μοναδική πηγή φωτός μέσα σε όλα αυτά είναι τα δύο παιδιά της, καθώς και κάποιες ευτυχισμένες αναμνήσεις που της προσφέρουν ανάσες ελευθερίας. Λόγος, φυσικά, πρέπει να γίνει και για την (υποψήφια για Οσκαρ) Κρίστεν Στιούαρτ, η οποία, στη σπουδαιότερη έως τώρα ερμηνεία της καριέρας της, δημιουργεί μια στοιχειωμένη Νταϊάνα, φαινομενικά εύθραυστη σαν κλαράκι, η οποία ωστόσο διαθέτει εσωτερική δύναμη και ασίγαστη λαχτάρα για ελευθερία.
Για όσους τους έλειψαν τα ισπανικά θρίλερ, η «Υγρή γη» είναι εδώ.
Υγρή γη ★★½
ΘΡΙΛΕΡ (2021)
Σκηνοθεσία: Ινιάκι Σάντσεθ Αριέτα
Ερμηνείες: Ραούλ Αρέβαλο, Παθ Βέγκα
Η αλήθεια είναι πως φέτος μας είχαν λείψει κάπως τα τυπικά ισπανικά θρίλερ που βλέπουμε τέτοιον καιρό στις νέες κυκλοφορίες, οπότε το φιλμ του ανερχόμενου Ινιάκι Σάντσεθ Αριέτα έρχεται να καλύψει το κενό. Πρωταγωνιστής εδώ είναι ο Ρικάρντο (Ραούλ Αρέβαλο), ένας διακεκριμένος υδροβιολόγος, που φθάνει μαζί με τη σύζυγο και την κόρη του στην πατρίδα των παιδικών του χρόνων, προκειμένου να εκπονήσει σχέδιο προστασίας της τοπικής λιμνοθάλασσας. Η τελευταία κινδυνεύει σοβαρά λόγω της αλόγιστης εκμετάλλευσης των ντόπιων, οι οποίοι θα δείξουν την ίδια –και περισσότερη– εχθρότητα και απέναντι στον «ξένο» που έρχεται να τους συνετίσει.
Ο Σάντσεθ ξεκινάει να μας βάζει στην ατμόσφαιρα με μερικά υπέροχα –τα έχουμε ξαναδεί, βέβαια, πολλές φορές– πανοραμικά πλάνα της λιμνοθάλασσας, καθώς ο ήρωας φθάνει σε αυτό που θα εξελιχθεί σε τόπο μαρτυρίου του. Ορμητικός, και έχοντας να ξεπεράσει τους δικούς του δαίμονες, ο Ρικάρντο δεν παίρνει ιδιαίτερα υπ’ όψιν τις ειδικές συνθήκες της περιοχές και βάζει έτσι την οικογένειά του σε κίνδυνο. Εδώ υπάρχουν προφανή οικολογικά και άλλα σχόλια που έχουν να κάνουν με τις κλειστές κοινωνίες και τη διαφθορά, ωστόσο στον πυρήνα του το φιλμ παραμένει ένα αγωνιώδες θρίλερ, το οποίο πάντως θα μπορούσε να είναι αρκετά πιο εύστοχο και αληθοφανές.
Ταξίδι στις απαρχές της επαγγελματικής πυγμαχίας μέσα από έναν ξεχασμένο ήρωα της εποχής, στην ταινία «Ο αήττητος».
Ο αήττητος ★★½
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Ντάνιελ Γκράχαµ
Ερμηνείες: Ράσελ Κρόου, Ματ Χούκινγκς, Ρέι Γουίνστον
Το βρετανικό φιλμ του Ντάνιελ Γκράχαμ μας ταξιδεύει πίσω στον 19ο αιώνα και στις απαρχές της επαγγελματικής πυγμαχίας, μέσα από έναν ξεχασμένο ήρωα της εποχής. Ο Ματ Χούκινγκς υποδύεται τον Τζεμ Μπέλτσερ, έναν νεαρό από το Μπρίστολ, ο οποίος έχει μεγαλώσει δίπλα στον αγαπημένο του παππού και θρυλικό πρώην πυγμάχο Τζακ Σλακ (Ράσελ Κρόου).
Οταν έρχεται η ώρα, ο νεαρός μπαίνει και εκείνος στο ρινγκ για να δείξει την αξία του, ωστόσο η μετακόμιση στο Λονδίνο και η τρυφηλή ζωή εκεί θα τον κάνουν να παρεκκλίνει από τον δρόμο του.
Σαν άλλος Σιλβέστερ Σταλόνε (ιεροσυλία), ο Ματ Χούκινγκς υπογράφει ο ίδιος και το σενάριο ενός μάλλον ακαδημαϊκού φιλμ, το οποίο πάντως πετυχαίνει να μας βάλει στο κλίμα μιας άγριας εποχής, όπου οι πυγμάχοι μπαίνουν στην αρένα δίχως γάντια ή άλλο προστατευτικό εξοπλισμό για να πολεμήσουν, περίπου, για τη ζωή τους. Από εκεί και έπειτα, υπάρχουν τα αναμενόμενα: η άνοδος και η πτώση του ήρωα, το μοντάζ της σκληρής προπόνησης, ο αυστηρός κόουτς κ.ο.κ., ενώ ευπρόσδεκτη πινελιά αποτελεί το αντιηρωικό φινάλε.
Ο διακεκριμένος Χουάν Χοσέ Καμπανέλα υπογράφει μια μαύρη κωμωδία γύρω από το χάσμα γενεών («Το κόλπο της νυφίτσας»).
Το κόλπο της νυφίτσας ★★½
ΚΩΜΩΔΙΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Χουάν Χοσέ Καµπανέλα
Ερμηνείες: Γκρασιέλα Μπόργκες, Οσκαρ Μαρτίνεζ
Ο διακεκριμένος Αργεντινός σκηνοθέτης Χουάν Χοσέ Καμπανέλα («Το μυστικό στα μάτια της») υπογράφει μια μαύρη κωμωδία γύρω από το χάσμα γενεών, τα γηρατειά, αλλά και τις καλλιτεχνικές παλινωδίες. Σε μια παλιά εξοχική έπαυλη συγκατοικούν τέσσερις ηλικιωμένοι: μια πρώην ντίβα της χρυσής εποχής του σινεμά, ο καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι σύζυγός της και άλλοτε ηθοποιός, και δύο φίλοι τους, σκηνοθέτης και σεναριογράφος αντίστοιχα, επίσης του παλιού κινηματογράφου.
Το κουαρτέτο περνάει ήσυχα τις μέρες του, μέχρι που ένα νεαρό ζευγάρι μεσιτών εμφανίζεται προσπαθώντας να τους εξαπατήσει για να πουλήσουν το σπίτι. Το σενάριο του Καμπανέλα διαθέτει μπόλικες δόσεις απολαυστικού, δηλητηριώδους χιούμορ, ωστόσο η πλοκή μοιάζει ελαφρώς υποτυπώδης, ενώ και η μεγάλη διάρκεια δεν βοηθάει ιδιαίτερα στη διατήρηση της προσοχής του θεατή.
Ο μεγάλος Κάρι Γκραντ στη «Σκιά των τεσσάρων γιγάντων».
Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων ★★★★★
Σκηνοθεσία: Αλφρεντ Χίτσκοκ
Ερμηνείες: Κάρι Γκραντ, Τζέιμς Μέισον
Μία από τις πιο διάσημες και αγαπητές ταινίες του Αλφρεντ Χίτσκοκ επανακυκλοφορεί σε ψηφιακά αποκατεστημένες κόπιες. Ο μεγάλος Κάρι Γκραντ πρωταγωνιστεί στον ρόλο ενός αθώου άνδρα, ο οποίος καταδιώκεται ανελέητα σε ολόκληρη την Αμερική από πράκτορες, οι οποίοι προσπαθούν να βγάλουν από τη χώρα ένα μικροφίλμ με κυβερνητικά μυστικά.
Πηγή: Καθημερινή