Τετάρτη, 25 Ιουνίου, 2025
  • Ο Σταθμός
  • Δήμος Ηρακλείου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
Επικοινωνία 94FM
ΑΚΟΥΣΤΕ LIVE
  • Podcast
  • Web TV
  • Περιοδικό
  • Πρόγραμμα
  • Ηράκλειο
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτισμός
  • Διεθνή
  • Αθλητικά
  • Υγεία
  • Podcast
  • Web TV
  • Περιοδικό
  • Πρόγραμμα
  • Ηράκλειο
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτισμός
  • Διεθνή
  • Αθλητικά
  • Υγεία
No Result
View All Result
Επικοινωνία 94FM
Home Επικαιρότητα

Πόσα ξόδεψαν οι Έλληνες στο σούπερ μάρκετ το 2024 – Αυξημένος ο τζίρος και η κατανάλωση

από Άννα Μαχαίρα
Πριν 4 μήνες
σε Επικαιρότητα
Πόσα ξόδεψαν οι Έλληνες στο σούπερ μάρκετ το 2024 – Αυξημένος ο τζίρος και η κατανάλωση
Share on FacebookShare on Twitter

Ενισχυμένος ήταν ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2024, με τους Έλληνες να δαπανούν 312 εκατ. περισσότερα, σε σχέση με το 2023 ενώ αυξημένη ήταν και η κατανάλωση, όπως αποτυπώνεται στον όγκο των πωλήσεων.

Οι συνολικές πωλήσεις σε αξία στο οργανωμένο λιανεμπόριο το 12μηνο του 2024, σύμφωνα με την εταιρεία Circana, έφτασαν τα 12,148 δισ. ευρώ, υψηλότερες κατά 2,6% συγκριτικά με το 2023.

Οι τιμές, με βάση τα ίδια στοιχεία, ήταν οριακά μειωμένες, μεσοσταθμικά κατά -0,2%. Αυτό σημαίνει, ουσιαστικά, πως παράμειναν στα ίδια επίπεδα με το 2023, έτος κατά το οποίο, πάντως, οι τιμές σε πολλά προϊόντα αυξήθηκαν λόγω των πληθωριστικών πιέσεων.

Τα τρόφιμα ήταν η μοναδική, μεταξύ των τριών μεγάλων κατηγοριών προϊόντων, όπου το 2024 συνεχίστηκαν οι ανατιμήσεις. Σύμφωνα με τη Circana, οι τιμές στα είδη διατροφής αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά 0,7%, όταν στα είδη προσωπικής υγιεινής και τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού, μειώθηκαν κατά 3,9% και 2,3%, αντίστοιχα.

Η πορεία της κατανάλωσης

Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση, βάσει του όγκου των πωλήσεων, ήταν αυξημένη στο 12μηνο κατά 2,8% σε σύγκριση με το 2023. Πάντως, ενώ στη διάρκεια του 10μήνου -με εξαίρεση τον Φεβρουάριο- η κατανάλωση κατέγραφε ανοδική πορεία, το τελευταίο δίμηνο κινήθηκε πτωτικά. Έτσι, μετά τον Οκτώβριο και την αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 7,9%, ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος κατέγραψαν πτώση κατά 1,2% και 0,5% αντίστοιχα.

Και οι τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων εμφάνισαν αύξηση στον όγκο των πωλήσεων στο σύνολο του 2024: τα τρόφιμα κατά 2,8%, τα είδη προσωπικής υγιεινής κατά 3,1% και τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού κατά 1,5%.

Στα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση ξεχώρισαν τα γαλακτοκομικά με αύξηση 6,1%, τα αλκοολούχα ποτά με 5,1%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα με 5% και τα αναψυκτικά με 4,6%.

Από την άλλη πλευρά, σε ό,τι αφορά την αξία των πωλήσεων, ενισχυμένες ήταν μόνο στην κατηγορία των τροφίμων κατά 3,6% καθώς τόσο στα είδη προσωπικής υγιεινής όσο και στα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού, εμφάνισαν μείωση κατά 0,9%.

Στις δύο τελευταίες κατηγορίες άλλωστε, όπως προκύπτει από τη Circana, παρατηρήθηκε και η μεγαλύτερη ένταση προσφορών και προωθητικών ενεργειών. Συγκεκριμένα, στα είδη προσωπικής υγιεινής, το 28,8% των προϊόντων πωλήθηκε υπό καθεστώς προσφοράς (αύξηση κατά 0,4 μονάδες σε σχέση με το 2023), στα προϊόντα για το σπίτι αντίστοιχα το 25,9% (+0,4) και στα τρόφιμα το 25,6% (+0,3).

Ώθηση στην ιδιωτική ετικέτα από τα τρόφιμα

Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, διατήρησαν και το 2024 σημαντική θέση στο καλάθι των καταναλωτών με το μερίδιο τους επί του συνόλου των προϊόντων που πωλήθηκαν στα ράφια, να διαμορφώνεται στο 26,7%, ενισχυμένο κατά 4,4 μονάδες σε σύγκριση με το 2023.
Αυτή η ανάπτυξη των PL κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, ωστόσο, οφείλεται στην κατηγορία των τροφίμων (μερίδιο 27,4% έναντι 26,7% το 2023) καθώς στις άλλες δύο μεγάλες κατηγορίες προϊόντων, το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας, υποχώρησε σε σύγκριση με το 2023.

Στους «κερδισμένους» του 2024, συγκαταλέγονται επίσης τα μικρά καταστήματα σούπερ μάρκετ – έως 400 τ.μ- καθώς εμφάνισαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (+5,5%) μεταξύ των υπόλοιπων κατηγοριών βάσει επιφάνειας, όπως και εκείνα που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές της χώρας.

Για παράδειγμα στην Κρήτη, περιοχή με έντονη τουριστική κίνηση, αναπτύχθηκαν με ρυθμό της τάξεως του 5,2%, τον υψηλότερο μεταξύ των γεωγραφικών περιοχών της χώρας τις οποίες μελετά η Circana.

 

 

 

 

 

 

 

 

πηγή: cnn.gr

Προηγ.

Γαλλία: Δολοφονία11χρονης-Εθισμένος σε βιντεοπαιχνίδια δήλωσε ο 23χρονος δράστης

Επόμ.

Κόκκινα δάνεια: Τι αλλάζει στις ρυθμίσεις

Επόμ.
Κόκκινα δάνεια: Τι αλλάζει στις ρυθμίσεις

Κόκκινα δάνεια: Τι αλλάζει στις ρυθμίσεις

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Τώρα στον αέρα

  • 94fm Eclectic Music
    00:00 - 08:00

Ροή ειδήσεων

Ευρώπη: Ασφυκτικός ο τουρισμός αυτό το καλοκαίρι – Ελλάδα και Ισπανία σε ταξιδιωτικό «στραγγαλισμό»

Ευρώπη: Ασφυκτικός ο τουρισμός αυτό το καλοκαίρι – Ελλάδα και Ισπανία σε ταξιδιωτικό «στραγγαλισμό»

24/06/2025
Facebook: Τι είναι αυτό το βελάκι κάτω από τα σχόλια;

Facebook: Τι είναι αυτό το βελάκι κάτω από τα σχόλια;

24/06/2025
Γαλλία: Αντιμέτωπη εκ νέου με τον κίνδυνο ακυβερνησίας η χώρα λόγω του συνταξιοδοτικού

Γαλλία: Αντιμέτωπη εκ νέου με τον κίνδυνο ακυβερνησίας η χώρα λόγω του συνταξιοδοτικού

24/06/2025

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ LIVE

Επικοινωνία 94fm
Επικοινωνία 94fm
LIVE

Το περιοδικό του Επικοινωνία | Τεύχος 14

Facebook Instagram Youtube

Ο Επικοινωνία 94FM, το Δημοτικό Ραδιόφωνο Ηρακλείου Αττικής, είναι από τους πρώτους σταθμούς που εξέπεμψαν με την απελευθέρωση της ραδιοφωνίας το 1989.

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

  • Διαύγεια
  • Ε.ΔΗ.Ρ.Τ.Μ.Μ.Ε
  • Διαφημιστείτε στον 94fm
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Cookies

Μέλος της ΕΔΗΡΤΜΜΕ

Εγγραφή στο Newsletter

Copyright © 2024 94fm.gr

ΑΚΟΥΣΤΕ LIVE
  • Podcast
  • Web TV
  • Περιοδικό
  • Πρόγραμμα
  • Ηράκλειο
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτισμός
  • Διεθνή
  • Αθλητικά
  • Υγεία
No Result
View All Result