Από τα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών που παραδοσιακά «πρωταγωνιστούν» στις αγορές τη μέρα της Black Friday, τα καταστήματα ένδυσης – υπόδησης, των προϊόντων για το σπίτι έως τα σούπερ μάρκετ και τις επιχειρήσεις, με σχεδόν κάθε είδους υπηρεσίες, ολόκληρη η αγορά κινείται, σήμερα, σε ρυθμούς προσφορών.
Η φετινή Black Friday ξεκίνησε φέτος νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, από τις αρχές κιόλας του μήνα, με τις επιχειρήσεις να προσδοκούν τόνωση του τζίρου τους σε μια περίοδο που οι πληθωριστικές πιέσεις και η ακρίβεια έχουν οδηγήσει τους καταναλωτές σε περιορισμό των αγορών τους. Τις μεγάλες αλυσίδες που μπήκαν πρώτες στη «μάχη», ακολούθησαν σταδιακά οι μικρότερες και σήμερα, το σύνολο των κλάδων της αγοράς.
Οι προσφορές κορυφώνονται το τριήμερο, από σήμερα που πλέον είναι και η… «επίσημη» Black Friday έως και τη Δευτέρα 27 Nοεμβρίου που είναι η Cyber Monday, ενώ τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοιχτά και την Κυριακή διευκολύνοντας τις αγορές των καταναλωτών.
Στους «πρωταγωνιστές» της ημέρας όπως έχουν δείξει τα προηγούμενα χρόνια είναι τα είδη τεχνολογίας, οι οικιακές συσκευές ενώ ακολουθούν η ένδυση, η υπόδηση και τα καλλυντικά. Αρκετοί είναι επίσης οι καταναλωτές που εκμεταλλεύονται τις προσφορές των ημερών για να κάνουν νωρίτερα τις χριστουγεννιατικές αγορές και τα δώρα τους καθώς ακολουθεί η εορταστική περίοδος.
Ανοιχτά τα καταστήματα την Κυριακή 26 Νοεμβρίου
Παράλληλα, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), με ανακοίνωση του γνωστοποιεί την απόφασή του για ανοιχτά καταστήματα την Κυριακή 26 Νοεμβρίου.
- Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση του συνδέσμου επιχειρήσεων, τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοιχτά την Κυριακή σε όλη τη χώρα από τις 11:00 έως τις 20:00.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση: «Την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου (Black Friday) και την Δευτέρα 27 Νοεμβρίου (Cyber Monday) οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις θα έχουν μεγάλες προσφορές σε ποικιλία προϊόντων, με την αρτιότερη δυνατή εξυπηρέτηση και σεβασμό στο καταναλωτικό κοινό
Χρήσιμες συμβουλές αγορών
- Πριν αγοράσετε, κάντε μία έρευνα αγοράς, για να έχετε εικόνα όχι μόνο για την τιμή (την αρχική αλλά και τη νέα) αλλά να έχετε εικόνα και για την ποιότητα των προϊόντων.
- Μην παραλείψετε να αναζητήσετε στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξετε βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είστε βέβαιοι ότι η τιμή που έχετε εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
- Βάλτε όριο στις πραγματικές ανάγκες σας, καταγράφοντάς τις σε με λίστα, ώστε να κάνετε τις αγορές που θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό σας προϋπολογισμό, αποφεύγοντας με αυτόν τον τρόπο τις αλόγιστες δαπάνες.
- Ενημερωθείτε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής σας όταν αγοράζετε προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είστε πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς
- Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό της έκπτωσης). Στις προσφορές, συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν θα έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
Εντατικοί ο έλεγχοι από το υπουργείο Ανάπτυξης
Την ίδια στιγμή το υπουργείο Ανάπτυξης διαμηνύει πως οι έλεγχοι στην αγορά είναι εντατικοί, προκειμένου να διασφαλιστεί πως οι προσφορές για τους καταναλωτές θα είναι πραγματικές.
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας παραβρέθηκε χθες, Πέμπτη, στην ενημερωτική εκδήλωση «Εκπτώσεις; Προσφορές; Κάντο σωστά!» που διοργάνωσε το Υπουργείο Ανάπτυξης από κοινού με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών και τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών. Ο κ. Σκρέκας επανέλαβε ότι όλο το προηγούμενο διάστημα πραγματοποιήθηκαν τιμοληψίες στην αγορά προκειμένου σήμερα να γίνει η σύγκριση και να διαπιστωθεί εάν οι εκπτώσεις είναι πραγματικές. Σε αντίθετη περίπτωση, οι επιχειρήσεις θα βρεθούν αντιμέτωπες με υψηλά πρόστιμα.
«Είναι αυτονόητο ότι η κυβέρνηση θέλει προσφορές και εκπτώσεις. Οι οποίες όμως να είναι πραγματικές και όχι παραπλανητικές για τον καταναλωτές» τόνισε ο κ. Σκρέκας ενώ πρόσθεσε: «οι εταιρείες να σεβαστούν τον νόμο, να αντιληφθούν την κοινωνική ανάγκη για διατήρηση των τιμών σε χαμηλά επίπεδα για δύο λόγους: Πρώτον, γιατί πρέπει να βοηθήσουμε τα νοικοκυριά να έχουν πρόσβαση σε βασικά αγαθά και δεύτερον να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα των δικών τους επιχειρήσεων. Για τον απλό λόγο ότι αν ο καταναλωτής χάσει την εμπιστοσύνη του στα προϊόντα, αυτό θα έχει αρνητικές συνέπειες και στις πωλήσεις των εταιρειών. Αυτοί οι κανόνες που έχουν μπει, είναι για να λειτουργεί το εμπόριο με όρους ανταγωνισμού προς το συμφέρον και την προστασία του καταναλωτή».
Σκοπός της εκδήλωσης ήταν η ενημέρωση των καταναλωτών, αλλά και των εκπροσώπων της αγοράς για τη σωστή εφαρμογή του νομικού πλαισίου των εκπτώσεων, ενόψει της Black Friday, της Cyber Monday, της εορταστικής περιόδου, όπως επίσης και των χειμερινών εκπτώσεων. Ταυτόχρονα παρουσιάστηκε και ο δεκάλογος προστασίας των καταναλωτών, ο οποίος δημιουργήθηκε από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης.