Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, μεταξύ των υπόλοιπων κατηγοριών, εμφανίζουν τα μικρής επιφάνειας καταστήματα σούπερ μάρκετ, τους πρώτους 11 μήνες του 2024 ενώ αντίστοιχη ήταν η εικόνα και το αμέσως προηγούμενο έτος.
Και κατά τη διάρκεια του 2023 πάντως, τα μικρά καταστήματα, ουσιαστικά δηλαδή τα καταστήματα «γειτονιάς» του κλάδου, είχαν εμφανίσει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη με 14,2%, όταν στο σύνολό του το οργανωμένο λιανεμπόριο είχε καταγράψει άνοδο 9,3%.
Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν μια τάση των καταναλωτών, για τις αγορές των βασικών αγαθών, προς τους μικρότερους χώρους, η οποία, πάντως, παρότι ενισχύθηκε τα τελευταία χρόνια των πληθωριστικών πιέσεων, είχε αναπτυχθεί έντονα από την περίοδο της πανδημίας.
Από την άλλη πλευρά, αρκετοί στράφηκαν στα μικρότερα καταστήματα, την περίοδο των έντονων πληθωριστικών πιέσεων, όταν άρχισαν να περιορίζουν τις αγορές τους στα απολύτως απαραίτητα, σε μία προσπάθεια να αποφύγουν τα μεγάλα καταστήματα που ενδέχεται να τους «παρασύρουν» πιο εύκολα σε αγορές «εκτός λίστας».
Πάντως, στην εικόνα ανάπτυξης των τελευταίων ετών, συνέβαλε και ο τουρισμός καθώς πέραν των μικρών καταστημάτων σε πυκνοκατοικημένες γειτονιές των μεγάλων αστικών κέντρων, αρκετά πλέον βρίσκονται σε νησιά και τουριστικές περιοχές της ηπειρωτικής χώρας.
Με αρκετούς από τους μεγάλους «παίκτες» του οργανωμένου λιανεμπορίου να έχουν ήδη στρέψει το ενδιαφέρον τους τα τελευταία χρόνια προς την αγορά της μικρής λιανικής, ενισχύοντας το υφιστάμενο ή «χτίζοντας» δίκτυο μικρών καταστημάτων, η «μάχη» των επενδύσεων στο πεδίο αυτό, αναμένεται τα επόμενα χρόνια να ενταθεί.
πηγή: cnn.gr