Σύγχρονος εξοπλισμός ρομποτικής και STEM παραδόθηκε την Πέμπτη, παρουσία της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, και ομάδας ειδικών, σε νηπιαγωγείο της Αττικής, στο πλαίσιο της παράδοσης των σετ σε όλα τα σχολεία της Επικράτειας, που ξεκίνησε αυτή την εβδομάδα.
Μικροί μαθητές και εκπαιδευτικοί, μέσα από την παρουσίαση του χειρισμού ρομπότ, μέτρησαν τους παλμούς της καρδιάς, έμαθαν για την πορεία του ήλιου, έδωσαν φωνητικές εντολές και έλυσαν κουίζ. Μέσω της ρομποτικής οι μαθητές στο Νηπιαγωγείο κατανοούν βασικές αρχές αλληλεπίδρασης, ενώ στη συνέχεια στο Δημοτικό εντάσσουν στην εκπαιδευτική διαδικασία βασικές αρχές Προγραμματισμού πριν την εισαγωγή τους στον κόσμο της τεχνολογίας και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Το έργο με τίτλο: «Προμήθεια Εξοπλισμού Ρομποτικής και STEM για την Εκπαίδευση» εντάσσεται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» και αποτελεί οριζόντια παρέμβαση του ΥΠΑΙΘ, καθώς αφορά στο σύνολο των νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων της χώρας. Η επένδυση ξεπερνά σε ύψος τα 30 εκατομμύρια ευρώ και αξιοποιεί κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU, αποσκοπώντας στον εφοδιασμό των σχολείων της χώρας με περισσότερα από 177.000 σετ ρομποτικής και STEM, προκειμένου να υποστηριχθεί αποτελεσματικά η μαθησιακή διαδικασία μέσω:
• της προώθησης της εκπαιδευτικής καινοτομίας
• της εξοικείωσης των μαθητών με τον Προγραμματισμό και την Τεχνολογία
• του συνδυασμού μίας ευχάριστης, παιγνιώδους, ελκυστικής διεπιστημονικής δραστηριότητας
• της ενίσχυσης της εργασίας σε ομάδες
• της μύησης στην επίλυση προβλημάτων
• της απόκτησης ικανοτήτων οργάνωσης και διαχείρισης έργου
• της ενίσχυσης δεξιοτήτων επικοινωνίας και άλλων απαραίτητων νοητικών δεξιοτήτων.
Μαζί με τα σετ ρομποτικής, έχει προβλεφθεί ειδικό εκπαιδευτικό υλικό, έργο στοχευμένης επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, πρόγραμμα δημιουργίας ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού, ενώ ξεκινά άμεσα και έργο υποστήριξης -helpdesk- για ρομποτικά συστήματα, παράλληλα με την εγκατάσταση των συστημάτων στα σχολεία. Γίνεται πράξη το ψηφιακό σχολείο. Η Δράση επιδιώκει την επίτευξη ενός ψηφιακού εκπαιδευτικού μοντέλου χωρίς αποκλεισμούς, το οποίο αποτελεί προϋπόθεση για την οικοδόμηση μιας ανθεκτικής και εξωστρεφούς ελληνικής οικονομίας.
«Οι μαθητές πλέον, με σύγχρονο εξοπλισμό ρομποτικής, ανακαλύπτουν το συναρπαστικό κόσμο της τεχνολογίας και καλλιεργούν δεξιότητες ήδη από τη νηπιακή ηλικία» τόνισε η υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε: «Μετατρέποντας τα σχολεία σε δημιουργικές κυψέλες γνώσης και καινοτομίας, προωθούμε τη συνεργατική μάθηση, την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα. Αλλάζουμε την Παιδεία στην Πράξη».
ΠΗΓΗ:Αθήνα984