Η πετυχημένη πρωτοβουλία «Γιορτή του Σινεμά» επιστρέφει απόψε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, με γενική είσοδο 2 ευρώ, σε όλους τους κινηματογράφους της χώρας. Πέρυσι, σημειώθηκε εισπρακτικό ρεκόρ, με 110.000 εισιτήρια, ενώ αναμένεται να αυξηθούν κι άλλο τα εισιτήρια απόψε, καθώς η »γιορτή» συνοδεύεται από την προβολή δέκα ταινιών. Ξεχωρίζουν οι ταινίες «Τhe Killer» του Ντέιβιντ Φίντσερ, «Ένα Καινούργιο Αύριο» του Νάνι Μορέτι και το ντοκιμαντέρ «Πορεία προς τη Ρώμη» του Μαρκ Κάζινς.
Τhe Killer
(“ Τhe Killer”) Δραματικό θρίλερ, αμερικάνικης παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Ντέιβιντ Φίντσερ, με τους Μάικλ Φασμπέντερ, Σοφί Σάρλοτ, Τίλντα Σουίντον, Άρλις Χάουαρντ, Τσαρλς Παρνέλ κα.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Mετά από μια αποτυχημένη απόπειρα δολοφονίας, ένας πληρωμένος εκτελεστής βρίσκεται αντιμέτωπος με τα αφεντικά του, αλλά και με τον ίδιο του τον εαυτό.
Ένα Καινούργιο Αύριο
(“ A Brighter Tomorrow”) Δραματική κομεντί, ιταλικής και γαλλικής παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Νάνι Μορέτι, με τους Νάνι Μορέτι, Ματιέ Αμαρλίκ, Σίλβιο Ορλάντο κα.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ένας διάσημος Ιταλός σκηνοθέτης, πρόκειται να ξεκινήσει τα γυρίσματα της νέας, πολιτικού περιεχομένου ταινίας του. Παράλληλα, ο γάμος του περνάει σοβαρή κρίση, ο συμπαραγωγός του είναι στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και η ταινία κινδυνεύει να ακυρωθεί ενώ η ταχέως μεταβαλλόμενη κινηματογραφική βιομηχανία δεν του επιτρέπει να υπηρετήσει το σινεμά όπως ξέρει και θέλει εκείνος.
Αντίπαλος
(“ Opponent”) Δραματική ταινία, σουηδικής παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Μιλάντ Αλάμι, με τους Παϊμάν Μααντί, Μαράλ Νασίρι, Μπιόρν Έλγκερντ, Αρβίν Κανανιάν κα.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ένας πάλαι ποτέ πρωταθλητής της πάλης δραπετεύει με την οικογένειά του από το Ιράν για να αποφύγει τις συνέπειες μιας επώδυνης φήμης εις βάρους του. Ζώντας πλέον καθημερινά με την αγωνία της απέλασης, σε ένα ξενοδοχείο που φιλοξενεί πρόσφυγες στον παγωμένο σουηδικό βορρά, ο Ιμάν αποφασίζει να ξαναγυρίσει επαγγελματικά στην παλαίστρα. Εκεί όμως, τον περιμένει το παρελθόν και η απωθημένη εκείνη πλευρά του από την οποία προσπάθησε να αποδράσει.
Άκου Ποιος Μιλάει
Κωμωδία, ελληνικής παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Νιάρχου, με τους Μελέτη Ηλία, Δημήτρη Μακαλιά, Γιάννη Τσιμιτσέλη, Χρύσα Κατσαρίνη, Λάμπρο Φισφή, Ηλία Βαλάση, Τρύφωνα Σαμαρά κα
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Φώτης είναι ένας life coach, που έχει χάσει τον προσανατολισμό του. Οι συνεδρίες, που κάποτε επαγγελματικά τον γέμιζαν, δεν του προσφέρουν πλέον την ίδια εσωτερική ικανοποίηση ενώ και στην προσωπική του ζωή έχει απομονωθεί πλήρως. Σε αυτή την κρίσιμη καμπή για τον εαυτό του και την καριέρα του, θα προσπαθήσει να βρει τον εαυτό του αλλά και τον έρωτα.
Arcadia 1900, Champagne d’Orient
Δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ, ελληνικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Κώστα Σπυρόπουλου, με τους Γιώργο Μιχαλακόπουλο, Ισίδωρο Σταμούλη, Σοφία Σεϊρλή, Οδυσσέα Σταμούλη κα.
Μία άγνωστη και ενδιαφέρουσα ιστορία για την άνοδο, τον θρίαμβο και την πτώση μιας οικογένειας οινοποιών στην Αρκαδία, αλλά και για την απληστία στις απαρχές του ελληνικού καπιταλισμού. Ένα δραματοποιημένο φιλμ τεκμηρίωσης, που διακρίνεται για την προσήλωσή του στην ιστορία της οικογένειας Παπανικολάου, μίας οικογένειας με όλα τα χαρακτηριστικά μιας μοραΐτικης φαμίλιας – πατέρας αφέντης, παιδιά ανήσυχα, μάνα κέρβερος – αλλά και στην οικονομική, κοινωνική και πολιτική ιστορία του τόπου.
Ατού της ταινίας το σπάνιο και αξιοσημείωτο αρχειακό υλικό, που προβάλλεται για πρώτη φορά στη χώρα μας και αποτελεί καρπό προσπαθειών και έρευνας του Κώστα Σπυρόπουλου. Ωστόσο, τα δραματοποιημένα κομμάτια της ταινίας, παρότι πρωταγωνιστεί ένας από τους τελευταίους μεγάλους της ελληνικής υποκριτικής, ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος και δίπλα του οι ικανότατοι Ισίδωρος Σταμούλης, Σοφία Σεϊρλή και Οδυσσέας Σταμούλης, θα μπορούσε να είχε περιοριστεί στην αφήγηση, καθώς έχει αδυναμίες στη δραματουργία και στο ύφος που φαίνεται αναποφάσιστο. Επιπλέον, η αναντιστοιχία μεταξύ μίας επικής ιστορίας με τα περιορισμένα οικονομικά της παραγωγής είναι ιδιαίτερα εμφανής.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Οινοποιία Αδερφών Παπανικολάου: Ο πατέρας αφέντης, ο οραματιστής γιος Βασίλης, ο τυχοδιώκτης αδελφός Νίκος και η μάνα-Κέρβερος. Παράγοντας αφρώδη οίνο από την Αρκαδία από το 1885, ονειρεύονται μια Καμπανία της Ανατολής. Στο σπίτι, συγκρούσεις χαρακτήρων. Έξω καραδοκούν οι αντίπαλοι που θα τους οδηγήσουν σ’ ένα τραγικό τέλος.
Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες
Πορεία προς τη Ρώμη
(“ Marcia su Roma”) Σίγουρα ένα ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ, για την άνοδο του φασισμού στην Ιταλία και την εξάπλωσή του στην Ευρώπη, από τον κορυφαίο του είδους Μαρκ Κάζινς («Η Οδύσσεια του Κινηματογράφου», «Το Βλέμμα του Όρσον Γουέλς»). Ένα φιλμ, με σπάνιο αρχειακό υλικό, που βασίζεται εν πολλοίς στο προπαγανδιστικό φιλμ «A Noi», το οποίο γύρισε ο Ουμπέρτο Παραντίζι το 1923, ενώ επιχειρείται και μία προσπάθεια παραλληλισμού με την έφοδο των οπαδών του Τράμπ στο Καπιτώλιο. Ο Κάζινς, μπορεί να ξέρει τον κινηματογράφο απ’ έξω κι ανακατωτά, αλλά για να κατανοήσει τη σύγχρονη ιταλική ιστορία και ειδικά τον φασισμό και τον Μουσολίνι, θέλει μάλλον ακόμη πολλά καρβέλια. Όποιος θέλει να μάθει κάτι παραπάνω για την πορεία των μελανοχιτώνων προς τη Ρώμη, την άνοδο και την πτώση του Μουσολίνι, ας προτιμήσουν την απολαυστική και ομότιτλη ταινία του Ντίνο Ρίζι, με τους ανεπανάληπτους Βιτόριο Γκάσμαν και Ούγκο Τονιάτσι. Και μαθαίνεις και γελάς με την καρδιά σου.
Ο Νονός
(“ The Godfather”) Από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών, σε επετειακή επανέκδοση και σε ψηφιακή κόπια 4K high definition. Το αριστούργημα του Φράνσις Φορντ Κόπολα, ένας συνδυασμός γκανγκστερικής αιματοβαμμένης ιστορίας του οργανωμένου εγκλήματος κι ενός κλασικού δράματος εποχής, ισορροπεί απόλυτα, μεταξύ των δυο κινηματογραφικών ειδών, σαν μια μαγική ορχήστρα που μπορεί να συνδυάσει μια ταραντέλα με το «Ρέκβιεμ» του Βέρντι, κάτι που φαίνεται απίστευτα υπέροχο, αλλά και κάτι παραπάνω: φυσιολογικό.
Η κατασκευαστική τελειότητα του «Νονού» μοιάζει με θαύμα. Ο Κόπολα επιβάλει τους δικούς τους κώδικες στους θεατές, σκοτώνοντας την ηθικολογία και αναδεικνύοντας τις αξίες των ηρώων, τους οποίους καταφέρνει να κάνει προσιτούς, σχεδόν λατρεμένους. Ίσως γιατί οι Κορλεόνε ακολουθούν έναν κώδικα τιμής που πάντα θα γοητεύει τους ανθρώπους. Σέβονται την οικογένεια, τη ζωή των αθώων, έχουν να αντιπαλέψουν ένα σύστημα εξουσίας, πολύ πιο διεφθαρμένο από τη χειρότερη συμμορία -κάτι που γίνεται πιο εμφανές στο δεύτερο μέρος- αλλά και την άποψη του πατριάρχη Βίτο Κορλεόνε ότι «μια ζωή προσπάθησα να μην είμαι το τσιράκι κανενός». Ωστόσο, η βία και οι σκοτωμοί έχουν θεμελιώδη θέση στην ταινία. Ακόμη όμως και τα φονικά λαμβάνουν άλλη διάσταση, καθώς η τελετουργική δομή των σκηνών βίας καταφέρνουν να λειτουργούν πολλές φορές ως απαραίτητο στοιχείο, σαν διέξοδο στη συγκινησιακή φόρτιση του θεατή ή ακόμη και ως απόλαυση της αίσθησης περί δικαίου. Μια ταινία που πέρα από την μοναδική ενορχήστρωσή της, διαθέτει και πολλά ανεπανάληπτα πλάνα που έχουν περάσει στην ιστορία του παγκόσμιου κινηματογράφου.
Όμως, για την εμβληματική ταινία του Κόπολα, τα πολλά λόγια είναι περιττά. Αρκεί να πάρεις θέση για να κολλήσεις τα μάτια σου στην οθόνη, να απολαύσεις τους Αλ Πατσίνο, Μάρλον Μπράντο, Τζέιμς Κάαν, Ρόμπερτ Ντιβάλ, Ντάιαν Κίτον, Τάλια Σάιρ, Τζον Καζάλ και το πολυπλυθές αξεπέραστο καστ των δεύτερων ρόλων, αλλά και τη φωτογραφία του Γκόρντον Γουίλις και το αθάνατο μουσικό σκορ του Νίνο Ρότα.
Αγώνες Πείνας
(“ The Hunger Games”) Η δημοφιλής φουτουριστική νεανική περιπέτεια, σε επανέκδοση, 11 χρόνια από την πρώτη προβολή της, όταν γνώριζε τεράστια επιτυχία στα ταμεία και κατέστησε την Τζένιφερ Λόρενς σταρ. Το δυστοπικό μυθιστόρημα της Σούζαν Κόλινς, μεταφέρεται ως υπερθέαμα, αλλά χωρίς να απευθύνεται αποκλειστικά στο νεανικό κοινό. Το στόρι για ένα ζοφερό μέλλον όχι και τόσο μακρινό, μεταφέρεται στην οθόνη μέσα από ένα φαντασμαγορικό παραμύθι, που προσφέρει διασκέδαση, αλλά λίγες σκέψεις, για τη σοβαρότητα του θέματος. Ο σκηνοθέτης Γκαρι Ρος διεκπεραιώνει ικανοποιητικά το φιλμ και το χορταστικό σενάριο, που θέλει τη βόρεια Αμερική να έχει διχαστεί από εμφύλιο και να ‘χει υποταχθεί σε ένα απολυταρχικό καθεστώς και σε ανάμνηση του εμφυλίου και σε ένδειξη υποταγής του λαού κάθε χρόνο διοργανώνονται οι «Αγώνες Πείνας», σε μορφή ριάλιτι σόου, ένα παιχνίδι επιβίωσης, στο οποίο υπάρχει μόνο ένας νικητής.
Μπάντι ο Ροκ Σταρ 3
(“ Rock Dog 3”) Αμερικάνικη παιδική ταινία κινουμένων σχεδίων, σε σκηνοθεσία Άντονι Μπελ, με πρωταγωνιστή τον «σούπερ σταρ Μπαντ», να μπαίνει στον χώρο των τηλεοπτικών σόου, των μουσικών διαγωνισμών που υπόσχονται χρυσοφόρα συμβόλαια και προοπτικές καριέρας στους νικητές. Σε αυτή την τρίτη του περιπέτεια, ο Μπαντ θα προσπαθήσει να μεταδώσει τις γνώσεις του σε ένα νεανικό συγκρότημα κοριτσιών και να διαχωρίσει τη μουσική από τα τηλεοπτικά σόου χαμηλής ποιότητας. Η ταινία προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα ελληνικά.
Πέντε Νύχτες στου Φρέντι
(“ Five Nights at Freddy’s”) Η «απαραίτητη» ταινία τρόμου της εβδομάδας, αμερικάνικης παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία της Έμα Τόμι και πρωταγωνιστή τον Τζος Χάτσερσον. Το φιλμ, που βασίζεται στο ομότιτλο video game, θέλει έναν ταλαιπωρημένο νεαρό, που πιάνει δουλειά σε μια πιτσαρία ως νυχτοφύλακας και περιμένει να περάσει μία βαρετή νύχτα, να συνειδητοποιεί ότι κάποιες κούκλες, που φυλάσσονται στο μαγαζί, θα μετατραπούν σε εφιάλτες. Για τους αμετανόητους λάτρεις του κινηματογραφικού τρόμου.
Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ