Σχέδιο Αστικής Προσβασιμότητας εκπονεί ο Δήμος Νέας Σμύρνης βάσει του Ν. 4819/2021 με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο. Στόχος του Σ.Α.Π. είναι να προσδιορίσει τις απαιτούμενες παρεμβάσεις, ώστε να δημιουργείται ένα δίκτυο προσβάσιμων μετακινήσεων προς τις βασικές κοινόχρηστες και κοινωφελείς χρήσεις σύμφωνα με την αρχή της «προσβάσιμης αλυσίδας».
Μέσα από το Σ.Α.Π. εντοπίζονται τα κύρια σημεία που χρειάζονται παρεμβάσεις, σε βασικούς δρόμους, σε δημόσιους χώρους (πλατείες, πάρκα, κ.ά.) και δημόσια κτίρια, ώστε αυτά να γίνουν προσβάσιμα σε όλους τους κατοίκους και επισκέπτες και ειδικότερα για όλα τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα (ηλικιωμένοι, εγκυμονούσες, κ.ά.).
Πρόκειται για ένα στρατηγικό σχέδιο που περιλαμβάνει το σύνολο διαμορφώσεων, επεμβάσεων και κατασκευών που θα διασφαλίζουν την βέλτιστη δυνατή προσβασιμότητα των πολιτών προς και από τους δημόσιους, κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους και κτίρια εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Νέας Σμύρνης, μέσω μιας συνεχούς, ανεμπόδιστης ροής – ενός δικτύου που θα λειτουργεί σαν μια αδιατάρακτη αλυσίδα.
Κατά την παρούσα φάση, έχει εκπονηθεί και υποβληθεί στον Δήμο το Παραδοτέο Π.1 που αφορά στην «Ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης» και στον προκαταρκτικό καθορισμό των απαραίτητων παρεμβάσεων εξασφάλισης της προσβασιμότητας, των υπαίθριων κοινόχρηστων χώρων συμπεριλαμβανομένων των δικτύων πεζής μετακίνησης, των οδεύσεων διαφυγής, χώρων εκτόνωσης, σημείων προσωρινής περίθαλψης και σημείων καταφυγής των πολιτών εντός των διοικητικών τους ορίων.
Οι προτάσεις του Σ.Α.Π. ενσωματώνονται σε άλλα στρατηγικά σχέδια και προγράμματα του Δήμου.
Οι πολίτες μπορούν να ενημερωθούν για τις προτεινόμενες διαδρομές, τους βασικούς δημόσιους χώρους και τα κτίρια σε όλον τον Δήμο, για τα οποία προτείνονται παρεμβάσεις για τη βελτίωση της προσβασιμότητάς τους, καθώς και να καταθέσουν τις απόψεις τους στον σύνδεσμο: https://forms.gle/CFLPPHGedayewwGX7
Παράλληλα καλούνται να αναφέρουν τυχόν επιπλέον οδούς στην πόλη τους, αλλά και σημεία ενδιαφέροντος στα οποία εντοπίζουν προβλήματα και εμπόδια στην μετακίνησή τους ως πεζοί, συμβάλλοντας έτσι στον καλύτερο δυνατό σχεδιασμό για την επίλυση των θεμάτων προσβασιμότητάς τους.