Με την ενίσχυση ύψους 3.800.000 ευρώ σε μικρού μήκους ταινίες και ντοκιμαντέρ που διέθεσε συνολικά το υπουργείο Πολιτισμού μετά και την β΄ φάση του Ειδικού Συμπληρωματικού Προγράμματος Ενίσχυσης της Κινηματογραφικής Κοινότητας , το ΥΠΠΟΑ «ολοκλήρωσε τον κύκλο της έκτακτης οικονομικής στήριξης προς τον δημιουργικό χώρο του κινηματογράφου και των επαγγελματιών του, που εκπόνησε σε συνεργασία με το ΕΚΚ κατά το διάστημα της πανδημίας».
Σε ανακοίνωση του, το υπουργείο Πολιτισμού, υπενθυμίζει,μεταξύ άλλων, ότι το Ειδικό Συμπληρωματικό Πρόγραμμα για τις κατηγορίες μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ δημιουργήθηκε «προκειμένου να δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία σε όσους είχαν ήδη καταθέσει προτάσεις στο κυρίως Πρόγραμμα, οι οποίες όμως δεν επελέγησαν προς χρηματοδότηση, καθώς οι αιτήσεις συμμετοχής προσέγγισαν τις 1.300 (678 για έργα Μικρού Μήκους, 512 για έργα Ντοκιμαντέρ και 82 για έργα Animation) προς χρηματοδότηση».
Μέσω του Ειδικού Προγράμματος Ενίσχυσης της Κινηματογραφικής Κοινότητας χρηματοδοτείται τόσο η συγγραφή σεναρίου, για τις κατηγορίες Μικρού Μήκους και Ντοκιμαντέρ (α΄ φάση), όσο και η παραγωγή ορισμένου αριθμού από τα σενάρια που επιλέχθηκαν κατά την α΄ φάση στις δύο παραπάνω κατηγορίες (β΄ φάση). Η κατηγορία Animation περιλάμβανε μόνο τη χρηματοδότηση της παραγωγής.
Συγκεκριμένα, από το Πρόγραμμα χρηματοδοτούνται:
– η συγγραφή σεναρίου για 114 έργα Μικρού Μήκους (64 από το κυρίως και 50 από το συμπληρωματικό Πρόγραμμα), με το ποσό των 2.500 ευρώ ανά σενάριο.
– η συγγραφή σεναρίου για 105 έργα Ντοκιμαντέρ (55 από το κυρίως και 50 από το συμπληρωματικό Πρόγραμμα), με το ποσό των 2.500 ευρώ ανά σενάριο.
-η παραγωγή 35 έργων Μικρού Μήκους (25 από το κυρίως και 10 από το συμπληρωματικό Πρόγραμμα), με το ποσό των 20.000 ευρώ ανά έργο.
-η παραγωγή 35 έργων Ντοκιμαντέρ (25 από το κυρίως και 10 από το συμπληρωματικό Πρόγραμμα), με το ποσό των 30.000 ευρώ ανά έργο.
-η παραγωγή 25 έργων Animation (από το κυρίως Πρόγραμμα), με ποσό από 10.000 ευρώ έως 20.000 ευρώ ανά έργο.
Οι διαδικασίες χρηματοδότησης όλων των παραπάνω προτάσεων υλοποιούνται από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ), για το οποίο η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη επεσήμανε ότι «αποκτά για πρώτη φορά Κανονισμό Προγραμμάτων Χρηματοδότησης της Προώθησης και της Διανομής Κινηματογραφικών Έργων» , ο οποίος « θα διασφαλίσει, όχι μόνο την αποτελεσματικότερη λειτουργία του, αλλά και την αναγκαία διαφάνεια των διαδικασιών και των χρηματοδοτήσεων » είπε η κ. Μενδώνη με στόχο « το ΕΚΚ να κατορθώσει να ανταποκριθεί, με άμεσο τρόπο, αλλά και με βέλτιστες πρακτικές στις απαιτήσεις που θέτουν οι διαρκώς μεταβαλλόμενες συνιστώσες του σύγχρονου ψηφιακού περιβάλλοντος. Τα επόμενα βήματα της ελληνικής κινηματογραφίας θα ενισχυθούν μέσω των εργαλείων που προβλέψαμε στο πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» τόνισε η ίδια.
Αναφερόμενος στο Πρόγραμμα, ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιος για τον Σύγχρονο Πολιτισμό, Νικόλας Γιατρομανωλάκης, δήλωσε: «Με στοχευμένα και σταθερά βήματα η ελληνική κινηματογραφία ξαναμπαίνει σε τροχιά ουσιαστικής στήριξης από την Πολιτεία. Με μέριμνα του ΥΠΠΟΑ διασφαλίστηκε η συνέχιση των γυρισμάτων των παραγωγών και συμπαραγωγών που ήταν σε εξέλιξη κατά τη διάρκεια του lockdown, προβλέφθηκαν ειδικά μέτρα στήριξης για τον κλάδο και τις αίθουσες, ενώ ολοκληρώνεται πλέον και το Ειδικό Πρόγραμμα Ενίσχυσης. Επιπλέον, οι προτάσεις για το σύγχρονο πολιτισμό που καταθέσαμε στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και εγκρίθηκαν από την κυβέρνηση και την ΕΕ εξασφαλίζουν σημαντικούς πόρους για το παρόν του ελληνικού σινεμά αλλά και το μέλλον του, με την ίδρυση της Κρατικής Σχολής Κινηματογράφου 40 χρόνια μετά την αρχική εξαγγελία, ενώ παράλληλα πραγματοποιούνται για πρώτη φορά συζητήσεις για την εξασφάλιση και άλλων πηγών χρηματοδότησης της ελληνικής κινηματογραφίας. Σε όλα τα παραπάνω κομβικό ρόλο διαδραματίζει το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το οποίο έχει σε σύντομο διάστημα διανύσει μια μεγάλη απόσταση προκειμένου να ανακτήσει τον χαμένο χρόνο και να δώσει στις ελληνικές παραγωγές όχι μόνο τους πόρους που δικαιούνται αλλά και την αξιοπιστία που απαιτείται προκειμένου να διεκδικήσουν επιπλέον στήριξη μέσω εγχώριων και διεθνών συμπαραγωγών».
Αποτελέσματα αξιολόγησης για ταινίες Μικρού Μήκους
Έργο της Επιτροπής, στην οποία συμμετείχαν ο σκηνοθέτης και καθηγητής σκηνοθεσίας στο Τμήμα Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Περικλής Χούρσογλου, ο σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας Γιάννης Σακαρίδης και ο κριτικός κινηματογράφου Χρήστος Μήτσης, ήταν η επιλογή 10 σεναρίων Μικρού Μήκους, από τις συνολικά 46 προτάσεις που κατατέθηκαν, εμπρόθεσμα. Κάθε μια από τις 10 προτάσεις θα λάβει ποσό χρηματοδότησης 20.000 ευρώ για την παραγωγή της.
ΕΡΓΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Α/Α ΤΙΤΛΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
1. ET L’AQUA CHE PASSA Παναγιώτα Παναγιωτοπούλου / P.P. Productions Κάλλια Παπαδάκη
2. FAULT Aναστάσιος Γερακίνης Tάσος Γερακίνης
3. HONEYMOON Μαρία Χατζάκου Άλκης Παπασταθόπουλος
4. ΑΣΠΟΝΔΥΛΑ:ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ, Ο ΚΛΑΨΑΣ ΜΠΛΟΝΤ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ Α.Ε. / Φένια Κοσοβίτσα Γιάννης Βεσλεμές
5. ΙΣΒΟΡΙΑ Αταλάντη Οπτικοακουστικές Παραγωγές Α.Ε. / Ιωάννα Μπολομύτη Νεφέλη Σαρρή
6. ΛΕΥΚΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ Ladies Fingers / Αντώνης Νικηφόρος Βαλληνδράς Αντώνης Βαλληνδράς
7. ΛΕΥΚΗ ΝΥΧΤΑ MARNI FILMS MON EΠΕ Μαριτίνα Πάσσαρη
8. ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΒΑΣΩ ΠΟΙΗΜΑΤΑ Art Renegade / Χρήστος Παναγιώτης Πυθαράς Αλέξιος Χατζηγιάννης
9. ΠΑΠΑΡΟΥΝΕΣ ΚΑΙ ΠΑΠΙΕΣ AKRAN ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. / Ρομάννα Λόμπατς Χρηστίνα Γαρμπή
10. ΡΑΠΕΡΑΚΙ StudioBauhaus / ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΣΙΛΑΡΟΣ Ορφέας Περετζής
Έργο της Επιτροπής, στην οποία συμμετείχαν ο κριτικός κινηματογράφου και καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» και του Θερινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Athens Open Air Film Festival» Λουκάς Κατσίκας, ο παραγωγός Κωνσταντίνος Κοντοβράκης και η πρόεδρος της Ένωσης Διανομέων Κινηματογραφικών Ταινιών Ελλάδος Ειρήνη Σουγανίδου, ήταν η επιλογή 10 σεναρίων Ντοκιμαντέρ, από τις συνολικά 43 προτάσεις που κατατέθηκαν, εμπρόθεσμα. Κάθε μια από τις 10 προτάσεις θα λάβει ποσό χρηματοδότησης 30.000 ευρώ για την παραγωγή της.
Α/Α ΤΙΤΛΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΕΝΑΡΙΟ
1 EXILE(S) Σοφία Εξάρχου Γιώργος Ηλιόπουλος Γιώργος Ηλιόπουλος
2 The Sacred Way Κωνσταντίνος Γανωτής, Ελένη Αφεντάκη Νικολέτα Παράσχη Νικολέτα Παράσχη
3 ΑΚΟΕ ΚΑΙ ΑΜΦΙ (προσωρινός τίτλος) Μαρίνα Δανέζη Ιωσήφ Βαρδάκης Ιωσήφ Βαρδάκης
4 ΔΥΟ ΑΙΩΝΕΣ ΩΣ ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΙΩΝ Anemon – Ρέα Αποστολίδη Ευαγγελία Κρανιώτη Ευαγγελία Κρανιώτη
5 ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ, ΞΕΡΙΖΩΜΑΤΑ… POMEGRANATE FILMS – Ελένη Αλεξανδράκη Ελένη Αλεξανδράκη Ελένη Αλεξανδράκη
6 Η ΚΛΕΙΩ ΤΗΣ ΜΥΚΟΝΟΥ FILMIKI PRODUCTIONS – Πολ Τυπάλδος Στηβ Κρίκρης Δάφνη Καλαφάτη
7 Ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΣΥΝΟΜΙΛΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΝΙΚΟ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟ ANAV PRODUCTIONS – Νικόλαος Βασιλόπουλος Αντώνης Κόκκινος, Γιάννης Σολδάτος Αντώνης Κόκκινος, Γιάννης Σολδάτος
8 ΠΟΙΗΤΗ, ΤΙ ΓΥΡΕΥΕΙΣ ΕΣΥ ΕΝΑΣ ΕΔΕΣΣΑΙΟΣ ΣΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ KPG ENTERTAINMENT – Γιώργος Κυριάκος Πηγή Δημητρακοπούλου Θάνος Λαμπρόπουλος
9 ΦΩΝΕΣ blackbird production – Eλένη Κοσσυφίδου Περσεφόνη Μήλιου Περσεφόνη Μήλιου
10 ΧΡΗΣΤΟΣ, ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΠΑΙΔΙ BAD CROWD – Νίκος Μουστάκας, Νάνσυ Κοκολάκη Giulia Amati Giulia Amati