Παρά το υποτονικό ξεκίνημα στις αρχές του μήνα, τις τελευταίες μέρες η αγοραστική κίνηση στα καταστήματα παιχνιδιών έχει αρχίσει πλέον να «ζεσταίνεται» όπως επισημαίνει στο CNN Greece, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών, Γιάννης Παπαδόπουλος.
Η περίοδος των Χριστουγέννων αποτελεί τόσο για τις μεγάλες αλυσίδες του κλάδου όσο και για τις μικρότερες επιχειρήσεις – μέλη του Συνδέσμου- τη σημαντικότερη του έτους από πλευράς πωλήσεων. Είναι ενδεικτικό ότι, όπως σημειώνει ο κ. Παπαδόπουλος ο τζίρος κατά το χρονικό διάστημα από τις αρχές Δεκεμβρίου έως και λίγες μέρες μετά την Πρωτοχρονιά, μπορεί να ανέλθει σε ποσοστό που φτάνει ακόμη και το 50% του ετήσιου κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο παιδικό παιχνίδι.
Κατά συνέπεια και τη φετινή χρονιά, μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις παιχνιδιών μπαίνουν και εκείνες στην «μάχη» του χριστουγεννιάτικου τζίρου προκειμένου να διεκδικήσουν το δικό τους μερίδιο από τη συνολική πίτα στην οποία, βεβαίως, τη «μερίδα του λέοντος» κατέχουν οι μεγάλες αλυσίδες.
Πρεμιέρα την Τέταρτη για το «Καλάθι του Άι Βασίλη»
Στο πλαίσιο των χριστουγεννιάτικων αγορών που κάνουν οι καταναλωτές σε παιχνίδια, ως δώρα για τα μικρά παιδιά, επανέρχεται και φέτος από την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου το «Καλάθι του Άι Βασίλη».
Το μέτρο του υπουργείου Ανάπτυξης που θα διαρκέσει έως τις 8 Ιανουαρίου 2025 εφαρμόζεται υποχρεωτικά στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πώληση παιχνιδιών με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω του 1.000.000 ευρώ. Εθελοντικά συμμετέχουν και όσες μικρότερες επιθυμούν. Κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του, κάθε επιχείρηση δημιουργεί τη δική της λίστα προϊόντων από τις 10 κατηγορίες που έχει διαμορφώσει το υπουργείο Υπουργείο Ανάπτυξης. Οι λίστες αναρτώνται παράλληλα στην πλατφόρμα e-katanalotis ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να κάνουν σύγκριση τιμών.
Σημειώνεται ότι κατά την πρώτη χρονιά εφαρμογής του μέτρου το 2022, αρκετές ήταν και οι μικρότερες επιχειρήσεις που είχαν λάβει μέρος στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία με τοn συνολικό αριθμό όσων τελικά συμμετείχαν (τόσο υποχρεωτικά και όσο εθελοντικά) να έχει φτάσει κοντά στις 40 ενώ μικρότερος ήταν ο αριθμός τη δεύτερη χρονιά. Ενόψει τη φετινής εφαρμογής του μέτρου, ο κ. Παπαδόπουλος επισημαίνει πάντως τη δυσκολία των «μικρών» του κλάδου να «ακολουθήσουν» τόσο σε όγκο κωδικών, όσο και σε ποσοστά μειώσεων, τα αντίστοιχα των μεγάλων αλυσίδων.
cnn.gr