Aπορρυπαντικά, καθαριστικά, υλικά μαγειρικής και γαλακτοκομικά οδήγησαν την κούρσα των ανατιμήσεων στα σούπερ μάρκετ το δεκάμηνο Ιανουάριος – Οκτώβριος 2023, ενώ συνολικά οι ανατιμήσεις ανά τεμάχιο διαμορφώθηκαν στο 7,7%.
Σύμφωνα με τα στοιχείατης εταιρείας μέτρησης Circana παρότι οι αυξήσεις στα ράφια συνεχίστηκαν και τον Οκτώβριο, ο ρυθμός τους, ωστόσο, κατά τους τελευταίους μήνες είναι σαφώς χαμηλότερος σε σχέση τις αρχές του έτους. Ενδεικτικά, από τα διψήφια ποσοστά του πρώτου τρίμηνου (+11,2% τον Ιανουάριο, +11,5% τον Φεβρουάριο και 10,1% τον Μάρτιο), τον Σεπτέμβριο η αύξηση ανά τεμάχιο έφτασε στο +4,3% και τον Οκτώβριο στο +3,1%.
Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις στο 10μηνο καταγράφηκαν σε απορρυπαντικά και καθαριστικά κατά 12% ενώ ακολούθησαν τα βοηθήματα μαγειρικής κατά 10%. Τα γαλακτοκομικά εμφάνισαν άνοδο 9%, τα σνακ 8,9%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα με 8,7% και τα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς 8,3%.
Όσον αφορά στον όγκο πωλήσεων, τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψαν τα μη αλκοολούχα ποτά και τα σνακ με 4,4% ενώ ακολούθησαν τα αλκοολούχα με 4,3%. Από την άλλη πλευρά μείωση του όγκου πωλήσεων εμφάνισαν τα υλικά μαγειρικής κατά 2,5%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα κατά 0,9%, τα απορρυπαντικά και καθαριστικά κατά 0,5%.
Την ίδια στιγμή φαίνεται πως συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στις αγορές των καταναλωτών τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς το μερίδιό τους διαμορφώνεται στο 26,2% και εμφανίζουν ανάπτυξη της τάξεως του 11,9%, όταν αντίστοιχα στα επώνυμα, ο ρυθμός ανάπτυξης είναι στο 8,7%. Στα τρόφιμα το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε στο 26,7% από 26,3% πέρσι, στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς φτάνει το 20,9%, από 19,7% το 2022 ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού το 25,7% (από 25%).
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο συνολικός τζίρος της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων στο 10μηνό του έτους ανήλθε στα 7,446 δισ. ευρώ αυξημένος κατά 9,5% σε σύγκριση με πέρσι ενώ ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
πηγή: cnn.gr