Μπαίνοντας στην τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου και με τον πρώτο καύσωνα να είναι εδώ, οι φίλοι του κινηματογράφου μπορούν, από τις πέντε πρεμιέρες, να διαλέξουν την ταινία που θα σας…δροσίσει.
Minari. Δραματική ταινία, αμερικάνικης παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Άιζακ Τσανγκ, με τους Στίβεν Γιουέν, Χαν Γε-ρι, Γιουν Γιου-ζανγκ, Άλαν Κιμ, Νόελ Κέιτ, Γουίλ Πάτον
Στην δεκαετία του ’80, ο Ντέιβιντ, ο επτάχρονος γιος μιας κορεοαμερικάνικης οικογένειας, βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα νέο περιβάλλον και έναν διαφορετικό τρόπο ζωής, όταν ο πατέρας τους αποφασίζει να μετακομίσουν από την δυτική ακτή στην επαρχία του Αρκάνσας. Η μητέρα του Μόνικα είναι απεγνωσμένη από το γεγονός ότι αναγκάζονται να ζουν σε ένα τροχόσπιτο κι ο ατίθασος Ντέιβιντ και οι αδελφές του βαριούνται αφόρητα την νέα τους ζωή.
Μέχρι την στιγμή που η επίσης ζαβολιάρα γιαγιά τους, έρχεται από την Κορέα για να ζήσει μαζί τους και οι παράξενοι τρόποι της εξάπτουν την περιέργεια του Ντέιβιντ. Την ίδια στιγμή, ο πατέρας του αποφασισμένος να φτιάξει μια φάρμα στην καινούρια τους γη, διακινδυνεύοντας τις οικονομίες τους και τον γάμο του…
Οι Διαρρήκτες (Way Down). Δραματικό θρίλερ, ισπανικής παραγωγής του 2021, σε σκηνοθεσία Χάουμε Μπαλαχουέρο, με τους Φρέντι Χάιμορ, Αστρίντ Μπερζές-Φρίσμπι, Λίαμ Κάνιγκαμ, Σαμ Ράιλι, Λουίς Τοσάρ, Χοσέ Κορονάδο κ.ά.
Η τράπεζα της Ισπανίας στεγάζεται σε ένα ιστορικό κτήριο που δεν έχει χάρτη, δεν έχει αποθηκευμένα δεδομένα της ασφάλειας της. Ένας νεαρός μηχανικός, ο Τομ, είναι αποφασισμένος να καταφέρει το ακατόρθωτο και να ληστέψει την τράπεζα. Μαζί με τους συνεργάτες του θα έχουν μόνο 105 λεπτά για να το καταφέρουν. Η αντίστροφη μέτρηση για την ληστεία του αιώνα μόλις ξεκίνησε.
Monday. Αισθηματικό δράμα, ελληνικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, με τους Ντενίζ Γκoφ, Σεμπάστιαν Σταν, Ορφέα Αυγουστίδη, Γιώργο Πυρπασόπουλο, Ντόμινικ Τίπερ, Έλλη Τρίγγου, Ανδρέα Κωνσταντίνου κ.ά.
Η ιστορία του Μίκι και της Κλόε, δύο Αμερικανών που γνωρίζονται στην καυτή καλοκαιρινή Αθήνα μια ξέφρενη νύχτα. Καθώς η παραμονή της Κλόε πλησιάζει στο τέλος της, αποφασίζει να αφήσει την καριέρα της στην Αμερική και να μείνει στην Ελλάδα, για να ανακαλύψει αν το πάθος ενός Σαββατοκύριακου μπορεί να αντέξει την πραγματικότητα της αναπόφευκτης Δευτέρας.
Αμερικάνικη Προδοσία (American Traitor: The Trial of Axis Sally). Δικαστικό δράμα, αμερικάνικης παραγωγής του 2021, σε σκηνοθεσία Μάικλ Πόλις, που βασίζεται στην αληθινή ιστορία της Μίλντρεντ Γκίλαρς, η οποία χρησιμοποιήθηκε με τη βία από τον Γκέμπελς για να τραγουδήσει και να στείλει απαισιόδοξα μηνύματα στους Αμερικάνους στρατιώτες στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και δικάστηκε για προδοσία στις ΗΠΑ.
Το Κάλεσμα 3: Ο Διάβολος με Έβαλε να το Κάνω (The Conjuring 3: The Devil Made Me Do It). Ταινία τρόμου, αμερικανικής παραγωγής του 2021, σε σκηνοθεσία Μάικλ Τσέιβς, με Πάτρικ Γουίλσον και Βέρα Φαρμίγκα. Το δημοφιλές φραντσάιζ φτάνει την τρίτη συνέχεια και οι γνωστοί κυνηγοί υπερφυσικών φαινομένων, πρέπει να αποδείξουν ότι πίσω από ένα φρικιαστικό έγκλημα δεν κρύβεται ένας νεαρός, αλλά ο ίδιος ο διάβολος.
ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ
Το Αίνιγμα (Garde à Vue) Αστυνομικό θρίλερ του 1981 από έναν μάστορα του γαλλικού σινεμά, τον Κλοντ Μιλέρ, που παραδίδει ένα υποδειγματικό δραματικό θρίλερ χαρακτήρων, βασισμένο στις εκθαμβωτικές ερμηνείες των Λίνο Βεντούρα, Μισέλ Σερό και Ρόμι Σνάιντερ. Ο Μιλέρ (“ Η Μικρή Κλέφτρα”) στήνει ένα ψυχολογικό παιχνίδι γάτας/ποντικιού, με τον Βεντούρα να υποδύεται τον αστυνομικό και τον Σερό στον ρόλο του υπόπτου για δυο βιασμούς και δολοφονίες κοριτσιών, αν και εξέχον μέλος της καλής κοινωνίας. Το φιλμ εξελίσσεται στη διάρκεια μιας πρωτοχρονιάτικης βραδιάς, μέσα σε ένα αστυνομικό τμήμα, έναν περιορισμένο χώρο, στον οποίο ο Μιλέρ κάνει θαύματα, παίζοντας με τις λεπτομέρειες, τις μικρές κινήσεις των ηθοποιών, τους μορφασμούς και τις ματιές, ακόμη και των δεύτερων ρόλων, τις στιγμές αμηχανίας των ηρώων, το αδιέξοδο της ανάκρισης, τα ψυχολογικά σκοτάδια του υπόπτου, την ανάδειξη της αλλοτρίωσης στους καλούς κύκλους της κοινωνίας, ακόμη και το μακάβριο χιούμορ. Και βεβαίως ένα συγκλονιστικό και απροσδόκητο φινάλε, απόλυτα ταιριαστό με το ψυχολογικό βάρος των ηρώων και το νοσηρό κλίμα της ταινίας. Ο Βεντούρα, πραγματικός βράχος, ο Σερό, πραγματική έκπληξη σε έναν ιδιαιτέρως απαιτητικό και πολυδιάστατο ρόλο, ενώ η Σνάιντερ, ένα χρόνο πριν αυτοκτονήσει (1982), μας προσφέρει την πιο μεστή ερμηνεία της, στα λίγα λεπτά που εμφανίζεται. Μια ταινία που καταφέρνει να γοητεύσει περισσότερο και από την πρώτη προβολή της.
Μπομπ ο Χαρτοπαίκτης (Bob le Flambeur). Κλασικό φιλμ νουάρ -αν και όχι τόσο γνωστό όσο άλλες δουλειές του τεράστιου Ζαν Πιέρ Μελβίλ (“ Ο Δολοφόνος με το Αγγελικό Πρόσωπο”, “ Ο Κόκκινος Κύκλος”)- σε νέες ψηφιακές κόπιες. Ο μαέστρος Μελβίλ, εδώ (1956) προαναγγέλλει τη νουβέλ βαγκ, με αυτό το ατμοσφαιρικό φιλμ, στο οποίο μπορεί να μη διαθέτει τον γνωστό πεσιμισμό του, αλλά διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά που τον έκαναν έναν από τους μεγάλους Ευρωπαίους δημιουργούς. Δηλαδή, τον ρόλο της τύχης που παίζει στη μοίρα κάθε ανθρώπου, το στοιχείο της αμφιβολίας και τον κώδικα ηθικής ενός κύκλου παρανόμων, που δεν μπορεί να βρεις στο οργανωμένο έγκλημα ή στους μεγαλόσχημους που καραδοκούν. Ο Μελβίλ, που κεντράρει πάνω στον ήρωά του (εθισμένο στον τζόγο με παρελθόν παράνομου), τον εξαιρετικό Ροζέρ Ντουσέν και ταυτόχρονα μαγνητίζει το μάτι προβάλλοντας ένα διαφορετικό Παρίσι, άδειο από κόσμο, υγρό, φιλόξενο μόνο για παρανόμους και ανθρώπους της νύχτας. Έναν κόσμο που δεν ελπίζει σε πολλά, σχεδόν σε τίποτα και ποντάρει όλη του τη ζωή σε μια ζαριά. Η εκπληκτική ασπρόμαυρη φωτογραφία του Ανρί Ντεσέ συμβάλλει τα μέγιστα, όπως και όλοι οι συντελεστές της ταινίας. Άχαστο!
Μπλε Βελούδο (Blue Velvet). Το παραισθησιογόνο και διάσημο για το αιρετικό του πνεύμα φιλμ, επιστρέφει μετά από 35 χρόνια στη μεγάλη οθόνη, σε νέες ψηφιακές κόπιες, για τους λάτρεις του υπερεαλιστή δημιουργού. Η καλτ ταινία του Ντέιβιντ Λιντς, που ήταν υποψήφια για Όσκαρ σκηνοθεσίας και μας μεταφέρει στη σκοτεινή πλευρά της αμερικάνικης επαρχίας, θα ξανασυναντηθεί με τους πολλούς θιασώτες του σκηνοθέτη της “ Ατίθασης Καρδιάς” και το ερώτημα είναι αν διατηρεί ακόμη τη μεθυστική γοητεία της, τη μυστηριακή και παρακμιακή ατμόσφαιρα, τη διεισδυτικότητά της στις σεξουαλικές ανθρώπινες διαστροφές, όπως αυτές αποτυπώνονται από την βασανισμένη και ασταθή ψυχολογικά, Ιζαμπέλα Ροσελίνι και τον σαδιστή, αποτρελαμένο γκάνγκστερ, σύντροφό της, Ντένις Χόπερ. Στα προτερήματα της ταινίας η φωτογραφία του Φρέντρικ Ελμς, η υποβλητική μουσική του Άντζελο Μπανταλαμέντι, αλλά και το υπόλοιπο καστ των Κάιλ ΜακΛάχλαν, Λόρα Ντερν και Ντιν Στόκγουελ.
Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ