Στασιμότητα των επιδόσεων της Black Friday αποτυπώνει έρευνα της ΕΣΕΕ, με το 56% των επιχειρήσεων να συμμετέχουν στον θεσμό, ενώ μόλις 1 στις 4 επιχειρήσεις συμμετείχαν στην Cyber Monday.
Η μειωμένη καταναλωτική δύναμη σε συνδυασμό με το αυξημένο λειτουργικό κόστος δεν ευνόησαν ιδιαίτερα τη συμμετοχή των επιχειρήσεων στην εν λόγω πρακτική, παρά το γεγονός ότι οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής έχουν συμβάλει στην παγίωση αυτής της ενέργειας. Τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις (41%) που συμμετείχαν σε αυτήν την πρακτική πραγματοποίησαν εκπτώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, μετατρέποντας ουσιαστικά την «Black Friday» σε «Black Week». Σχεδόν 3 στις 4 επιχειρήσεις (72%) υιοθέτησαν εκπτώσεις έως 30%. Για περίπου 1 στις 3 επιχειρήσεις (36%) το ποσοστό εκπτώσεων κυμάνθηκε μεταξύ 11% και 20%, επίδοση παρόμοια και για τις επιχειρήσεις (34%) που προχώρησαν σε εκπτώσεις σε ποσοστό από 21% έως 30%.
Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (55%) υιοθέτησαν εκπτώσεις σε όλους τους κωδικούς των εμπορευμάτων του καταστήματος, πρακτική που πιθανόν να συνδέεται και με την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Αντίθετα, αρκετές αλυσίδες και διαδικτυακά καταστήματα υιοθέτησαν επιλεκτικές εκπτώσεις, σε συγκεκριμένες κατηγορίες/ εύρος προϊόντων. Το 17% των μικρότερων επιχειρήσεων συμμετείχε στην εν λόγω ενέργεια με εκπτώσεις κυρίως σε εμπορεύματα “stock”, επίδοση που ταυτίζεται με τις επιχειρήσεις (επίσης 17%) που προχώρησαν σε εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες εμπορευμάτων.
Σε γενικές γραμμές, οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου εμφανίζονται σχετικά ικανοποιημένες αναφορικά με την επισκεψιμότητα, καθώς για σχεδόν 6 στις 10 καταγράφηκε μέτριος/ υψηλός βαθμός ικανοποίησης.
Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και σε επίπεδο ικανοποίησης των επιχειρήσεων αναφορικά με τον κύκλο εργασιών, αφού το 56% αυτών δήλωσε μέτρια/ πολύ ικανοποιημένο. Το στοιχείο αυτό αποτελεί ένδειξη ότι δεν υπήρξε ουσιαστική απόκλιση μεταξύ επισκεψιμότητας καταστημάτων και υλοποίησης αγορών. Παράλληλα, η εικόνα τόσο αναφορικά με την επισκεψιμότητα όσο και με τις πωλήσεις, προσομοιάζει κατά πολύ με την αντίστοιχη περυσινή, υπογραμμίζοντας τη στασιμότητα της αγοραστικής κίνησης, εξέλιξη που επιβεβαιώνει τις επιπτώσεις της πληθωριστικής κρίσης στην καταναλωτική δαπάνη.
Η εικόνα της στασιμότητας επαληθεύεται από το γεγονός ότι το 46% των επιχειρήσεων σημειώνει ότι οι πωλήσεις τους κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή
Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις του δείγματος (55%) έχει πλέον τη δυνατότητα απομακρυσμένων πωλήσεων, ένδειξη που αποτιμάται θετικά για την πρόοδο σε ότι αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κλάδου, ο οποίος βέβαια πρέπει να επιταχυνθεί και να γίνει πιο συμπεριληπτικός .
Η συμμετοχή των καταστημάτων στη “Cyber Monday”, πρακτική που αφορά τις επιχειρήσεις με δυνατότητα απομακρυσμένων πωλήσεων, ήταν φέτος πολύ χαμηλή (23%) .
Ιδιαίτερα ανησυχητικές ήταν οι πωλήσεις των επιχειρήσεων καθ’ όλη τη διάρκεια της φθινοπωρινής περιόδου, αφού το 43% κατέγραψε χειρότερες επιδόσεις συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ενώ μόνο το 18% των καταστημάτων παρατήρησε βελτίωση. Η εξέλιξη αυτή πιθανόν να συνδέεται και τις πολύ καλές καιρικές συνθήκες οι οποίες δεν ευνόησαν την αγορά χειμερινών ειδών
Αναφορικά με τις προωθητικές ενέργειες, τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις (40%) επέλεξαν διαφημιστικά μηνύματα στη βιτρίνα του καταστήματος και τρεις στις δέκα (30%) σχετικά μηνύματα στη σελίδα της επιχείρησης, στο Facebook και στα social media .
Την ίδια ώρα έντονο προβληματισμό στις επιχειρήσεις προκαλούν οι εκτιμήσεις για τις επιπτώσεις του νέου φορολογικού νομοσχεδίου καθώς 6 στις 10 επιχειρήσεις θεωρούν ότι θα επηρεαστούν από «πολύ» έως «πάρα πολύ». Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (46%) θεωρούν ότι το νέο φορολογικό νομοσχέδιο πλήττει αποκλειστικά τις μικρές επιχειρήσεις, ενώ το 11% των επιχειρηματιών εκτιμά ότι είναι πιθανόν να οδηγηθεί ακόμη και σε διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης.
ΠΗΓΗ:Αθήνα984