Δεν έχουν τέλος τα περιστατικά που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των τρένων. Όπως αποκαλύπτει σήμερα η «Εφημερίδα των Συντακτών», τρένο του Προαστιακού παραλίγο να μπει και να σφηνώσει, με άγνωστες συνέπειες, στο υπόγειο δίκτυο του Μετρό στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας μετά από λάθος διευθέτηση των γραμμών από τους ρυθμιστές του ΟΣΕ.
Το περιστατικό συνέβη πριν από μία εβδομάδα και συγκεκριμένα στις 9 Οκτωβρίου και το δημοσιοποίησαν οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train, ενώ η εφημερίδα δημοσιοποιεί και τα σχετικό έγγραφο που συντάχθηκε από την Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) και απευθύνεται στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Σύμφωνα με την εφημερίδα, ο συγκεκριμένος συρμός 4245 είχε ξεκινήσει από την Κάντζα με προορισμό τα Ανω Λιόσια. Στο ύψος της Δουκίσσης Πλακεντίας τα τρένα του Προαστιακού δεν στρίβουν για να μπουν στο υπόγειο δίκτυο (όπως οι συρμοί του Μετρό), αλλά συνεχίζουν ευθεία ακολουθώντας την πορεία της Αττικής Οδού.
Το σημείο όπου αλλάζουν οι πορείες ανάμεσα στα τρένα του Προαστιακού και τους συρμούς του Μετρό είναι γνωστό και όλοι οφείλουν να προσέχουν εκεί μήπως έχει γίνει κάποιο λάθος. Ο μηχανοδηγός του τρένου είδε ότι τα κλειδιά ήταν στραμμένα σε λάθος πορεία και τον έστελναν προς το Μετρό και προσπάθησε να επικοινωνήσει με τους ρυθμιστές του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).
Σύμφωνα με πληροφορίες, κάλεσε δύο και τρεις φορές το ΣΚΑ μέσω ασυρμάτου χωρίς να λάβει απάντηση. Σε εκείνο το σημείο αποφάσισε να κάνει μια κίνηση που δεν προβλέπεται από τον κανονισμό. Προχώρησε με πολύ αργή ταχύτητα και μπήκε στη λάθος γραμμή. Μόλις το τρένο πέρασε έναν αισθητήρα η εσφαλμένη πορεία έγινε αντιληπτή από την τηλεδιοίκηση στο ΣΚΑ και μόνο τότε απάντησε ο ρυθμιστής του ΟΣΕ και του ζήτησε να γυρίσει με την όπισθεν. Ακολούθησαν σκηνές παραλογισμού με τον ρυθμιστή να απολογείται για το λάθος και το τρένο να οπισθοπορεί σε απόσταση 300 μέτρων για να ελευθερωθεί η γραμμή.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης, μιλώντας στον ΣΚΑΙ για το περιστατικό, επισήμανε ότι λειτούργησαν οι δικλείδες ασφαλείας, ενώ επέρριψε τις ευθύνες στον μηχανοδηγό της HELLENIC TRAIN ο οποίος παραβίασε δυο φωτοσήματα.
Πάντως, διευκρίνισε ότι θα διερευνηθούν και οι ισχυρισμοί και της άλλης πλευράς που αναφέρουν ότι ο μηχανοδηγός καλούσε επανειλημμένως τον σταθμάρχη του ΟΣΕ, άλλα εκείνος δεν απαντούσε.
πηγή: ατηινα984.γρ