Η δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να εισχωρήσει σε αρκετά ξένα χωράφια φιλοδοξώντας να μας κάνει να αναζητούμε εκεί ό,τι χρειαστούμε. Εισήγαγε το Marketplace, το χώρο εύρεσης εργασίας, είναι ένα αρκετά σημαντικό εργαλείο στο Digital Marketing κ.ο.κ
Τώρα θέλει να μας υπενθυμίζει και το πότε θα πάμε στο γιατρό!
Στη Silicon Valley, φαίνεται ότι δουλεύουν ένα project πάνω στην προληπτική ιατρική με λειτουργίες σχεδιασμένες να μας βοηθούν να κρατάμε το ιστορικό μας. Τώρα είναι ιδέα μου ή το παρακάνουν εκεί στο Αμέρικα;
Το Facebook ανακοίνωσε χτες ότι συνεργάζεται με κολοσσούς του τομέα της υγείας προκειμένου να ενσωματώσει τα εργαλεία υπενθύμισης στην πλατφόρμα. Το Preventive Health θα παίρνει τις προσωπικές πληροφορίες σου απ’ το account σου και θα σου προτείνει να κάνεις check-ups αναλόγως με την ηλικία σου, όπως επίσης και πότε είναι η στιγμή να κάνεις αντιγριπικό εμβόλιο!
Ύστερα, μπορείς να βάλεις κι εσύ υπενθύμιση, χρησιμοποιώντας το εργαλείο αυτό, προκειμένου να πάρεις τα αποτελέσματα των εξετάσεών σου, από ένα απλό check-up μέχρι μια μαστογραφία.
Εντάξει, δεν τη λες άσχημα ιδέα στο σύνολό της — άλλωστε δεν είναι κακό να έχεις προτεραιότητα την υγεία σου! Και το Facebook σπεύδει να ξεκαθαρίσει ότι δε θα κρατάει τίποτα στη βάση του κι έτσι κάπως ησυχάζουμε ότι υπάρχει περίπτωση να έχει πρόσβαση στα ιατρικά μας δεδομένα.
Και μη νομίζετε ότι το Facebook είναι η μόνη εταιρεία που ασκεί πιέσεις για να έχει πρόσβαση στα φυσικά stats μας. Η Apple έχει τις εφαρμογές της για την υγεία, η Amazon κυκλοφορεί ήδη το HIPAA που ενσωματώνει ιατρικά skills στην Alexa, και πιο πρόσφατα η Google προφανώς προσπαθεί να αγοράσει τη Fitbit.
Κι όλα καλά, κι όλα ωραία… Αλλά τι γίνεται αν πάρουμε την πίεσή μας και αρχίσουμε να βλέπουμε ξαφνικά διαφημίσεις για χάπια που μειώνουν την πίεση ή άλλες εφαρμογές που εγγυώνται ότι κάνουν το ίδιο;
Το Facebook έχει ήδη κατορθώσει να μου πετάει διαφημίσεις για προϊόντα που έχω συζητήσει με φίλους μόνο από κοντά και δεν έχω αναζητήσει ποτέ (ναι, αυτό είναι πολύ ενοχλητικό!). Δεν είμαι σίγουρη ότι χρειάζεται να μάθει περισσότερα για μένα από ό, τι ήδη κάνει.
Υπάρχει η φήμη ότι το Facebook ασχολείται με ιατρικά δεδομένα εδώ και χρόνια. Προφανώς έβαλε στοπ σε ένα έργο που περιελάμβανε ανώνυμα ιατρικά δεδομένα από αμερικανικά νοσοκομεία αμέσως μετά το σκάνδαλο του Cambridge Analytica, μαντεύοντας (με ακρίβεια) ότι όλοι είμαστε πραγματικά καχύποπτοι για το τι είδους δεδομένα μας έχει πραγματικά.
Και σα να μην έφτανε αυτό, γνωρίζουμε ότι το Facebook ήδη τροφοδοτείται από δεδομένα που προέρχονται από εφαρμογές για την παρακολούθηση της περιόδου των γυναικών!
Τελοσπάντων, το πιο ελπιδοφόρο γεγονός, αν τελικά επιβιώσει το συγκεκριμένο project, είναι ότι θα εμφανίζεται ένας χάρτη και οι χρήστες θα μπορούν να δουν και προσιτές επιλογές, ακόμη κι αν δεν έχουν ασφάλιση. Και μόλις βρεις το κέντρο που θέλεις, μπορείς στη συνέχεια να κλείσεις απευθείας από το Facebook ένα ραντεβού, το οποίο το Facebook θα το καταγράψει στην εφαρμογή του «Preventive Health».
Α! Θα σου έρχεται και μια ειδοποίηση για το ραντεβού για να μην τυχόν και ξεχαστείς!