Με επιτυχία πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του νέου σύγχρονου «Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας» του Δήμου Διονύσου, που στεγάζεται στο ισόγειο του Κεντρικού Δημαρχείου (Λεωφόρος Μαραθώνος 29 & Διάκου Αθανασίου, Άγιος Στέφανος).
Τα εγκαίνια του «Κ.Ε.Λ.» πραγματοποιήθηκαν παρουσία του Δημάρχου Γιάννη Καλαφατέλη, Αντιδημάρχων και στελεχών της διοίκησης, Προέδρων Δημοτικών Κοινοτήτων, Δημοτικών και Τοπικών Συμβούλων, εκπροσώπων Νομικών Προσώπων, συλλόγων, φορέων και δεκάδων πολιτών. Παραβρέθηκαν ακόμη εκπρόσωποι των εταιρειών «Θ-Φ ΑΤΕΕ» και «OLYMPIOS Α.Ε.», οι οποίες υλοποιούν, αντίστοιχα, τα έργα της προμήθειας και εγκατάστασης ψηφιακών υδρομετρητών και του συστήματος τηλελέγχου – τηλεμετρίας και μείωσης διαρροών του δικτύου ύδρευσης. Τα εγκαίνια τέλεσε ο Προϊστάμενος του Ι.Μ.Ναού Αγίου Στεφάνου π.Χρυσοβαλάντης.
Το νέο «Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας» διαθέτει οθόνες τελευταίας τεχνολογίας και είναι ήδη συνδεδεμένο με 5 ψηφιακές εφαρμογές (ψηφιακά υδρόμετρα, τηλεμετρία-τηλέλεγχος, έλεγχος στόλου οχημάτων μέσω GPS, 24ωρη εναέρια επιτήρηση όλης της περιοχής για συμβάντα πυρκαγιών από σύγχρονο drone με θερμική κάμερα μέσω της εταρείας VANGUARD, καθώς και σύστημα έγκαιρης ανίχνευσης και διαχείρισης δασικών πυρκαγιών για την περιοχή των Οικισμών «Αγίων Αγγέλων και Φασίδερι» της Δημοτικής Κοινότητας Άνοιξης).
Όπως ανέφερε στην ομιλία του ο κ.Καλαφατέλης, το «Κ.Ε.Λ.» θα διασυνδεθεί μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα με δεκάδες ακόμη ψηφιακές εφαρμογές, οι οποίες αποσκοπούν στη βελτίωση των λειτουργιών του Δήμου και της καθημερινότητας των πολιτών, μέσω του χρηματοδοτούμενου προγράμματος ψηφιακού μετασχηματισμού, μετά την έγκριση των όρων του διαγωνισμού από την Οικονομική Επιτροπή την Τρίτη 26/9.
Ειδικότερα, οι δράσεις που εγκρίθηκαν είναι:
– Οργάνωση Γραφείου Κίνησης και Διαχείριση Δημοτικού Στόλου Οχημάτων
– Έξυπνα Συστήματα Ενεργειακής Διαχείρισης Δημοτικών και Σχολικών Κτιρίων
– Σύστημα Διαχείρισης Δημοτικών Κοιμητηρίων και Ψηφιοποίησης Φακέλων
– Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων και Ψηφιακών Υπογραφών
– Σύστημα Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Πληρωμών
– Σύστημα Διαχείρισης Αστικού Πρασίνου και Κοινόχρηστων Χώρων
– Κεντρική Ενιαία Πλατφόρμα διαχείρισης και συλλογής δεδομένων δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού
– Έξυπνος Οδηγός Πόλης / Δήμου για την καταγραφή των τοπικών επιχειρήσεων
– Προμήθεια δέκα (10) «έξυπνων» στάσεων για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
– Προμήθεια και εγκατάσταση δέκα έξι (16) «έξυπνων» διαβάσεων πεζών καθώς και διαβάσεων φιλικών για ΑΜΕΑ συμπολίτες μας).
Επίσης το «Κ.Ε.Λ.» θα μπορεί μελλοντικά να διασυνδεθεί και με το σύστημα οδοφωτισμού του Δήμου, με σύγχρονα και «έξυπνα» φωτιστικά τύπου led.
Διαβάστε την Oμιλία του Δημάρχου Διονύσου:
«π.Χρυσοβαλάντη,
Aγαπητές Φίλες και Φίλοι,
Αγαπητοί συνδημότες,
Αφού σας ευχαριστήσω για την παρουσία σας στα εγκαίνια του νέου «Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας» του Δήμου Διονύσου, θα πω ότι σήμερα είναι μια αισιόδοξη μέρα!
Μία σημαντική στιγμή για το Δήμο μας και τη λειτουργία του, μπροστά στις μεγάλες προκλήσεις της σύγχρονης εποχής.
Σήμερα υλοποιούμε με έργα, και όχι με κούφια λόγια, μία βασική προγραμματική δέσμευσή μας, που αποτελεί πλέον πράξη!
Δημιουργήσαμε σε αυτό εδώ το χώρο ένα «Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας», που αποσκοπεί να διαδραματίσει το επόμενο χρονικό διάστημα αυξημένο ρόλο στα φλέγοντα ζητήματα της πολιτικής προστασίας και ασφάλειας.
Ένα Κέντρο που θα μας επιτρέψει, επίσης, να ελέγχουμε σε πραγματικό χρόνο δεκάδες λειτουργίες του Δήμου μας, έτσι ώστε να μπορούμε να παρέχουμε καλύτερες και πιο αναβαθμισμένες υπηρεσίες προς τους συμπολίτες μας.
Ένα Κέντρο σε σταθερή εγκατάσταση, που ελάχιστοι Δήμοι της χώρας διαθέτουν.
Όπως όλοι διαπιστώνουμε καθημερινά, η κλιματική αλλαγή έχει δυστυχώς εξελιχθεί σε κλιματική κρίση, με απρόβλεπτα, ανεπιθύμητα και πολλές φορές, καταστροφικά αποτελέσματα.
Η αλήθεια είναι ότι η προστασία της ζωής και της περιουσίας των συμπολιτών μας, αποτελεί κυρίως υποχρέωση της πολιτείας.
Ωστόσο, εμείς πιστεύουμε ότι και ο Δήμος μας μπορεί και πρέπει να κάνει περισσότερα.
Τον Φεβρουάριο του 2021 ζήσαμε τις επιπτώσεις της «Μήδειας». Μιας θεομηνίας που ανέδειξε υπαρκτά και χρόνια προβλήματα οργάνωσης και υποδομών.
Ξεκινήσαμε λοιπόν την αναδιοργάνωση του Δήμου με μία σειρά από παρεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα.
Όπως ενδεικτικά την προμήθεια γεννητριών, για να υπάρχει αδιάλειπτη λειτουργία υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, τη θωράκιση των αντλιοστασίων μας με σύγχρονα συστήματα, την προμήθεια καμερών για να ελέγχουμε και να προστατεύουμε κοινόχρηστους χώρους και δημοτικά κτίρια, την υπογειοποίηση των ηλεκτρικών καλωδίων, τη μέριμνα για τις ευπαθείς ομάδες προκειμένου να έχουν φροντίδα στις δύσκολες στιγμές. Και βέβαια πολλά άλλα που δεν είναι της παρούσης.
Κάναμε λοιπόν και συνεχίζουμε να κάνουμε ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να μειώσουμε στο μέλλον τις επιπτώσεις αντίστοιχων θεομηνιών και φυσικών καταστροφών, συμπεριλαμβανομένων των πυρκαγιών.
Το «Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας» που εγκαινιάζουμε σήμερα, είναι το Κέντρο μέσα από το οποίο θα παρακολουθούμε 24 ώρες το 24ρο όλες τις κρίσιμες λειτουργίες του Δήμου.
Με την ευκαιρία θα ήθελα να ευχαριστήσω τις εταιρίες «Θ-Φ» και ΟΛΥΜΠΙΟΣ Α.Ε. όπως και τον Πετρούλια, τον κο Βαχαρίδη και τον κο Τζελεπίδη, για τη συμβολή τους στην κατασκευή αυτού του Κέντρου, λειτουργώντας ανταποδοτικά στο πλαίσιο των έργων της τηλεμετρίας- τηλεελέγχου και ηλεκτρονικών υδρομέτρων που ανέλαβαν να φέρουν σε πέρας.
Είναι επίσης το Κέντρο που θα υποστηρίζει όλες τις χρήσιμες ψηφιακές εφαρμογές «έξυπνης πόλης» που ήδη και σταδιακά έχουμε αρχίσει να συνδέουμε.
H ενεργοποίηση και λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας του Δήμου μας, μας έδωσε τη δυνατότητα να διαθέσουμε το συγκεκριμένο χώρο σε ιδιωτική εταιρεία, έτσι ώστε να μπορέσει να υλοποιηθεί η εναέρια επιτήρηση όλης της περιοχής για τυχόν συμβάντα πυρκαγιών. Η επιτήρηση πραγματοποιείται, όπως μπορείτε να δείτε, από σύγχρονο drone με θερμική κάμερα, που πετάει 24 ώρες το 24ωρο. Η εταιρεία είναι η VANGUARD και έχουμε σήμερα τη χαρά να έχουμε κοντά μας τον Διευθύνοντα Σύμβουλο κο Αγγελάκη, τον οποίο και ευχαριστούμε.
Μελλοντικά, και σε συνδυασμό με τις κάμερες που θα τοποθετήσουμε, εξετάζουμε ως Δήμος το ενδεχόμενο της χρήσης drone για την περιφρούρηση κοινόχρηστων χώρων και δημοτικών κτιρίων, σε μια προσπάθεια να αποτρέψουμε το βανδαλισμό τους εξοικονομώντας ένα μεγάλο ποσό που δαπανάμε σε ετήσια βάση για επισκευές.
Παράλληλα το Κέντρο Ελέγχου είναι ήδη διασυνδεδεμένο:
– Με την εφαρμογή των ψηφιακών υδρομέτρων, που ήδη έχουμε τοποθετήσει σε πολλές περιοχές του Δήμου μας. Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 3.540.200 €, και είναι χρηματοδοτούμενο από το Υπουργείο Εσωτερικών (Φιλόδημος και μετέπειτα πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ»).
– Ακόμη συνδέεται με την εφαρμογή τηλεελέγχου και τηλεμετρίας, με την οποία μας δίνεται η δυνατότητα να έχουμε on line έλεγχο σε μια σειρά από στοιχεία, όπως τις καταναλώσεις, τις διαρροές του δικτύου κλπ. Το συγκεκριμένο έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 1.735.628,00 € και χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας (ΕΠΠΕΡΑΑ).
– Έχουμε συνδέσει επίσης το σύστημα έγκαιρης ανίχνευσης και διαχείρισης δασικών πυρκαγιών που έχει εγκατασταθεί στην περιοχή των Οικισμών «Αγίων Αγγέλων και Φασίδερι» της Δημοτικής Κοινότητας Άνοιξης, με χρηματοδότηση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και του Πράσινου Ταμείου. Το σύστημα αποτελείται από 44 αυτόνομους αισθητήρες με φωτοβολταϊκό υψηλής απόδοσης, οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί σε ισάριθμα σημεία που έχουν επιλεγεί καλύπτοντας μία περιοχή 1.000 περίπου στρεμμάτων.
– Τέλος από το Κέντρο ελέγχουμε και το σύστημα GPS, για τον έλεγχο κίνησης του στόλου οχημάτων, απορριμματοφόρων και φορτηγών του Δήμου μας, έτσι ώστε να γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή που βρίσκονται.
Όλα αυτά θα μπορείτε στη συνέχεια να τα δείτε και να πληροφορηθείτε περαιτέρω από τους ειδικούς που βρίσκονται μαζί μας.
Εγώ θα πω ότι αυτό που βλέπετε είναι μόνο η αρχή.
Σήμερα στην Οικονομική Επιτροπή εγκρίθηκαν οι όροι του διαγωνισμού με θέμα τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του Δήμου μας, μέσα από τον άξονα 1 του προγράμματος «Ψηφιακού Μετασχηματισμού του Δημόσιου Τομέα», που αναμένεται να υλοποιηθεί μέσα σε ένα χρόνο και διακρίνεται σε 4 υποομάδες.
Αναφέρω ονομαστικά τις δράσεις που πρόκειται να υλοποιηθούν:
– Οργάνωση Γραφείου Κίνησης και Διαχείριση Δημοτικού Στόλου Οχημάτων.
– Έξυπνα Συστήματα Ενεργειακής Διαχείρισης Δημοτικών και Σχολικών Κτιρίων.
– Σύστημα Διαχείρισης Δημοτικών Κοιμητηρίων και Ψηφιοποίησης Φακέλων.
– Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων και Ψηφιακών Υπογραφών.
– Σύστημα Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Πληρωμών.
– Σύστημα Διαχείρισης Αστικού Πρασίνου και Κοινόχρηστων Χώρων.
-Κεντρική Ενιαία Πλατφόρμα διαχείρισης και συλλογής δεδομένων δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού.
– Έξυπνος Οδηγός Πόλης / Δήμου για την καταγραφή των τοπικών επιχειρήσεων.
– Προμήθεια δέκα (10) «έξυπνων» στάσεων για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
– Προμήθεια και εγκατάσταση δέκα έξι (16) «έξυπνων» διαβάσεων πεζών καθώς και διαβάσεων φιλικών για ΑΜΕΑ συμπολίτες μας.
Και τέλος θα αναφερθώ στο μεγάλο έργο οδοφωτισμού του Δήμου μας με σύγχρονα και «έξυπνα» φωτιστικά led, τα οποία όταν τοποθετηθούν θα μπορέσουν να συνδεθούν με το Κέντρο Ελέγχου, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την πολιτική ασφάλειας στην περιοχή μας. Να αναφέρω μόνο ότι τα LED θα είχαν ήδη μπει αν στην πρόταση που φέραμε, και η οποία ήταν κατά 6,5 εκ. ευρώ πιο οικονομική σε σχέση με το παρελθόν, είχε συναινέσει η αντιπολίτευση. Ο διαγωνισμός αυτός όμως θα υλοποιηθεί με τη νέα δημοτική αρχή που θα προκύψει από τις Εκλογές καθώς θα έχει την απαιτούμενη πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο.