Η πρώτη συνεδρίαση του νέου Δημοτικού Συμβουλίου Κηφισιάς, άρχισε δυναμικά, με ένα θέμα που απασχολεί τον Δήμο όσο λίγα και βρίσκεται για μια ακόμα φορά στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας.
Η τοποθέτηση διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, οι επιχειρούμενες ρυθμίσεις στον κόμβο Ελαιών και Ερμιόνης και η προτεινόμενη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατεδάφιση ή ανασκευή της γέφυρας της Βαρυμπόμπης, συζητήθηκαν και πάλι στο Δημοτικό Συμβούλιο. Υπενθυμίζεται εδώ, ότι λίγο πριν ολοκληρώσει τη θητεία της η Διοίκηση Γιώργου Θωμάκου (στις 13/12) είχε προχωρήσει με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, σε επικαιροποίηση και επανέκδοση προηγούμενου ψηφίσματος που εναντιωνόταν στα παραπάνω.
Το βράδυ της Τετάρτης 31 Ιανουαρίου, το νέο Δημοτικό Συμβούλιο ψήφισε και πάλι ομόφωνα, πλην των δύο συμβούλων -Γιάννης Δημητρόπουλος, Αντώνης Καρναβάς- της «Λαϊκής Συσπείρωσης». Η εν λόγω παράταξη παρουσίασε το δικό της ψήφισμα, στο οποίο ζητούσε να καταργηθούν οι συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών δρόμων, δηλαδή την κατάργηση όλων των διοδίων. Ο δήμαρχος Βασίλης Ξυπολυτάς ζήτησε από τους δύο συμβούλους να το ξανασκεφτούν προκειμένου να είναι ομόφωνο τη ψήφισμα αλλά τελικά ψήφισαν λευκό.
Στην τοποθέτησή του, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Γιώργος Θωμάκος σημείωσε -και με αφορμή τις νέες δηλώσεις του αρμόδιου υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου για κατεδάφιση της γέφυρας Βαρυμπόμπης- ότι μπορεί ξαφνικά να δούμε μπουλντόζες για τη γέφυρα, άσχετα με τα διόδια. «Είναι νομίζω καιρός ο Δήμος Κηφισιάς να διαφοροποιήσει τα θέματα και ισοδύναμα να αντιδρά και να τα θέτει παραλλήλως, γιατί η κατεδάφιση της γέφυρας, ακόμα κι αν δεν μπουν διόδια, θα υποβαθμίσει τραγικά τη δυτική περιοχή και ειδικότερα τις Αδάμες», ανέφερε ο Γιώργος Θωμάκος και πρότεινε να έρθει σύντομα στο Συμβούλιο ψήφισμα ειδικώς κατά της γέφυρας Βαρυμπόμπης.
Υπενθυμίζεται ότι σε συνέντευξη Τύπου ο Νίκος Ταχιάος ανέφερε πρόσφατα ότι «προφανώς θα υπάρξουν συναντήσεις με τους νέους δημάρχους» Βασίλη Ξυπολυτά και Κατερίνα Μαϊχόσογλου, σημειώνοντας σχετικά με το ενδεχόμενο να τοποθετηθούν πλευρικά διόδια στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου πως «είναι ξεκάθαρο ότι θα υπάρξει απόλυτη συνεννόηση και οποιαδήποτε λύση θα έχει τα χαρακτηριστικά της συναίνεσης. Δεν υπάρχει καμία διάθεση αιφνιδιασμού, οποιαδήποτε λύση θα έχει τα χαρακτηριστικά της συναίνεσης. Για λόγους ασφαλείας, καθώς είναι μία γερασμένη γέφυρα, πρέπει να ληφθεί απόφαση και η γέφυρα της Βαρυμπόμπης να αντικατασταθεί. Είναι ένα δύσκολο έργο, θα χρειαστούν κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στην περιοχή».
Ο Νίκος Ταχιάος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να συνεχιστεί η παρούσα κατάσταση με την καταβολή αποζημίωσης από το Δημόσιο για την μη τήρηση της σύμβασης, η οποία ανέρχεται σε 25 εκατ. ευρώ τα οποία αποδίδονται στον παραχωρησιούχο (Νέα Οδό).
Το ψήφισμα
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κηφισιάς:
Επιβεβαιώνει την επί 16 έτη σταθερή στάση όλων των Δημοτικών Συμβουλίων, των συλλογικών φορέων αλλά και σύσσωμης της τοπικής κοινωνίας της Κηφισιάς, της Ν. Ερυθραίας και της Εκάλης, ενάντια στην τοποθέτηση πάσης φύσεως διοδίων, πλευρικών, μετωπικών, ηλεκτρονικών, στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου (και σε κάθε περίπτωση αυτού της Μεταμόρφωσης).
Εκφράζει για άλλη μια φορά την αμετάκλητη και αδιαπραγμάτευτη διαφωνία του στην εγκατάσταση κάθε είδους και μορφής διοδίων στην περιοχή μας, καθώς τούτα θα επιφέρουν σοβαρότατα κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά προβλήματα στον αστικό ιστό του Δήμου, θα επιβαρύνουν αδικαιολόγητα τους δημότες μας, αλλά και θα πλήξουν καίρια την οικονομική ισορροπία των επιχειρούντων στα εμπορικά κέντρα της πόλης μας, αλλά και στην αξία της γης της πόλης μας.
Τονίζει ότι οι δημότες, οι εργαζόμενοι, οι επαγγελματίες και οι επισκέπτες των δύο Δήμων Διονύσου και Κηφισιάς, θα κληθούν να πληρώσουν για έργα που κατασκευάζονται εκτός της Περιφέρειας Αττικής.
Αντιτίθεται κάθετα στις επιχειρούμενες ρυθμίσεις στο κόμβο Ελαιών και Ερμιόνης και την κατεδάφιση της γέφυρας Βαρυμπόμπης, και την σιωπηρή άρνηση προσκόμισης οποιουδήποτε στοιχείου επικινδυνότητας ή στατικής ή κυκλοφοριακής ανεπάρκειας της τελευταίας.
ΖΗΤΑ από την Πολιτεία:
- Την τροποποίηση της υπ’αρ.126119/8-2-2007 Κ.Υ.Α. Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του έργου: «Αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ, τμήμα Μεταμόρφωση – Υλίκη» (όπως ισχύει).
- Την εξεύρεση άλλης ισοδύναμης λύσης, ως προς τις συμβατικές υποχρεώσεις της πολιτείας, ούτως ώστε να μην επιβαρυνθεί καμία από τις διαμορφωμένες αστικές περιοχές της Αττικής.
Τα μέλη της Διαδημοτικής Επιτροπής για τα διόδια
Η συζήτηση για τον ορισμό των μελών που θα εκπροσωπούν τον Δήμο Κηφισιάς στη Διαδημοτική, Διαπαραταξιακή Επιτροπή για τα Διόδια, ήταν μακρά. Τόσο ο Γιώργος Θωμάκος («Δύναμη Ελπίδας») όσο και η Αγγελική Παπάζογλου («Κοινωνία Παρούσα») ζήτησαν την διεύρυνση της Επιτροπής, προκειμένου να ενταχθούν σε αυτή περισσότερα από τα πέντε μέλη που αντιπροσώπευαν έως τώρα τον Δήμο σε αυτή. Η απόφαση ορισμού πάρθηκε όταν ο δήμαρχος δεσμεύτηκε να έρθει σε επαφή με τη δήμαρχο Διονύσου Κατερίνα Μαϊχόσογλου προκειμένου να ζητήσει και να πετύχει τη διεύρυνση αυτή.
Μέχρι να επιτευχθεί αυτή η διεύρυνση, στη Διαδημοτική Επιτροπή θα συμμετέχουν -όπως προτάθηκαν- από τη Διοίκηση, η Ελένη Βάρσου, ο Χρήστος Καλός και ο Δημήτρης Ανδρεαδάκης και από τη μείζονα αντιπολίτευση ο Μιχάλης Καυγαλάκης και ο πρώην πρόεδρός της Επιτροπής Αλέξιος Μακρής.