Έξι είναι οι νέες ταινίες αυτής της εβδομάδασς , απ’ τις οποίες ξεχωρίζουν το τυνησιακό αγωνιώδες δράμα “ Ένας Γιος” και η επανεμφάνιση του Γούντι Άλεν με την κωμωδία “ Το Φεστιβάλ του Ρίφκιν”.
Ένας Γιος (Un Fils) Δραματική ταινία, γαλλικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Μεχντί Μπαρσαουί, με τους Σάμι Μπουατζίλα, Νάτζλα Μπεν Αμπνταλάχ, Γουσέφ Κεμίρι κ.ά.
Εξαιρετικού ενδιαφέροντος δράμα από την Τυνησία, του πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη Μεχντί Μπαρσαουί, που προβλήθηκε στο Φεστιβάλ της Βενετίας και έχει μαζέψει αρκετά βραβεία, μεταξύ των οποίων και του Α’ Ανδρικού Ρόλου για τον υπέροχο πρωταγωνιστή της Σάμι Μπουατζίλα.
Μια οικογένεια πέφτει θύμα τρομοκρατικής επίθεσης. Ο 11χρονος Αζίζ τραυματίζεται σοβαρά και οι γονείς κάνουν αγώνα δρόμου ώστε να βρουν δωρητή για μεταμόσχευση, καθώς ένα οικογενειακό μυστικό βγαίνει στην επιφάνεια. Στη σκιά της οικογενειακής τραγωδίας, μυστικά και διλήμματα φανερώνουν πως τίποτα δεν είναι δεδομένο.
Το Φεστιβάλ του Ρίφκιν (Rifkin’s Festival) Κωμωδία, αμερικάνικης, ισπανικής και ιταλικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Γούντι Άλεν, με τους Γουάλας Σον, Τζίνα Γκέρσον, Ελένα Ανάγια, Κρίστοφ Βαλτς, Λουί Γκαρέλ κ.ά.
Ο διανοούμενος Μορτ Ρίφκιν συνοδεύει τη σύζυγο του Σου στο διάσημο ισπανικό Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαν Σεμπαστιάν, ανησυχώντας για το ξεμυάλισμα της με τον νεαρό σκηνοθέτης Φιλίπ. Στο πίσω μέρος του μυαλού του, ο Μορτ ελπίζει ότι η αλλαγή περιβάλλοντος θα δώσει σπίθα στο πρώτο του υπερφιλόδοξο μυθιστόρημα. Όσο η Σου ασχολείται παθιασμένα με τον γοητευτικό Φιλίπ, ο Μορτ συναντά τη γλυκιά Δρ. Ρόχας και κάτι μέσα του αλλάζει. Μία διάθεση αναθεώρησης της ζωής μέσα από τη δύναμη του κλασικού σινεμά αναζωπυρώνει την ελπίδα του Μορτ για το μέλλον.
Spiral: From the Book of Saw Θρίλερ, αμερικάνικης παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Ντάρεν Λιν Μπούσμαν, με τους Κρις Ροκ, Σάμιουελ Τζάκσον, Μαξ Μινγκέλα, Μαρισόλ Νίκολς, Τόμπιν Μπελ κ.ά.
Το γνωστό φραντσάιζ θρίλερ, επιστρέφει στις μεγάλες οθόνες, για ένατη φορά, κουράζοντας ακόμη κι εκείνους που πίνουν νερό στο όνομα του Saw.
Ένας ντετέκτιβ αναλαμβάνει την εξιχνίαση μιας σειράς αιματηρών δολοφονιών, οι οποίες θυμίζουν έντονα τους φρικτούς φόνους που διέπραξε ο διαταραγμένος Jigsaw. Καθώς η έρευνα προχωρά, εν αγνοία του ο αστυνομικός βρίσκεται μπλεγμένος σε ένα σκοτεινό παιχνίδι ενός σαδιστή δολοφόνου.
Δε Θέλω να Γίνω Δυσάρεστος Αλλά Πρέπει να Μιλήσουμε για Κάτι Πολύ Σοβαρό Ελληνική μαύρη κωμωδία του 2019, που αποτελεί τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Γιώργου Γεωργόπουλου και σίγουρα διεκδικεί το βραβείο του πιο μακροσκελή τίτλου στο σινεμά. Η αρχική πρωτότυπη ιδέα, για έναν πετυχημένο στέλεχος εταιρείας, που πληροφορείται ότι είναι φορέας ενός σεξουαλικά μεταδιδόμενου ιού, θανατηφόρου μόνο για τις γυναίκες και πρέπει να βρει ποια από τις πρώην σχέσεις του τού μετέδωσε τον ιό, προκειμένου να φτιαχτεί ένα εμβόλιο, σκοντάφτει ορισμένες φορές στα γνωστά προβλήματα του νέου ελληνικού σινεμά και παρά το ενδιαφέρον της, μοιάζει ως μία ακόμη χαμένη ευκαιρία για μια καυστική σάτιρα.
Πρωταγωνιστεί ο Όμηρος Πουλάκης, ενώ εμφανίζονται και οι Βαγγέλης Μουρίκης, Ιωάννα Παππά, Κόρα Καρβούνη, Βίκυ Παπαδοπούλου κ.ά.
Διαστημικά Καλάθια: Η Νέα Γενιά Space Jam: A New Legacy Ο Λεμπρόν Τζέιμς στα βήματα του θρυλικού Μάικλ Τζόρνταν (“ Διαστημικά Καλάθια”), για να σώσει τη σχέση του με τον γιο του, θα πρέπει να μπει στο παρκέ για έναν κρίσιμο αγώνα, έχοντας δίπλα του τα Looney Tunes, από Μπαγκς Μπάνι και Τουίτι μέχρι Ντάφι Ντακ. Θεαματικά καρφώματα, διασκεδαστικές στιγμές και γνωστές συνταγές σε ένα αδιάφορο νεανικό φιλμ συνδυασμός κινούμενων σχεδίων με ηθοποιούς, που γύρισε ο Μάλκομ Ντ. Λι και που απευθύνεται κυρίως στους φαν του ΝΒΑ και του θηριώδους Λεμπρόν Τζέιμς.
Η Αιώνια Κάθαρση (The Forever Purge) Ο φασαριόζικος χαβαλές τρόμου φτάνει την πέμπτη ταινία του αμερικάνικου φραντσάιζ ως σίκουελ της προ πενταετίας “ Κάθαρση: Έτος Εκλογών”. Μία επανάληψη των προηγουμένων, σε σκηνοθεσία του Εβεράρντο Γκουτ, απευθυνόμενο αποκλειστικά στο νεανικό κοινό και με την υπόσχεση, που ελπίζουμε να τηρηθεί, ότι πρόκειται για το τελευταίο φιλμ.
ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ
Η Συνομιλία (The conversation) Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα, μετά την επιτυχία των “ Νονών” του, ταινιών που σημάδεψαν τον παγκόσμιο κινηματογράφο κι ενώ βρίσκεται στην πιο δημιουργική στιγμή τη ζωής του, μας παραδίδει το 1974 ένα από τα συγκλονιστικότερα πολιτικά θρίλερ, για τη σκοτεινή πλευρά της Αμερικής. Ο Κόπολα ψυχογραφεί ανατριχιαστικά ένα έθνος που ανέχθηκε τον βρόμικο πόλεμο στο Βιετνάμ και την πολιτική σαβούρα που έφεραν το σκάνδαλο του Γουότεργκεϊτ, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει το αίσθημα ενοχής αλλά και της απαίτησης να δοθεί ένας αγώνας, έστω και μάταιος, για να αλλάξει το ζοφερό περιβάλλον στα κέντρα εξουσίας.
Οδός Μαλχόλαντ (Mulholland Drive) Ο Ντέιβιντ Λιντς κατεδαφίζει το “ αμερικάνικο όνειρο” και μαζί την απατηλή λάμψη της ματαιοδοξίας του Χόλιγουντ. Ακριβώς 20 χρόνια πριν είναι σα να μιλάει για το σήμερα για έναν κόσμο σε παρακμή, που δημιουργεί όνειρα, τα οποία μετατρέπονται σε εφιάλτες, όπως αυτός που ζει η ηρωίδα της ταινίας του Ναόμι Γουότς. Μ
Έλεγχος στους Δρόμους (Proverka na dorogakh) Η πρώτη ταινία του Ρώσου σημαντικού σκηνοθέτη Αλεξέι Γκέρμαν, ενός μάγου των πλάνων και ειδικά των αριστοτεχνικών μονοπλάνων, που γύρισε το 1971 και έμεινε στις αποθήκες για 15 χρόνια, λόγω του πεσιμιστικού θέματός του. Ένας αιχμάλωτος Γερμανός στρατιώτης από τους Σοβιετικούς, στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ισχυρίζεται ότι στην πραγματικότητα είναι Ρώσος, που είχε στρατολογηθεί από τους ναζί και αναγκάστηκε να πολεμήσει στο πλευρό τους και για να αποδείξει πως λέει την αλήθεια, θα πρέπει να δώσει μάχες στην αντεπίθεση του Κόκκινου Στρατού.
Μια ταινία που απευθύνεται κυρίως σε συλλέκτες κινηματογραφικών εμπειριών.
Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ