Με την απονομή των βραβείων και την ταινία «Παρίσι, 13ο Διαμέρισμα» του πολυβραβευμένου Γάλλου σκηνοθέτη Ζακ Οντιάρ, έπεσε το βράδυ της Κυριακής η αυλαία του σπουδαιότερου κινηματογραφικού θεσμού της χώρας, στο κατάμεστο -με την τήρηση όλων των προβλεπόμενων λόγω πανδημίας μέτρων- Ολύμπιον.
Παρόλο που καθ’ όλη τη διάρκεια του 62ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου από τις 4 έως τις 14 Νοεμβρίου 2021, η Θεσσαλονίκη ήταν -και παραμένει- επιβαρυμένη από ιικό φορτίο, πολλές ήταν οι ταινίες της φετινής διοργάνωσης που γέμισαν τις κινηματογραφικές αίθουσες και πολλά τα sold out, καθώς οι σινεφίλ έσπευσαν να βρεθούν παρέα στις σκοτεινές αίθουσες, μετά από σχεδόν δύο χρόνια μοναχικών, ψηφιακών προβολών.
«Ήταν δύσκολο, ήταν μια σκληρή εποχή και όμως είμασταν και πάλι εδώ και πάλι μαζί για να δημιουργήσουμε αυτό τη μαγική εμπειρία, αυτή τη συλλογική μνήμη, που μόνον το σινεμά μπορεί να προσφέρει», τόνισε κατά την τελετή λήξης ο καλλιτεχνικός διευθυντής Ορέστης Ανδρεαδάκης, με τη γενική διευθύντρια Ελίζ Ζαλαντό να προσθέτει ότι «νιώσαμε ότι το χρειαζόμασταν όλοι, να μη χάσουμε αυτή τη γιορτή του σινεμά».
Για «μια βραδιά γιορτής», έκανε λόγο η γενική γραμματέας Σύγχρονου Πολιτισμού Ελένη Δουνδουλάκη, υπογραμμίζοντας ότι το Φεστιβάλ Κινηματογράφου παρέμεινε ενεργό και ζωντανό εν μέσω πανδημίας, ενώ τόνισε ότι το Φεστιβάλ «συνεχίζει να αποτελεί σταθερό βήμα έκφρασης για τους δημιουργούς, σταθερό σημείο αναφοράς για την κινηματογραφική κοινότητα».
Μέσα σε έντεκα μέρες γεμάτες σινεμά, προβλήθηκαν 197 ταινίες στις αίθουσες και 144 διαδικτυακά, ενώ το έντονο ενδιαφέρον, ιδιαίτερα νέων και σπουδαστών, προσέλκυσε το αφιέρωμα, σε ένα από τα πιο κομβικά στάδια της κινηματογραφικής διαδικασίας, με τίτλο «Κόψε κάτι: Το μοντάζ και τα μυστικά του», στο οποίο εννέα κορυφαίοι μοντέρ από την Ελλάδα και το εξωτερικό μοιράστηκαν με το κοινό την πολύτιμη εμπειρία τους σε masterclasses και workshops.
Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ