H επόμενη γενιά των τηλεοράσεων δεν αποκλείεται να μπορείς να την… τυλίξεις, ενώ οι φορητοί υπολογιστές γίνονται ακόμη πιο έξυπνοι χάρη σε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης. Αυτές είναι δύο από τις ουκ ολίγες νέες τάσεις στο χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών, οι οποίες παρουσιάζονται αυτές τις ημέρες στο Λας Βέγκας όπου και πραγματοποιείται το φετινό Consumer Electronics Show (CES).
Η CES είναι μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις ψηφιακών τεχνολογιών και αποτελεί το πρώτο ραντεβού των μεγάλων κατασκευαστών και γενικότερα προσφέρει μία αρκετά καλή γεύση σε σχέση με το τι θα δούμε μέσα στη χρονιά. Η CES 2019 δεν αποτελεί εξαίρεση με την έμφαση φέτος -όσον αφορά στα νέα προϊόντα- να δίνεται στις κατηγορίες των τηλεοράσεων και των φορητών υπολογιστών. Όσον αφορά στα smartphones, όπου το 2019 αναμένουμε μοντέλα που θα λειτουργούν σε δίκτυα 5G και θα έχουν αναδιπλούμενες (foldable) οθόνες, οι κατασκευαστές κράτησαν -προς το παρόν- κλειστά τα χαρτιά τους. Γενικότερα, πάντως, με εξαίρεση την Alcatel, δεν υπήρξαν ιδιαίτερες ανακοινώσεις για νέα smartphones στη CES.
Στο Λας Βέγκας μπορεί να μην υπάρχουν foldable κινητά, υπάρχουν, όμως, rollable (τυλισσόμενες) τηλεοράσεις! Η LG είχε παρουσιάσει και πέρσι ένα πρωτότυπο μοντέλο τυλισσόμενης τηλεόρασης, αλλά φέτος έδειξε την Signature OLED TV R, η οποία θα είναι εμπορικά διαθέσιμη μέσα στο 2019 σε άγνωστη -προς το παρόν- τιμή. Η συγκεκριμένη τηλεόραση συγκέντρωσε μεγάλο ενδιαφέρον καθώς κάνει εφικτό το να έχουμε μία μεγάλη τηλεόραση, η οποία, όμως, μπορεί και να κρυφτεί εύκολα και γρήγορα.
Τηλεόραση
Πέραν της τυλισσόμενης τηλεόρασης, η συγκεκριμένη κατηγορία είχε αρκετές ανακοινώσεις και εξελίξεις. Κατ’ αρχήν, το ενδιαφέρον για την 8K ανάλυση διευρύνεται καθώς μετά τις Samsung και LG, και η Sony έδειξε ένα μοντέλο που προσφέρει 8K ανάλυση, έστω και αν βασίζεται στην «παλιά» LCD τεχνολογία. Σε επίπεδο τεχνολογιών, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που έσπευσαν να δουν από κοντά την 75 ιντσών τηλεόραση της Samsung που χρησιμοποιεί την τεχνολογία MicroLED, η οποία εκτιμάται πως θα αποτελέσει μέσα στην επόμενη διετία το βασικό «όπλο» της Samsung απέναντι στην OLED τεχνολογία, την οποία κατά κύριο λόγο προωθεί η LG.
Από τις ειδήσεις που ξεχώρισαν πάντως ήταν και η ανακοίνωση από Samsung, LG και Sony ότι οι τηλεοράσεις τους υποστηρίζουν πλέον το Apple AirPlay, όπερ σημαίνει ότι για να έχει τις συνδρομητικές υπηρεσίες της Apple στις συγκεκριμένες τηλεοράσεις δεν θα χρειάζεται να συνδέσει μία Apple TV συσκευή. Εξέλιξη που δείχνει μία αλλαγή φιλοσοφίας και στρατηγικής από την πλευρά της Apple που «ανοίγεται» στους υπόλοιπους κατασκευαστές.
Dell, Lenovo και Acer ήταν από τους κατασκευαστές που παρουσίασαν αρκετά νέα μοντέλα με αρκετές καινοτομίες. Για παράδειγμα, η Dell έδειξε το Latitude 7400, το οποίο αποτελεί το πρώτο σύστημα με αισθητήρα προσέγγισης (PC proximity), βασισμένο στην τεχνολογία Context Sensing της Intel, ενώ είναι και το μικρότερο φορητό σύστημα 2-in-1 με οθόνη 14 ιντσών στον κόσμο. Πρακτικά, το συγκεκριμένο μηχάνημα ανοίγει όταν «αισθανθεί» ότι ο χρήστης είναι μέσα στο δωμάτιο.
Τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν και αρκετά από τα νέα μοντέλα της Lenovo, όπως το Yoga S940, το οποίο έρχεται με έναν έξυπνο βοηθό (Smart Assistant) που κλείνει όταν «αισθανθεί» την απουσία του χρήστη προκειμένου να προστατεύσει τα δεδομένα του, ενώ γενικότερα λειτουργεί ως πραγματικός ψηφιακός βοηθός.
Εντύπωση προκάλεσε ακόμη και το Swift 7 της Acer, ένας φορητός υπολογιστής με οθόνη 14 ιντσών και με ελάχιστα περιθώρια γύρω από την οθόνη, ο οποίος ζυγίζει μόλις 890 γραμμάρια!
Τεχνητή νοημοσύνη
Γενικότερα, μία από τις λέξεις – κλειδιά ήταν αυτή της τεχνητής νοημοσύνης με σχεδόν όλους τους μεγάλους κατασκευαστές να τονίζουν τη σημασία της και να δηλώνουν ότι ενσωματώνουν εφαρμογές της προκειμένου να διευκολύνουν την καθημερινότητα μας. Δεν είναι τυχαίο ότι τα ρομπότ ήταν μέρος πολλών παρουσιάσεων όπως αυτών της LG και της Samsung και δείχνουν ότι θα είναι μία κατηγορία προϊόντων που θα μας απασχολήσει πολύ περισσότερο τα επόμενα χρόνια.
Από την άλλη πλευρά, μία κατηγορία που δεν ήταν φέτος τόσο δημοφιλής όσο άλλες χρονιές ήταν αυτή των συσκευών εικονικής πραγματικότητας (VR headsets) καθώς μόνο η HTC έδειξε νέα προϊόντα.
Όσον αφορά τα διάφορα gadgets που κάνουν συνήθως την εμφάνιση τους σε τέτοιου είδους εκθέσεις, υπάρχουν αρκετά ενδιαφέροντα παραδείγματα της φαντασίας που έχουν οι κατασκευαστές. Πάντως, είναι ενδιαφέρον ότι εταιρείες που προέρχονται από πιο παραδοσιακούς τομείς καταναλωτικών προϊόντων όπως είναι η Procter&Gamble έκαναν αισθητή την παρουσία τους στη CES με αρκετά προϊόντα τεχνολογίας, ενώ η L’Oreal έδειξε έναν wearable αισθητήρα που, σε συνδυασμό με μια συνοδευτική εφαρμογή, επιτρέπει την εύκολη μέτρηση των ατομικών επιπέδων του pH του δέρματος και τη δημιουργία εξατομικευμένων προγραμμάτων περιποίησης, με στόχο την καλύτερη φροντίδα του δέρματος.
Τέλος, στο χώρο του αυτοκινήτου, η έμφαση ήταν στο κομμάτι της ψυχαγωγίας με την Intel να κερδίζει τις εντυπώσεις με μία πλατφόρμα που παρουσίασε σε συνεργασία με τη Warner Bros, η οποία δίνει τη δυνατότητα για μία διαφορετική και περισσότερο αμφίδρομη ανάγνωση ενός κόμικ!