Η Google αναμένεται να παρουσιάσει την Τετάρτη εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που αλλάζουν ριζικά τις διαδικτυακές αναζητήσεις, μια λειτουργία που έχει αλλάξει ελάχιστα τα τελευταία χρόνια, αν και αντιστοιχεί σε μια διαφημιστική αγορά σχεδόν 300 δισ. δολαρίων το χρόνο.
Στο συνέδριο I/O που θα πραγματοποιηθεί στο Μάουντεν Βιου της Καλιφόρνια, κοντά στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, η Google θα ανακοινώσει ότι η λειτουργία αναζήτησης γίνεται πιο «οπτική, προσωπική και ανθρώπινη», προκύπτει από εσωτερικά έγγραφα που περιήλθαν στην κατοχή της Washington Post.
Ο χρήστης θα μπορεί να συνομιλεί με chatbot τεχνητής νοημοσύνης και να δίνει διευκρινίσεις για τα αποτελέσματα που αναζητά, δυνατότητες που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο προγράμματος με την κωδική ονομασία Magi.
Η μηχανή θα μπορεί έτσι να προσφέρει απαντήσεις σε ερωτήματα που δεν καλύπτονται από το παραδοσιακό μοντέλο των «δέκα γαλάζιων συνδέσμων», όπως είναι γνωστό εσωτερικά στην εταιρεία το παραδοσιακό μοντέλο.
Ακόμα, τα αποτελέσματα αναζήτησης θα δίνουν μεγαλύτερη έμφαση σε επεξηγηματικά βίντεο, μια λειτουργία που μοιάζει να αναπτύχθηκε λόγω του αυξανόμενου ανταγωνισμού από το κινεζικό TikTok που κέρδισε την προτίμηση των νέων.
Σύμφωνα με το CNBC, στο συνέδριο η Google θα παρουσιάσει το PaLM2, το πιο προηγμένο «μεγάλο γλωσσικό μοντέλο» της εταιρείας, το οποίο λειτουργεί σε 100 γλώσσες, γράφει κείμενα και κώδικα υπολογιστή και λύνει μαθηματικά προβλήματα.
Το PaLM2 είναι ένα παράδειγμα γενετικής τεχνητής νοημοσύνης, αλγορίθμων που εκπαιδεύονται με υλικό από το Διαδίκτυο ώστε να κατανοούν την ανθρώπινη γλώσσα και να συνθέτουν κείμενα, εικόνες, μουσική ή άλλο περιεχόμενο.
Η απειλή της Microsoft
Η τεχνολογία έγινε ευρέως γνωστή το περυσινό φθινόπωρο χάρη στο ChatGPT, μια μηχανή διαλόγου της αμερικανικής OpenAI, η οποία αναδείχθηκε στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη εφαρμογή όλων των εποχών και εξυπηρετεί σήμερα περισσότερους από 100 εκατομμύρια χρήστες.
Η Microsoft, η οποία φέρεται να έχει επενδύσει τουλάχιστον δέκα δισεκατομμύρια δολάρια στην OpenAI, έσπευσε να ενσωματώσει την τεχνολογία του ChatGPT στη μηχανή αναζήτησης Bing, η οποία βρήκε έτσι από το περιθώριο και πρόσφατα ξεπέρασε τους 100 εκατομμύρια ενεργούς ημερήσιους χρήστες.
Η εταιρεία έχει δηλώσει ότι κάθε ποσοστιαία μονάδα αύξησης στο μερίδιό της στις διαφημίσεις αναζήτησης φέρνει επιπλέον έσοδα δύο δισ. δολαρίων το χρόνο.
Η Google απάντησε στην πρόκληση του Bing λανσάροντας φέτος το Bard, μια μηχανή διαλόγου παρόμοια με το ChatGPT, η οποία όμως δεν έχει ενσωματωθεί μέχρι σήμερα στην υπηρεσία αναζητήσεων.
Η Google παρουσίασε το πρώτο γλωσσικό μοντέλο PaLM τον Απρίλιο του 2022. Φέτος τον Μάρτιο το έθεσε στη διάθεση επιχειρήσεων ώστε να «παράγουν κείμενα, εικόνες, βίντεο, ήχο και περισσότερα από απλές οδηγίες σε φυσική γλώσσα».
Επίσης τον Απρίλιο, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το ιατρικό μοντέλο Med-Palm 2 μπορεί να απαντά σωστά σε εξετάσεις Ιατρικής στο 85% των περιπτώσεων.
Η Google φέρεται επίσης να εργάζεται σε ένα μεγαλύτερο μοντέλο με την ονομασία Multi-Bard, το οποίο αναγνωρίζει όχι μόνο οδηγίες κειμένου αλλά και εικόνες και άλλα μέσα επικοινωνίας.
ΠΗΓΗ:in.gr