Μία εβδομάδα απέμεινε για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, στις 12 Σεπτεμβρίου, και τρεις νέοι θεσμοί εισάγονται στα Δημοτικά, τα Γυμνάσια και τα Λύκεια όλης της χώρας: Πρόκειται για τους Παιδαγωγικούς Μέντορες, τους Ενδοσχολικούς Συντονιστές και τους Ομίλους.
Η μεγαλύτερη καινοτομία που εφαρμόζεται στο νέο σχολικό έτος είναι οι μέντορες, δηλαδή εκπαιδευτικοί οι οποίοι εργάζονται ως συντονιστές σε μία σχολική μονάδα, εκτός διδακτικού αλλά εντός εργασιακού ωραρίου. Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος/Μέντορας ορίζεται με απόφαση του διευθυντή και αντιστοιχεί ένας μέντορας για κάθε 1 με 8 εκπαιδευτικούς. Τα κριτήρια βάσει των οποίων επιλέγεται ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος/Μέντορας είναι η διδακτική εμπειρία, το διδακτορικό δίπλωμα, ο μεταπτυχιακός τίτλος, η ξένη γλώσσα, η πιστοποίηση επιμόρφωσης στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας και ενδεχόμενη προηγούμενη θητεία ως μέντορας ή σύμβουλος.
Όπως τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης, ο ρόλος του μέντορα είναι «να εμπνεύσει, να υποστηρίξει νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς και αναπληρωτές έως 5έτη υπηρεσία και να συμβάλλει στην ενσωμάτωση στο σχολικό περιβάλλον». Ως εκ τούτου ο μέντορας «πληροφορεί και καθοδηγεί τους εκπαιδευτικούς στο διδακτικό κομμάτι, οργανώνει δειγματικές διδασκαλίες, βοηθάει για τον ορθό τρόπο επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες».
Ο δεύτερος νέος θεσμός είναι οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές. Πρόκειται για όργανα συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου, που συντονίζουν τα της διδακτέας ύλης, υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους ανά ομάδες τάξεων ή ειδικοτήτων, παρακολουθούν και εποπτεύουν τον συντονισμό της διδακτέας ύλης, σχεδιάζουν και οργανώνουν διδασκαλίες. Επίσης, εισηγούνται καινοτόμα προγράμματα, παρακολουθούν και εποπτεύουν τις διαδικασίες αξιολόγησης μαθητών, οργανώνουν συναντήσεις εκπαιδευτικών για επίλυση εκπαιδευτικών και διδακτικών θεμάτων.
Για 1-10 τμήματα προβλέπεται ένας συντονιστής τάξης και εφόσον υπάρχουν τουλάχιστον 3 εκπαιδευτικοί ειδικότητας για το Δημοτικό και 4 για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προβλέπεται και ένας συντονιστής ειδικοτήτων, ενώ ο κ. Κόπτσης σημειώνει, ότι οι Μέντορες μπορούν να αναλαμβάνουν και καθήκοντα Ενδοσχολικών Συντονιστών.
Όσον αφορά τους ομίλους, αυτοί συγκροτούνται μετά από απόφαση του διευθυντή του σχολείου και εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων ή από πρόταση εκπαιδευτικών. Κάθε Όμιλος έχει 6-12 μαθητές, ενώ μπορούν να αποτελούνται και από μαθητές διαφόρων σχολείων. Οι Όμιλοι έχουν ως αντικείμενα σχετιζόμενα με αθλητισμό, τέχνες, χορό, εικαστικά, μουσική, ρομποτική, επιχειρηματικότητα, διδακτικά αντικείμενα.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας, το γνωστικό αντικείμενο θα πρέπει να ανταποκρίνεται κατά το δυνατόν στα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών, χωρίς οι διδάσκοντες/διδάσκουσες να παραγνωρίζουν το περιεχόμενο και τις μεθοδολογικές προσεγγίσεις των διδασκόμενων μαθημάτων, σύμφωνα με το αναλυτικό τους πρόγραμμα. Οι παραπάνω καινοτομίες, υπογραμμίζει ο κ. Κόπτσης, αποσκοπούν «ώστε το σχολείο να γίνει ενδιαφέρον, δημιουργικό, ευχάριστο, χρήσιμο, χρηστικό, αποτελεσματικό και αποδοτικό».
Πηγή Αθήνα 984