Πέμπτη, 29 Μαΐου, 2025
  • Ο Σταθμός
  • Δήμος Ηρακλείου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
Επικοινωνία 94FM
ΑΚΟΥΣΤΕ LIVE
  • Podcast
  • Web TV
  • Περιοδικό
  • Πρόγραμμα
  • Ηράκλειο
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτισμός
  • Διεθνή
  • Αθλητικά
  • Υγεία
  • Podcast
  • Web TV
  • Περιοδικό
  • Πρόγραμμα
  • Ηράκλειο
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτισμός
  • Διεθνή
  • Αθλητικά
  • Υγεία
No Result
View All Result
Επικοινωνία 94FM
Home Επικαιρότητα

ΙΕΛΚΑ: Η χρηματική δαπάνη συνεχίζει να είναι το βασικό κριτήριο στην επιλογή τροφίμων

από Άννα Μαχαίρα
Πριν 2 εβδομάδες
σε Επικαιρότητα
ΙΕΛΚΑ: Η χρηματική δαπάνη συνεχίζει να είναι το βασικό κριτήριο στην επιλογή τροφίμων
Share on FacebookShare on Twitter

Η χρηματική δαπάνη συνεχίζει να είναι το βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων, όπως προκύπτει από την ετήσια έρευνα του ΙΕΛΚΑ, (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) που καταγράφει τις αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ.

Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο 2025, με δείγμα 1.500 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, δείχνει ότι ένας στους δύο καταναλωτές (47 %) συνεχίζει να θεωρεί την τιμή βασικό κριτήριο επιλογής τροφίμων, με τάση όμως αποκλιμάκωσης από το δεύτερο κριτήριο που είναι η ποιότητα.

Διαπιστώνεται μείωση στην εκτιμώμενη εβδομαδιαία δαπάνη στα σούπερ μάρκετ, με την πλειοψηφία των καταναλωτών να σημειώνει ότι προτιμά τις χαμηλές τιμές, παρά τις προσφορές, τις οποίες ωστόσο αναγκαστικά κυνηγούν.

Έρευνα ΙΕΛΚΑ: Συχνότητα επισκέψεων και καταναλωτική δαπάνη

Ειδικότερα, σε γενικές γραμμές καταγράφεται μια σταθερότητα σε σχέση με τους βασικούς παράγοντες της αγοραστικής συμπεριφοράς.

Συγκεκριμένα καταγράφονται 3,2 επισκέψεις κατά μέσο όρο σε καταστήματα σουπερμάρκετ την εβδομάδα, ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αλλά σε γενικές γραμμές σταθερά σε σχέση με τις προηγούμενες μετρήσεις.

Πρόκειται για 13 επισκέψεις ανά μήνα. Αντίστοιχα αυτές οι επισκέψεις πραγματοποιούνται σε περίπου 2,2 κατά μέσο διαφορετικές αλυσίδες σουπερμάρκετ, δείχνοντας και τις πολυκαναλικές τάσεις που καταγράφονται.

Αξιοσημείωτο είναι ότι παρά τις όποιες ανατιμήσεις, οι καταναλωτές δήλωσαν μικρότερο ποσό εβδομαδιαίο αγορών, το οποίο ενδεχομένως να έχει να κάνει είτε με την πραγματοποίηση μικρότερων «καλαθιών» αγορών, είτε με τη διάθεση χρημάτων σε άλλα αγαθά ή υπηρεσίες.

Σε σχέση με τα άλλα σημεία πώλησης, το αρτοπωλείο φούρνος καταγράφει τον μεγαλύτερο αριθμό μηνιαίων επισκέψεων με 10, ακολουθεί το καφέ με 6, το μίνι μάρκετ/περίπτερο με 5,5 και μετά τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης με περίπου 4 επισκέψεις ανά μήνα.

Οι χαμηλές τιμές βασικό κριτήριο επιλογής τροφίμων

Βασικό κριτήριο επιλογής των τροφίμων παραμένει η χρηματική δαπάνη σε ποσοστό 47%, αλλά με σημαντική μείωση σε σχέση με το 2024. Παράλληλα η ποιότητα είναι το κύριο κριτήριο για το 30% των καταναλωτών, αλλά αυξάνεται σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Άρα τον τελευταίο χρόνο καταγράφεται σταδιακή αποκλιμάκωση στη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές στην τιμή των προϊόντων σε σχέση με το 2024, με την «ψαλίδα» ανάμεσα σε σχέση με την ποιότητα κριτήρια να κλείνει σημαντικά.

Σημειώνεται βέβαια ότι τα κριτήρια απέχουν σημαντικά μεταξύ τους σε σχέση με παλαιότερες μετρήσεις, οπότε και ήταν πρακτικά ισοδύναμα, όπως αναφέρει το ΙΕΛΚΑ.

Κυνηγούν τις προφορές αλλά προτιμούν τις χαμηλές τιμές

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι οι καταναλωτές σταθερά την τελευταία διετία δηλώνουν ότι προτιμούν χαμηλές τιμές παρά προσφορές. Ενώ από το 2017 έως το 2022, πρακτικά η πλειοψηφία των καταναλωτών δήλωνε ότι προτιμά προσφορές παρά χαμηλές τιμές (υπήρχε και ένα σημαντικό αδιάφορο ποσοστό), από το 2023 και μετά αυτό έχει αλλάξει μα την πλειοψηφία πλέον των καταναλωτών να μην προτιμάει προσφορές, και μόλις 19% να απαντά θετικά.

Παράλληλα όμως, παραμένει πλειοψηφικό το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι κυνηγάει ενεργά τις προσφορές στο σουπερμάρκετ. Συγκεκριμένα καταγράφηκε ένα ποσοστό 58% στην τελευταία μέτρηση, σχετικά αμετάβλητο την τελευταία 5ετία. Πρακτικά δηλαδή οι καταναλωτές αξιοποιούν τις προωθητικές ενέργειες στις αγορές τους στο σουπερμάρκετ, αλλά θα προτιμούσαν αντί για τις εκπτώσεις αυτές πιο χαμηλές τιμές.

Συνοψίζοντας, το ΙΕΛΚΑ, αναφέρει ότι οι τάσεις στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στα σουπερμάρκετ έχουν μεταβληθεί ελαφρώς το 2025 με μία τάση σταδιακής επιστροφής στην κανονικότητα.

 

 

 

 

 

 

 

 

πηγή: in.gr

Προηγ.

Έγκλημα στη Νέα Σμύρνη: Την Πέμπτη (15/5) απολογείται ο 71χρονος που σκότωσε τον γιο του

Επόμ.

Εξιχνιάστηκε υπόθεση εκδικητικής πορνογραφίας σε βάρος μίας 35χρονης

Επόμ.
Εξιχνιάστηκε υπόθεση εκδικητικής πορνογραφίας σε βάρος μίας 35χρονης

Εξιχνιάστηκε υπόθεση εκδικητικής πορνογραφίας σε βάρος μίας 35χρονης

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Τώρα στον αέρα

  • Cine Επικοινωνία
    16:00 - 17:00

Ροή ειδήσεων

Πρεμιέρα αύριο για τις πανελλαδικές εξετάσεις

Πρεμιέρα αύριο για τις πανελλαδικές εξετάσεις

29/05/2025
Η Αίγυπτος κλείνει τη Μονή Σινά – Η απάντηση του ελληνικού ΥΠΕΞ

Η Αίγυπτος κλείνει τη Μονή Σινά – Η απάντηση του ελληνικού ΥΠΕΞ

29/05/2025
Βαρύτατες κατηγορίες για τους εμπλεκόμενους στο κύκλωμα παράνομων συνταγογραφήσεων

Βαρύτατες κατηγορίες για τους εμπλεκόμενους στο κύκλωμα παράνομων συνταγογραφήσεων

29/05/2025

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ LIVE

Επικοινωνία 94fm
Επικοινωνία 94fm
LIVE

Το περιοδικό του Επικοινωνία | Τεύχος 14

Facebook Instagram Youtube

Ο Επικοινωνία 94FM, το Δημοτικό Ραδιόφωνο Ηρακλείου Αττικής, είναι από τους πρώτους σταθμούς που εξέπεμψαν με την απελευθέρωση της ραδιοφωνίας το 1989.

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

  • Διαύγεια
  • Ε.ΔΗ.Ρ.Τ.Μ.Μ.Ε
  • Διαφημιστείτε στον 94fm
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Cookies

Μέλος της ΕΔΗΡΤΜΜΕ

Εγγραφή στο Newsletter

Copyright © 2024 94fm.gr

ΑΚΟΥΣΤΕ LIVE
  • Podcast
  • Web TV
  • Περιοδικό
  • Πρόγραμμα
  • Ηράκλειο
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτισμός
  • Διεθνή
  • Αθλητικά
  • Υγεία
No Result
View All Result