Το “Poor Things” του Γιώργου Λάνθιμου συγκέντρωσε 11 υποψηφιότητες, πίσω μόνο από τις 13 του “Οπενχάιμερ” και μπροστά από ταινίες όπως οι “Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού” και η “Barbie”.
Με τις υποψηφιότητες που ανακοινώθηκαν για τα Όσκαρ 2024, το “Poor Things” του Γιώργου Λάνθιμου επιβεβαίωσε όλα τα προγνωστικά που το έφερναν σε μια από τις κορυφαίες θέσεις της φετινής οσκαρικής κούρσας.
Η ταινία του Έλληνα σκηνοθέτη συγκέντρωσε 11 υποψηφιότητες, πίσω μόνο από τις 13 του “Οπενχάιμερ” και μπροστά από ταινίες όπως οι “Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού” και η “Barbie”.
Συγκεκριμένα, το “Poor Things” προτάθηκε για τα Όσκαρ:
- Ταινίας (Εντ Γκίνεϊ, Άντριου Λόου, Γιώργος Λάνθιμος, Έμμα Στόουν)
- Σκηνοθεσίας (Γιώργος Λάνθιμος)
- Α’ Γυναικείου Ρόλου (Έμμα Στόουν)
- Β’ Ανδρικού Ρόλου (Μαρκ Ράφαλο)
- Διασκευασμένου Σεναρίου (Τόνι Μακναμάρα)
- Μουσικής (Τζέρσκιν Φέντριξ)
- Φωτογραφίας (Ρόμπι Ράιαν)
- Μοντάζ (Γιώργος Μαυροψαρίδης)
- Σκηνογραφίας (Τζέιμς Πράις, Σόνα Χιθ, Ζούζα Μίχαλεκ)
- Μακιγιάζ και Κομμώσεων (Νάντια Στέισι, Μαρκ Κούλιερ, Τζος Γουέστον)
- Κουστουμιών (Χόλι Γουάντινγκτον)
Αρχικά, μετράμε μια παραπάνω υποψηφιότητα από την “Ευνοούμενη”, που είχε φτάσει στις 10, κερδίζοντας τελικά ένα βραβείο, το Α’ Γυναικείου Ρόλου για την Ολίβια Κόλμαν.
Ενδιαφέρον έχει πως είναι αρκετοί οι άνθρωποι που επαναλαμβάνουν τις υποψηφιότητές τους από εκείνη την ταινία. Εκτός από τον ίδιο τον Λάνθιμο, είναι και πάλι υποψήφιοι οι Εντ Γκίνεϊ (παραγωγός), Έμμα Στόουν (γυναικεία ερμηνεία), Ρόμπι Ράιαν (φωτογραφία) και Γιώργος Μαυροψαρίδης (μοντάζ).
Ο ίδιος ο Λάνθιμος φτάνει πλέον τις 5 υποψηφιότητες Όσκαρ: Τα Ταινίας-Σκηνοθεσίας για το “Poor Things” προστίθενται στα αντίστοιχα δύο της “Ευνοούμενης” και στο Σεναρίου για τον “Αστακό” (μαζί με τον Ευθύμη Φιλίππου). Φυσικά στην πράξη ο Λάνθιμος έχει κι άλλη μία υποψηφιότητα, για το Ξενόγλωσσο του “Κυνόδοντα”, απλά τυπικά τα Όσκαρ δεν χρεώνουν αυτές τις υποψηφιότητες σε creatives.
Το “Poor Things”, που έχει περάσει τις 280.000 εισιτηρίων στην Ελλάδα και αρχίζει τώρα σταδιακά την πορεία του και σε άλλες χώρες, είναι μια ταινία που εμφανέστατα αρέσει στο ευρύ κοινό ενώ γεννά κάτι αγνά ενθουσιώδες στον θεατή, μια αρετή που οπωσδήποτε το έχει βοηθήσει να φτάσει ως εδώ. Κερδίζοντας ήδη μια πλειάδα βραβείων, από το Χρυσό Λιοντάρι της Βενετίας μέχρι 2 Χρυσές Σφαίρες.
Είναι νωρίς κι είναι δύσκολο να προβλέψουμε με ασφάλεια πώς θα κινηθεί τη βραδιά των Όσκαρ, καθώς ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος σε όλες του τις κατηγορίες, είτε λόγω της παρουσίας του “Οπενχάιμερ”, είτε πολύ δυνατών αντιπάλων συγκεκριμένα στις κατηγορίες που είναι θεωρητικά οι γερές του “Poor Things”: Στον Α’ Γυναικείο Ρόλο η Λίλι Γκλάντστοουν των “Δολοφόνων του Ανθισμένου Φεγγαριού”, στα Κουστούμια και τη Σκηνογραφία η “Barbie”, στο Μακιγιάζ και Κομμώσεις το “Maestro”.
Όμως αυτό που μπορούμε να πούμε σίγουρα είναι πως πρόκειται για έναν θρίαμβο ακόμα και με τα ως τώρα δεδομένα. Είναι μια ταινία που δεν έχασε καθόλου δυνάμεις σε όλο αυτό το διάστημα μηνών που συζητιούνται τα βραβεία, σε μια βραδιά που ακόμα και οι “Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού” και το “Barbie” έπεσαν θύματα εκπλήξεων. Οι 11 υποψηφιότητες αποτελούν ένα εξαιρετικό ταβάνι υποψηφιοτήτων και που, διαδοχικά μετά την “Ευνοούμενη” επιβεβαιώνουν την αξιοσημείωτη ικανότητα του Λάνθιμου να διαχειρίζεται μεγάλες, εντυπωσιακές, τεχνικά ακριβείς παραγωγές που μπορούν να διακριθούν σε όλο το εύρος, τα μήκη και τα πλάτη της βιομηχανίας. (Και με τον ίδιο να σημειώνει μάλιστα δεύτερη διαδοχική υποψηφιότητα για Όσκαρ Σκηνοθεσίας)
Θα είναι σίγουρα διασκεδαστικό πάντως αν και πάλι φύγει από τη βραδιά των Όσκαρ με το Όσκαρ Α΄Γυναικείου Ρόλου, κάτι όχι απίθανο μιας και η Λίλι Γκλάντστοουν τελευταία έχει εμφανίσει κάποιες απώλειες στην κούρσα των βραβείων – παραμένει το φαβορί πάντως.
Για τις υπόλοιπες μεγάλες μάχες του “Poor Things” (όπως τα Κουστούμια, τη Σκηνογραφία, το Μακιγιάζ, ίσως και το Σενάριο) θα δούμε πώς θα εξελιχθεί το επόμενο διάστημα. Η ταινία του Λάνθιμου έχει πάντως ήδη πετύχει έναν τεράστιο θρίαμβο. Και, απλώς, συνεχίζει.