Μετά το τέλος της εορταστικής περιόδου και το «ταμείο» του χριστουγεννιάτικου τζίρου, το «βλέμμα» του εμπορικού κόσμου στρέφεται πλέον στις χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες ξεκινούν τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου.
Εν μέσω, άλλωστε, των πληθωριστικών πιέσεων των τελευταίων ετών αλλά και της… επίδρασης της κλιματικής αλλαγής, σημαντικές είναι οι αλλαγές που διαπιστώνουν πλέον οι έμποροι στην αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων. Ενδεικτικά είναι όσα ανέφερε, o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, Θοδωρής Καπράλος.
Από τη μία πλευρά, όπως εξηγούσε, η αγοραστική κίνηση «ζεσταίνεται» σε όλα τα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα (εκπτώσεις, Βlack Friday κτλ). Ωστόσο, λόγω της πίεσης που δέχεται το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, οι αγορές τους είναι πλέον στοχευμένες και συγκεκριμένες, ενώ το γεγονός ότι πλέον οι προσφορές μπορούν να διενεργούνται σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, έχει «απαξιώσει», σε έναν βαθμό, τέτοιες περιόδους.
Η αποτίμηση των γιορτών
Σε ό,τι αφορά την αγοραστική κίνηση της εορταστικής περιόδου, αποτιμάται συνολικά ως θετική, με τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ, Βασίλη Κορκίδη να επισημαίνει πως η πρώτη εκτίμηση δείχνει μια μεσοσταθμική άνοδο του κύκλου εργασιών στο λιανεμπόριο, της τάξεως του +6% σε σχέση με πέρσι.
Το «φρένο» που βάζουν πλέον οι καταναλωτές στις «αυθόρμητες» αγορές, αποτυπώθηκε και κατά τη φετινή περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, ωστόσο σύμφωνα με τα στοιχεία των τμήματος μελετών του ΕΒΕΠ, ο τζίρος του Δεκεμβρίου ξεπέρασε τον πήχη των 4 δισ. ευρώ.