Αποστάσεις από τον πρώην πλέον αναπληρωτή πρόεδρό του παίρνει ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ λίγες ώρες μετά την παραίτησή του.
Σε ανακοίνωσή του το συμβούλιο του Οργανισμού τονίζει ότι «οι δημόσιες τοποθετήσεις του κ. Χρήστου Παπαδημητρίου μετά την παρουσίαση του πορίσματος αδικούν την αξιόλογη δουλειά 18 μηνών» και ζητάει από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA) επίσημη ενημέρωση τόσο για τις συμβάσεις που ανατέθηκαν στο πλαίσιο της διερεύνησης του δυστυχήματος, όσο και για τα παραδοτέα των συμβάσεων, εφόσον υπάρχουν, από τα ακαδημαϊκά ιδρύματα, της Γάνδης και της Πίζας.
Ο Οργανισμός επισημαίνει ακόμα ότι το κεφάλαιο για την πυρόσφαιρα στο πόρισμα αναφέρει ευθύς εξαρχής ότι «η διερεύνηση δεν είναι οριστική και πως θα επιδιωχθεί περαιτέρω πιστοποίηση από ακαδημαϊκό ίδρυμα εγνωσμένου κύρους, καθώς τα στοιχεία των πραγματογνωμόνων δεν ήταν επαρκή για να καταλήξουν σε τεκμηριωμένο και ασφαλές συμπέρασμα».
Την ίδια ώρα η ερευνητική ομάδα του πανεπιστημίου της Γάνδης παίρνει και αυτή αποστάσεις από το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ ανακοινώνοντας ότι «παραδώσαμε εγκαίρως τις εκθέσεις μας, οι οποίες όμως δεν συμπεριλήφθηκαν στo πόρισμα» του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη.
Άλλωστε σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο καθηγητής Bart Merci του Πανεπιστημίου της Γάνδης είχε αναφέρει ότι η έκθεσή του δεν συμπεριλήφθηκε στο πόρισμα του Οργανισμού Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Δυστυχημάτων.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες το Γενικό Χημείο του Κράτους εξέτασε το φρέον της επιβατικής αμαξοστοιχίας στα Τέμπη και από τη σχετική έκθεση που συνέταξε προκύπτει ότι μπορεί -υπό
συνθήκες- να εκραγεί το φρέον. Στην έκθεση τονίζεται επίσης ότι, με βάση τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Χημικών, αν θερμανθεί το συγκεκριμένο αέριο υπό πίεση, μπορεί να εκραγεί και όχι μόνο να προκαλέσει μια φωτιά.
Τόσο το φρέον της επιβατικής αμαξοστοιχίας όσο και άλλα υλικά, όπως οι μπαταρίες στην ηλεκτράμαξα της επιβατικής αμαξοστοιχίας, βρίσκονται στο επίκεντρο της έρευνας των αξιωματικών της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, που επίσης πραγματοποιούν έρευνα για την πυρόσφαιρα και το τι μπορεί να την προκάλεσε. Υπενθυμίζεται ότι στο κυλικείο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, στην πρώτη θέση και στο βαγόνι Β3 υπήρχαν δεξαμενές φρέον.
ΑΘΗΝΑ 984