Ένα νέο ψηφιακό εργαλείο με στόχο τη βελτίωση των υπηρεσιών στα δημόσια νοσοκομεία τίθεται σε εφαρμογή από τη Δευτέρα 14 Ιουλίου. Αφορά την ηλεκτρονική αξιολόγηση της εμπειρίας νοσηλείας από ασθενείς άνω των 18 ετών που νοσηλεύτηκαν, ακόμη και για μία ημέρα, σε οποιοδήποτε νοσοκομείο του ΕΣΥ.
Όπως ανακοίνωσαν από κοινού ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, σε συνέντευξη Τύπου, αρχής γενομένης από την ερχόμενη Δευτέρα, όσοι ασθενείς θα παίρνουν εξιτήριο θα λαμβάνουν στο κινητό τους μέσα σε πέντε ημέρες με μήνυμα έναν σύνδεσμο (link) προκειμένου να απαντήσουν σε 35 στοχευμένες ερωτήσεις, που αφορούν τη νοσηλεία τους στο ΕΣΥ.
Στην αξιολόγηση του ΕΣΥ θα συμμετέχουν όσοι είναι άνω των 18 ετών, θα είναι ανώνυμο, ενώ η πρόσβαση σε αυτό θα γίνεται με τους κωδικούς taxisnet. Το ερωτηματολόγιο θα είναι διαθέσιμο για συμπλήρωση έως και 7 ημέρες μετά το εξιτήριο, ενώ η συμπλήρωσή του δεν αναμένεται να διαρκέσει περισσότερο από 3 λεπτά.
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι ασθενείς να είναι εγγεγραμμένοι στην άυλη συνταγογράφηση και να έχουν νοσηλευτεί τουλάχιστον μια ημέρα. Με την είσοδο στον σύνδεσμο θα ζητείται ο ΑΜΚΑ, όμως αν διαπιστωθεί πώς δεν αντιστοιχεί σε ασθενή που έχει νοσηλευτεί, τότε η πρόσβαση στο ερωτηματολόγιο δεν θα είναι δυνατή.
Τα δεδομένα που θα συλλέγονται δεν θα περιλαμβάνουν προσωπικά στοιχεία ή πληροφορίες που μπορούν να αποκαλύψουν την ταυτότητα του ασθενούς.
Στόχος είναι να δώσουμε φωνή στους χρήστες ανέφερε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης τονίζοντας παράλληλα πώς θα έχουμε τη δυνατότητα με αυτό τον τρόπο να συλλέγουμε δεδομένα από τα 127 νοσοκομεία και στη συνέχεια θα βγάζουμε ένα σκορ ανά νοσοκομείο και αν κλινική.
Με τον τρόπο αυτό τόνισε ο υπουργός Υγείας, τα νοσοκομεία που έχουν καλές επιδόσεις θα ανταμείβονται και όσα δεν τα πηγαίνουν καλά θα καταβάλλεται προσπάθεια να βελτιωθούν.
Η φωνή του πολίτη γίνεται σύμμαχος της Πολιτείας
Όπως εξήγησε η γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βιλδιρίδη, οι ασθενείς θα λαμβάνουν έναν σύνδεσμο στο κινητό τους, μέσω του οποίου θα μπορούν να συμπληρώσουν ανώνυμα ένα ερωτηματολόγιο 35 ερωτήσεων για την εμπειρία τους. Το ερωτηματολόγιο καλύπτει ζητήματα όπως:
χρόνος αναμονής και εξυπηρέτηση,
καθαριότητα και διατροφή,
χειρουργικές επεμβάσεις και πιθανά προβλήματα (καθυστέρηση, αλλαγή ημερομηνίας),
ποιότητα φροντίδας από ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.
«Η φωνή του πολίτη θα μοιράζεται πλέον με την Πολιτεία την εμπειρία του στο ΕΣΥ», τόνισε χαρακτηριστικά.
Σκορ ανά νοσοκομείο και ανταμοιβή για τις καλές επιδόσεις
Σύμφωνα με τον Άδωνι Γεωργιάδη, τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων θα αξιολογούνται από τις διοικήσεις των νοσοκομείων και το υπουργείο Υγείας. Κάθε μονάδα θα αποκτά ένα σκορ απόδοσης, το οποίο θα χρησιμεύει για να επιβραβεύονται οι καλές πρακτικές και να εντοπίζονται τα προβλήματα.
«Όσα νοσοκομεία έχουν καλή επίδοση, θα ανταμείβονται. Όσα όχι, θα προσπαθούμε να τα βοηθήσουμε να βελτιωθούν», σημείωσε.
Όχι δημοσκόπηση – Νέο εργαλείο διοίκησης
Ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, διευκρίνισε ότι δεν πρόκειται για δημοσκόπηση, αλλά για ένα εργαλείο εσωτερικής διοίκησης, που στοχεύει στη λήψη αποφάσεων βασισμένων στην πραγματική εμπειρία των πολιτών.
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, διαβεβαίωσε ότι το υπουργείο του θα στηρίξει τεχνικά την εφαρμογή με όλα τα απαραίτητα ψηφιακά εργαλεία.
Σε πρώτη φάση το νέο ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης θα εφαρμοστεί στα δημόσια νοσοκομεία και έως το τέλος του 2025 θα εφαρμοστεί στα ογκολογικά νοσοκομεία καθώς και στα νοσοκομεία Παίδων.
ΠΗΓΗ:Αθήνα984