Σάββατο, 31 Μαΐου, 2025
  • Ο Σταθμός
  • Δήμος Ηρακλείου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
Επικοινωνία 94FM
ΑΚΟΥΣΤΕ LIVE
  • Podcast
  • Web TV
  • Περιοδικό
  • Πρόγραμμα
  • Ηράκλειο
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτισμός
  • Διεθνή
  • Αθλητικά
  • Υγεία
  • Podcast
  • Web TV
  • Περιοδικό
  • Πρόγραμμα
  • Ηράκλειο
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτισμός
  • Διεθνή
  • Αθλητικά
  • Υγεία
No Result
View All Result
Επικοινωνία 94FM
Home Επικαιρότητα

Ποια προϊόντα βάζουν στο «καλάθι» οι Έλληνες καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ

από Άννα Μαχαίρα
Πριν 3 μήνες
σε Επικαιρότητα
Ποια προϊόντα βάζουν στο «καλάθι» οι Έλληνες καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ
Share on FacebookShare on Twitter

Η ιδιωτική ετικέτα και τα προϊόντα «σε προσφορά» διατήρησαν το 2024 μία σημαντική θέση στο καλάθι των Ελλήνων κατά τις αγορές τους στο σούπερ μάρκετ, ενώ οι καταναλωτές συνέχισαν να δείχνουν προτίμηση στους μικρούς χώρους, επιφάνειας έως 400 τμ.

Παράλληλα, ενισχυμένες ήταν οι πωλήσεις ανά τεμάχιο στις κατηγορίες των τροφίμων όπου οι τιμές αποκλιμακώθηκαν σε σχέση με το 2023 αλλά και σε εκείνες που συνδέονται με την αυξημένη κατανάλωση εντός σπιτιού, έναντι εκείνης στο «κανάλι» της εστίασης.

Τα παραπάνω προκύπτουν με βάση τα στοιχεία της εταιρείας Circana για τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ στο σύνολο του 2024, σύμφωνα με τα οποία η κατανάλωση ήταν αυξημένη κατά 2,8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ο τζίρος των επιχειρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου ενισχύθηκε κατά 2,6% ενώ μεσοσταθμικά οι τιμές παρέμειναν σταθερές (-0,2%).

Τάσεις που υιοθετήθηκαν ή ενισχύθηκαν από την πλευρά των καταναλωτών εν μέσω των εντόνων πληθωριστικών πιέσεων της προηγούμενης διετίας, παρατηρήθηκαν στις αγορές τους και κατά τη διάρκεια του 2024.
Έτσι, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αυξήθηκε εκ νέου το προηγούμενο έτος (+4,4%), παρότι με ηπιότερο ρυθμό σε σχέση με το 2023 (+11,4%). Από το σύνολο των προϊόντων που πωλήθηκαν στα ράφια του σούπερ μάρκετ το 2024, το 26,7% ήταν Private Label, με τα τρόφιμα να είναι εκείνα που ενίσχυσαν, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, τις πωλήσεις αυτές.
Παράλληλα, το 25,8% των συνολικών πωλήσεων σε αξία το 2024, αφορούσε σε προϊόντα τα οποία ήταν σε καθεστώς προσφοράς ή προωθητικής ενέργειας. Ποσοστό οριακά αυξημένο σε σχέση με το 2023 (+0,4 ποσοστιαίες μονάδες). Στα είδη προσωπικής υγιεινής ανήλθε στο 28,8%, στα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού στο 25,9% ενώ στα τρόφιμα στο 25,6%.

Τη μεγαλύτερη αύξηση κατανάλωσης, παρουσίασαν τα γαλακτοκομικά με άνοδο 6,1% στον όγκο των πωλήσεων και τα αλκοολούχα ποτά με 5,1%.

Πρόκειται για τις μοναδικές κατηγορίες στο σύνολο των τροφίμων που εμφάνισαν αποκλιμάκωση της τιμής ανά τεμάχιο, κατά -2,1% και -0,7% αντίστοιχα. Ειδικά όσον αφορά στα γαλακτοκομικά υπενθυμίζεται ότι στις αρχές της περιόδου των έντονων πληθωριστικών πιέσεων, ήταν μία από τις κατηγορίες που οδηγούσαν την «κούρσα» των ανατιμήσεων.

Ενισχυμένες ήταν επίσης οι πωλήσεις σε όγκο στα αναψυκτικά (+4,6%), κατηγορία που μαζί με τα αλκοολούχα ποτά, σχετίζεται με την αυξημένη τάση που παρατηρείται για κατανάλωση στο σπίτι, αντί για την έξοδο στα καταστήματα εστίασης.

Οι καταναλωτές, τέλος, προτίμησαν τα μικρά καταστήματα, τα οποία τους προσφέρουν σε μεγαλύτερο βαθμό ευκολία στις αγορές τους καθώς και πιο άμεση πρόσβαση.

Τα καταστήματα επιφάνειας έως 400 τ.μ. εμφάνισαν το 2024 τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης, κατά 5,5% και ακολούθησαν τα υπερ-μάρκετ (2.500 τ.μ. και άνω) με +3,1%.

Κατά 2,6% ενισχύθηκαν οι πωλήσεις στα καταστήματα από 1.000 έως 2.500 τ.μ. και κατά 1,5% στα σούπερ μάρκετ επιφάνειας από 400 έως 1.000 τ.μ.

 

 

 

 

 

 

 

πηγή: cnn.gr

Προηγ.

Έρευνα: Ένας θάνατος κάθε 43 δευτερόλεπτα από αυτοκτονία παγκοσμίως

Επόμ.

Ελάχιστοι Έλληνες εμπιστεύονται το ΕΣΥ – Νέα έρευνα του ΟΟΣΑ

Επόμ.
Ελάχιστοι Έλληνες εμπιστεύονται το ΕΣΥ – Νέα έρευνα του ΟΟΣΑ

Ελάχιστοι Έλληνες εμπιστεύονται το ΕΣΥ – Νέα έρευνα του ΟΟΣΑ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Τώρα στον αέρα

  • 94fm Eclectic Music
    00:00 - 14:00

Ροή ειδήσεων

ΣτΕ: Συνταγματικός ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών

ΣτΕ: Συνταγματικός ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών

30/05/2025
Ν. Ανδρουλάκης: Το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ είναι σκάνδαλο βαθιάς διαφθοράς με τη σφραγίδα ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ

Ν. Ανδρουλάκης: Το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ είναι σκάνδαλο βαθιάς διαφθοράς με τη σφραγίδα ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ

30/05/2025
Σεισμός 4,3 Ρίχτερ ταρακούνησε την Κρήτη

Σεισμός 4,3 Ρίχτερ ταρακούνησε την Κρήτη

30/05/2025

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ LIVE

Επικοινωνία 94fm
Επικοινωνία 94fm
LIVE

Το περιοδικό του Επικοινωνία | Τεύχος 14

Facebook Instagram Youtube

Ο Επικοινωνία 94FM, το Δημοτικό Ραδιόφωνο Ηρακλείου Αττικής, είναι από τους πρώτους σταθμούς που εξέπεμψαν με την απελευθέρωση της ραδιοφωνίας το 1989.

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

  • Διαύγεια
  • Ε.ΔΗ.Ρ.Τ.Μ.Μ.Ε
  • Διαφημιστείτε στον 94fm
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Cookies

Μέλος της ΕΔΗΡΤΜΜΕ

Εγγραφή στο Newsletter

Copyright © 2024 94fm.gr

ΑΚΟΥΣΤΕ LIVE
  • Podcast
  • Web TV
  • Περιοδικό
  • Πρόγραμμα
  • Ηράκλειο
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτισμός
  • Διεθνή
  • Αθλητικά
  • Υγεία
No Result
View All Result