Δέκα νέες ταινίες αυτή την εβδομάδα.
Η Ληστεία του Βερολίνου
(“ Verbrannte Erde”) Θρίλερ, γερμανικής παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία Τόμας Άρσλαν, με τους Μισέλ Ματίσεβιτς, Μαρία Λοϊενμπέργκερ, Αλεξάντερ Φέλινγκ, Τιμ Σέιφι κα.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Δώδεκα χρόνια αφότου ο επαγγελματίας εγκληματίας Τρόιαν αναγκάστηκε να φύγει από το Βερολίνο, επιστρέφει για ν’ αναζητήσει νέα συμβόλαια. Το Βερολίνο, όμως, έχει αλλάξει και οι παλιές επαφές του είναι, πια, εκτός πιάτσας. Ο Τρόιαν θα ξαναβρεθεί με την παλιά του ομάδα και με νέες προσθήκες, αλλά θα μπλέξει σε μια σκοτεινή υπόθεση κλοπής.
Η Πλεξούδα
(“ La Tresse”) Δραματική κομεντί, ιταλικής και διεθνούς συμπαραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Λετισιά Κολομπανί, με τις Κιμ Ράβερ, Σάρα Άμποτ, Άβι Νας, Φοτινί Πελούζο, Μία Μάελζερ κα.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Οι ζωές και η μοίρα τριών γυναικών, που δεν θα συναντηθούν ποτέ, διασταυρώνονται. Η Σμίτα από την απέραντη Ινδία, η Τζούλια από το Παλέρμο της Ιταλίας και η Σάρα από το Μόντρεαλ του Καναδά. Τρεις ήπειροι, τρεις γυναίκες, τρεις ζωές.
Υπνοθεραπεία
(“ Hypnosen”) Κωμωδία, σουηδικής παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Ερνστ ντε Γκιρ, με τους Χέμπερτ Νόρστρουμ, Άστα Γκάμα Όγκαστ, Αλεσάντρα Ζέτερμπεργκ, Νταβίντ Φουκαμάτσι κα.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ένας υπνοθεραπευτής βλέπει τη Βέρα να πετάει τις νόρμες της πολιτισμένης συμπεριφοράς. Σε μια εκδήλωση που παρευρίσκεται με τον Αντρέ, η συμπεριφορά της Βέρας καθρεφτίζει την ψεύτικη αυθεντικότητα και την υποκρισία των συναδέλφων της επιχειρηματιών.
Lee
(“ Lee”) Βιογραφικό δράμα εποχής, βρετανικής παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Έλεν Κάρας, με τους Κέιτ Γουίνσλετ, Μαριόν Κοτιγιάρ, Άντρεα Ράιζμπορο, Νοεμί Μερλάν κα.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Η πορεία της Λι Μίλερ, μια απ’ τις σημαντικότερες ανταποκρίτριες και φωτογράφους του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου. Χάρη στο μοναδικό ταλέντο και το αχαλίνωτο πείσμα της, κατάφερε να απαθανατίσει μερικές αξέχαστες εικόνες, μεταξύ των οποίων και μία φωτογραφία της ίδιας στο μπάνιο του Χίτλερ.
Κραυγή Σιωπής
(“ Speak no Evil”) Ταινία τρόμου, αμερικάνικης παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία Τζέιμς Γουότκινς, με τους Τζέιμς ΜάκΑβόι, Mακένζι Ντέιβις, Σκουτ ΜακΝέρι
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Όταν μία οικογένεια Αμερικανών προσκαλείται να περάσει το Σαββατοκύριακο στο ειδυλλιακό εξοχικό μίας γοητευτικής οικογένειας Βρετανών, με τους οποίους έγιναν φίλοι στις διακοπές, αυτό που ξεκινάει σαν μία ονειρική απόδραση σύντομα μετατρέπεται σε εφιάλτη.
Οι Αζήτητοι
Ντοκιμαντέρ, ελληνικής παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Μαριάννας Οικονόμου.
Συγκινητικό, ανθρώπινο, ορισμένες φορές συνταρακτικό, ντοκιμαντέρ της Μαριάννας Οικονόμου, που προβλήθηκε φέτος στο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις.
Το θέμα της ταινίας φέρνει στην επιφάνεια μία ολόκληρη εποχή, την οποία έχουμε ξεχάσει ή καλύτερα δεν θέλουμε να θυμόμαστε.
Η ντοκιμαντερίστρια Μαριάννα Οικονόμου του πρωτότυπου ντοκιμαντέρ «Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες» – η ελληνική επιλογή για τα Όσκαρ 2020 – με αφορμή την πανδημία του Covid-19, θα βρεθεί στο ιστορικό νοσοκομείο «Σωτηρία», το οποίο βρέθηκε στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης της νόσου. Λίγα χρόνια πριν, η τυχαία κατεδάφιση ενός τοίχου του νοσοκομείου αποκάλυψε τα ίχνη μίας ακόμη πονεμένης υγειονομικής ιστορίας, που είχε πλήξει και τη χώρα μας, της φυματίωσης. Πίσω του βρέθηκαν στοιβαγμένες δεκάδες βαλίτσες, με προσωπικά αντικείμενα ασθενών της «Σωτηρίας». Ασθενείς μίας αρρώστιας – σωστής μάστιγας, που ξεκίνησε αμέσως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και κράτησε έως τα μέσα της δεκαετίας του ‘70. Εκατοντάδες ασθενείς πέθαναν εκεί και κανείς ποτέ δεν τους αναζήτησε.
Το ντοκιμαντέρ, ακολουθεί τα ίχνη που άφησαν πίσω τους οι αζήτητοι αυτοί νεκροί – επιστολές, έγγραφα, μικροαντικείμενα. Μέσα από τις επιστολές που αντάλλασσαν με τους συγγενείς τους, το αρχειακό υλικό, την αναζήτηση ζώντων απογόνων σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας και συναντήσεις με γιατρούς και νοσηλευτές σήμερα, η ταινία αποκαλύπτει για πρώτη φορά, μετά από χρόνια, μια άγνωστη, συγκλονιστική ιστορία πόνου και τραύματος, αλλά και ελπίδας στη μεταπολεμική Ελλάδα.
Για μια ακόμη φορά μία καλή και επαγγελματική δουλειά από την Μαριάννα Οικονόμου, που αποφεύγει τις ευκολίες και την τηλεοπτική προσέγγιση και ρίχνεται με τα μούτρα στα βαθιά μίας ιστορίας, που πλήγωσε χιλιάδες οικογένειες στη χώρα μας.
Buzzheart
(“ Buzzheart”) Ελληνικό ψυχολογικό θρίλερ (παραγωγής 2024), από τον Ντένη Ηλιάδη, που επιστρέφει στην εγχώρια παραγωγή, έπειτα από τις τέσσερις ταινίες που γύρισε στην Αμερική και 20 χρόνια από το κινηματογραφικό του ντεμπούτο, με το ενθαρρυντικό «Hardcore». Αυτή τη φορά καταπιάνεται με ένα σχέδιο, που είχε ξεκινήσει από το 2005, μία ιδιαιτέρως προσωπική – και με αρκετά αυτοβιογραφικά στοιχεία, ιστορία, που μιλά για αυτούς που επιτίθενται στο καλό, την αθωότητα, την ομορφιά, σε οτιδήποτε δεν έχει προλάβει να επηρεαστεί από τον κυνισμό.
Ο Αργύρης, ένας ντροπαλός 19χρονος, γνωρίζει τη Μαίρη, μια κοπέλα τελείως έξω από τα κυβικά του. Της ζητά δειλά να βγουν, και προς μεγάλη του έκπληξη αυτή δέχεται και τον καλεί αμέσως για ένα τριήμερο στο εξοχικό των γονιών της, όπου τον παρουσιάζει ως το αγόρι της. Οι γονείς της Μαίρης όμως σύντομα του εκμυστηρεύονται πως η κόρη τους αντιμετωπίζει σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα και πως, προκειμένου να βεβαιωθούν πως ο Αργύρης είναι το κατάλληλο ταίρι για αυτήν, θα πρέπει να τον υποβάλλουν σε κάποια τεστ συμπεριφοράς.
Ταινία χαμηλού κόστους, με τους Εβελίνα Παπούλια, Γιώργο Λιάντο, Kωνσταντίνα Μεσσήνη και Κλαούντιο Κάγια.
Μην σε Αγγίξει το Κακό
(“ Never Let Go”) Ακόμη μία ταινία τρόμου της φετινής χρονιάς, από την Αμερική, αυτή τη φορά από τον εξειδικευμένο στο είδος Αλεξάντρ Αζά («Αίμα στους Λόφους», «Μεταμόρφωση»), με τη Χάλι Μπέρι στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ταινία με αμφιλεγόμενη θεματολογία, για τους κινδύνους, που παραμονεύουν εκεί έξω και τους οικογενειακούς δεσμούς ως μοναδική ασπίδα προστασίας. Φιλμ που απευθύνεται στους φαν του τρόμου, με τη Χάλι Μπέρι να πασχίζει να σώσει τα προσχήματα. Ένα κακό καταλαμβάνει τον κόσμο και η μόνη προστασία για μια μητέρα και τους δίδυμους γιους της είναι το δέσιμο με το σπίτι τους, ακόμη και δεμένοι με σχοινιά.
Sex – Οσα Λένε οι Άντρες Μεταξύ τους
(“ Sex”) Ιδιοσυγκρασιακή νορβηγική κομεντί, βραβευμένη στη φετινή Berlinale, από τον Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ («Barn»). Η ταινία, που αποτελεί το πρώτο μέρος της τριλογίας (Σεξ, Όνειρα, Αγάπη) του σκηνοθέτη, ο οποίος επηρεάστηκε από την τριλογία των Χρωμάτων του Κισλόφσκι, αλλά θα μπορούσε να είναι και η νορβηγική έκδοση ενός όχι και τόσο κεφάτου Γούντι Άλεν. Πολύ σεξ στα λόγια και καθόλου δράση, σκανδιναβικό χιούμορ και προβληματισμοί για την ταυτότητα του φύλλου και τον ερωτισμό στις γρήγορα μεταλλασσόμενες κοινωνίες. Δύο καπνοδοχοκαθαριστές, που βιώνουν μονογαμικούς, ετεροφυλικούς γάμους, καταλήγουν να αμφισβητήσουν της απόψεις τους πάνω στη σεξουαλικότητα και τους ρόλους των φύλων. Με τους Γιαν Γκούναρ Ρόιζε, Θόρμπιορν Χαρ κα.
Transformers One
(“ Transformers One”) Περιπετειώδες animation, αμερικάνικης παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία του Τζος Κούλεϊ. Το γνωστό φραντσάιζ μας μεταφέρει τρία δισεκατομμύρια χρόνια πριν, όταν οι Optimus Prime και Megatron ήταν φίλοι και πριν γίνουν ορκισμένοι εχθροί και οι επιλογές τους άλλαξαν τη μοίρα του πλανήτη Cybertron για πάντα. Η ταινία προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα ελληνικά.
Ο Άνθρωπος με το Χρυσό Χέρι
(“ The Man with the Golden Arm”) Τολμηρό αμερικάνικο δράμα για την εποχή του (1955), καθώς για πρώτη φορά περνά στον κινηματογράφο ρεαλιστικά η εξάρτηση από την ηρωίνη. Ο Ότο Πρέμινγκερ, θα στήσει ένα άψογο δράμα χαρακτήρων, με τον Φρανκ Σινάτρα, που έκανε ό,τι μπορούσε για να πάρει τον ρόλο, να είναι συγκλονιστικός, έχοντας δίπλα του τις Ελεανόρ Πάρκερ και Κιμ Νόβακ. Ένας ικανότατος ντίλερ του πόκερ και σπουδαίος ντράμερ, αλλά εξαρτημένος από την ηρωίνη, βγαίνοντας από τη φυλακή προσπαθεί να ξεφύγει από τον εθισμό του και να κάνει μία καινούργια αρχή, αλλά ο περίγυρος θα τον παγιδέψει και πάλι στον εφιάλτη των ναρκωτικών. Η ταινία προτάθηκε για πέντε Όσκαρ (μεταξύ των οποίων και πρώτου ρόλου για τον Σινάτρα), ενώ θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες αδικίες η μη βράβευση του Έλμερ Μπερνστάιν για το σάουντρακ που συνέθεσε και αποτελεί σταθμό για την τζαζ στον κινηματογράφο.
ΑΠΕ-ΜΠΕ