Ενισχυμένος ήταν ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2024, με τους Έλληνες να δαπανούν 312 εκατ. περισσότερα, σε σχέση με το 2023 ενώ αυξημένη ήταν και η κατανάλωση, όπως αποτυπώνεται στον όγκο των πωλήσεων.
Οι τιμές, με βάση τα ίδια στοιχεία, ήταν οριακά μειωμένες, μεσοσταθμικά κατά -0,2%. Αυτό σημαίνει, ουσιαστικά, πως παράμειναν στα ίδια επίπεδα με το 2023, έτος κατά το οποίο, πάντως, οι τιμές σε πολλά προϊόντα αυξήθηκαν λόγω των πληθωριστικών πιέσεων.
Τα τρόφιμα ήταν η μοναδική, μεταξύ των τριών μεγάλων κατηγοριών προϊόντων, όπου το 2024 συνεχίστηκαν οι ανατιμήσεις. Σύμφωνα με τη Circana, οι τιμές στα είδη διατροφής αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά 0,7%, όταν στα είδη προσωπικής υγιεινής και τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού, μειώθηκαν κατά 3,9% και 2,3%, αντίστοιχα.
Η πορεία της κατανάλωσης
Και οι τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων εμφάνισαν αύξηση στον όγκο των πωλήσεων στο σύνολο του 2024: τα τρόφιμα κατά 2,8%, τα είδη προσωπικής υγιεινής κατά 3,1% και τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού κατά 1,5%.
Στα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση ξεχώρισαν τα γαλακτοκομικά με αύξηση 6,1%, τα αλκοολούχα ποτά με 5,1%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα με 5% και τα αναψυκτικά με 4,6%.
Από την άλλη πλευρά, σε ό,τι αφορά την αξία των πωλήσεων, ενισχυμένες ήταν μόνο στην κατηγορία των τροφίμων κατά 3,6% καθώς τόσο στα είδη προσωπικής υγιεινής όσο και στα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού, εμφάνισαν μείωση κατά 0,9%.
Στις δύο τελευταίες κατηγορίες άλλωστε, όπως προκύπτει από τη Circana, παρατηρήθηκε και η μεγαλύτερη ένταση προσφορών και προωθητικών ενεργειών. Συγκεκριμένα, στα είδη προσωπικής υγιεινής, το 28,8% των προϊόντων πωλήθηκε υπό καθεστώς προσφοράς (αύξηση κατά 0,4 μονάδες σε σχέση με το 2023), στα προϊόντα για το σπίτι αντίστοιχα το 25,9% (+0,4) και στα τρόφιμα το 25,6% (+0,3).
Ώθηση στην ιδιωτική ετικέτα από τα τρόφιμα
Στους «κερδισμένους» του 2024, συγκαταλέγονται επίσης τα μικρά καταστήματα σούπερ μάρκετ – έως 400 τ.μ- καθώς εμφάνισαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (+5,5%) μεταξύ των υπόλοιπων κατηγοριών βάσει επιφάνειας, όπως και εκείνα που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές της χώρας.
Για παράδειγμα στην Κρήτη, περιοχή με έντονη τουριστική κίνηση, αναπτύχθηκαν με ρυθμό της τάξεως του 5,2%, τον υψηλότερο μεταξύ των γεωγραφικών περιοχών της χώρας τις οποίες μελετά η Circana.
πηγή: cnn.gr