Στις 19:15 το απόγευμα της Πέμπτης είχε προγραμματιστεί σύμφωνα με ρεπορτάζ της ert.news η διαδικτυακή δημοπρασία 123 έργων τέχνης, που έφεραν την υπογραφή αείμνηστων ζωγράφων, όπως του Γιάννη Σπυρόπουλου, του Κωνσταντίνου Παρθένη, του Βλάση Κανιάρη και του Γιάννη Γαΐτη, τα οποία ωστόσο φέρονται να είναι πλαστά.
Τα στελέχη της Υποδιεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος πρόλαβαν με μια συντονισμένη επιχείρησή τους να βάλουν φρένο στη συγκεκριμένη δημοπρασία, προχωρώντας σε τρεις συλλήψεις, του ιδιοκτήτη της γκαλερί που εμφανιζόταν και ως δημοκράτης, της κόρης του, που θα είχε τον ρόλο της συντονίστριας της δημοπρασίας, αλλά και ενός ζωγράφου.
«Εγκέφαλος» της οργάνωσης φέρεται ότι ήταν ένας ταλαντούχος ζωγράφος, ο οποίος πλαστογράφησε τις τεχνοτροπίες έργων σπουδαίων καλλιτεχνών και στη συνέχεια έβαζε τις υπογραφές τους.
Οι αστυνομικοί για ώρες μετέφεραν περισσότερους από 500 πίνακες, που εντόπισαν, ενώ τις έρευνες συνέδραμαν ιστορικοί τέχνης από την Εθνική Πινακοθήκη και τη Δημοτική Πινακοθήκη της Θεσσαλονίκης.
Ο τιμοκατάλογος ξεκινούσε από 1.200 ευρώ για έργο του Νίκου Γκίκα Χατζηκυριάκου και σταδιακά ανέβαιναν οι τιμές. Ενδεικτικά, για έργο με την υπογραφή του Γιάννη Γαΐτη η τιμή ξεκινούσε από 2.000 ευρώ, έργο του Γιάννη Σπυρόπουλου από 2.800 ευρώ, ενώ για έργο του Κωνσταντίνου Παρθένη η τιμή ανερχόταν σε 25.000 ευρώ.
Η συνολική αξία των πινάκων, σύμφωνα με την αξία, που αναγραφόταν στον καθένα ξεχωριστά στον κατάλογο, υπολογίζεται από 77.300 ευρώ με βάση τις κατώτατες εκτιμήσεις και έως 102.600 ευρώ με βάση τις ανώτατες.
Οι δικαστικές διαμάχες του ιδιοκτήτη της συγκεκριμένης γκαλερί έχουν ξεκινήσει εδώ και χρόνια.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, στις 29 Νοεμβρίου υπεβλήθη μήνυση από τον γνωστό δικηγόρο και συλλέκτη έργων τέχνης Στέλιο Γκαρίπη σε βάρος του ιδιοκτήτη της γκαλερί και της κόρης του, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει η αστυνομική επιχείρηση.
Σύμφωνα με υπάλληλο της Πινακοθήκης Νίκου Χατζηκυριάκου Γκίκα, τα έργα, που προορίζονταν για δημοπρασία στον κατάλογο δεν υπάρχουν καταγεγραμμένα στο αρχείο της Πινακοθήκης και δεν ήταν γνήσια βάσει του καταγεγραμμένο έργου του.
ΑΘΗΝΑ 984