Η Ελληνογαλλική σχολή Ευγένιος Ντελακρουά διοργανώνει σε συνεργασία µε τον Σύλλογο Γονέων του Ελληνικού Τμήματος την Εβδομάδα Συμπεριληπτικού Σχολείου 2024 – SEI24, από την 1η έως την 6η Απριλίου 2024.
Στην Ελληνογαλλική σχολή Ευγένιος Ντελακρουά, υπάρχει η θέληση να
οδεύσουμε προς ένα συμπεριληπτικό σχολείο το οποίο σέβεται, αφουγκράζεται και απαντά στις ανάγκες των µαθητών του και πρωτίστως
φροντίζει να προλαµβάνει µέσα από τις δράσεις του, την κατάρτιση και
την παιδαγωγική, στο µέτρο του δυνατού. O δρόµος είναι µακρύς για
την επίτευξη αυτού του στόχου, ωστόσο προχωράµε µε µικρά ή µεγαλύτερα αποφασιστικά βήµατα.
Σε στενή συνεργασία µε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεµόνων εγκαινιάσαµε πέρυσι, την 6η Απριλίου 2023, ένα πρότυπο συνεργατικό εργαστήριο
αφιερωµένο στο Συµπεριληπτικό Σχολείο. Με σύνθηµα «∆ες το αλλιώς»
έγινε µία αρχική προσέγγιση προς τους µαθητές και µαθήτριες µε ειδικές µαθησιακές ανάγκες και µε αναπηρίες, που αποτέλεσε ρωγµή στα
στερεότυπα και τις βεβαιότητές µας. Μέσα από διάλογο, εκτεταµένη
έρευνα και µελέτη, οι εκπαιδευτικοί, γονείς και µαθητές σε διάφορες
οµάδες εργασίας συνδιαµορφώσαµε µία ολιστική προσέγγιση, δηµιουργήσαµε πρωτότυπο υλικό µε δική µας οπτική ταυτότητα, αναδείξαµε
υλικό της AEFE και πετύχαµε µία σύγχρονη και ελκυστική γλώσσα, που
αφορά στη συµπερίληψη.
Φέτος, µε την ίδια δοκιµασµένη συνταγή, υλοποιούµε διάφορες δράσεις κατά τη διάρκεια του έτους και ως κεντρικό γεγονός την Εβδοµάδα
Συµπεριληπτικού Σχολείου µε στόχο να εµβαθύνουµε όλοι και όλες στο
θέµα της Συµπερίληψης και της Νευροποικιλότητας.
SEI24
ΕΒ∆ΟΜΑ∆Α ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2024
SEMAINE ÉCOLE INCLUSIVE 2024
• Ενα πρότυπο συνεργατικό εργαστήρι µεταξύ όλων των παραγόντων της σχολικής µας κοινότητας.
• Mια προσπάθεια που αµφισβητεί τα στερεότυπα και τις λανθασµένες αντιλήψεις σχετικά µε τις νευρολογικές
διαφορές.
• Μία πρόσκληση για να δηµιουργήσουµε περισσότερες και ισότιµες κουλτούρες που εξυµνούν τις διαφορές και
ενδυναµώνουν κάθε άτοµο, που µπορεί σήµερα να υφίσταται αποκλεισµό ή διακρίσεις στο σχολικό περιβάλλον για
διαφόρους λόγους.
∆ίνουµε προτεραιότητα στη φωνή των ίδιων των ανθρώπων που αντιµετωπίζουν στην καθηµερινότητά τους θέµατα αποκλεισµού και αναδείκνύουµε τις εµπειρίες και τις γνώµες τους καθώς και το αναφαίρετο
δικαίωµά τους στη συµπερίληψη. Για το λόγο αυτό επιλέξαµε το «Είναι
δικαίωµά µου» ως φετινό σύνθηµα.
Για την ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας αποφασίσαµε συνειδητά να προσεγγίσουµε το θέµα από τη σκοπιά της νευροποικιλότητας,
δηλαδή των διαφορετικών τρόπων µε τους οποίους λειτουργεί και επεξεργάζεται τις πληροφορίες ο ανθρώπινος εγκέφαλος.
Τι θα συνέβαινε αν εντοπίζαµε και αξιοποιούσαµε τα προτερήµατα που
πηγάζουν από αυτές ακριβώς τις διαφορές στους µαθητές µας; Αν δεν
προσπαθούσαµε να «διορθώσουµε» τη νευροδιαφορετική µαθήτρια; Αν
ο διαφορετικός τρόπος οργάνωσης ενός εγκεφάλου δεν θεωρείται µόνο
έλλειµµα; Αυτή η ποικιλοµορφία του πληθυσµού, ο µοναδικός τρόπος µε
τον οποίο ο καθένας βιώνει, αλληλεπιδρά και ερµηνεύει τον κόσµο είναι
πλούτος για το σχολείο, για την κοινότητα, για την κοινωνία.
Από τη σκοπιά της νευροποικιλότητας οι όποιες διαφορές δεν αποτελούν ελλείµµατα, αντιθέτως είναι µέρος της «κανονικότητας». Αυτό δεν
σηµαίνει ωστόσο ότι η “διάγνωση” ή η “αναπηρία” είναι λέξεις που
πρέπει να αποκλείσουµε από το λεξιλόγιό µας. Η διάγνωση µιας αναπηρίας παρέχει στους ανθρώπους προστασία βάσει του νόµου και επιτρέπει, µεταξύ άλλων, στα παιδιά να έχουν στο σχολείο µια εκπαίδευση ή
υποστήριξη που ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους.
Το σχολείο χωρίς αποκλεισµούς, το συµπεριληπτικό σχολείο, είναι µια
σχολική οργάνωση σχεδιασµένη να λαµβάνει υπόψη την ποικιλοµορφία
των προφίλ των µαθητών, έτσι ώστε όλοι να επωφελούνται από το δικαίωµά τους σε ποιοτική σχολική εκπαίδευση.
Μέσα από µια πληθώρα δράσεων, µε συµµετοχή από επαγγελµατίες,
εκπαιδευτικό προσωπικό, γονείς, µαθητές, υπερασπιστές των δικαιωµάτων στη συµπερίληψη, ανθρώπους της τέχνης και των γραµµάτων,
προσεγγίσαµε το θέµα χρησιµοποιώντας διάφορα µέσα και είµαστε σε
θέση να υλοποιήσουµε την Εβδοµάδα Συµπεριληπτικού Σχολείου 2024
προκειµένου όλοι µαζί να κάνουµε ένα ακόµα βήµα που θα µας φέρει λίγο
πιο κοντά στο στόχο µας, σε ένα σχολείο χωρίς αποκλεισµούς.