Σε νομοθετική ρύθμιση πρόκειται να προχωρήσει το υπουργείο Οικονομικών, ώστε να λυθεί ο γόρδιος δεσμός για επιχειρηματίες και εργαζόμενους που προέκυψε εξ αιτίας μιας απόφασης του Αρείου Πάγου με την οποία τα φιλοδωρήματα που δίνονται σε εργαζόμενους στην εστίαση θα πρέπει, εφόσον δίνονται μαζί με την πληρωμή του λογαριασμού πελατών με χρήση κάρτας και όχι με μετρητά, να θεωρούνται ως πρόσθετη αμοιβή και να περιλαμβάνονται στον ακαθάριστο μισθό των εργαζομένων γεγονός που σημαίνει πρακτικά πως πρέπει και να φορολογούνται και να καταβάλλονται για αυτά ασφαλιστικές κρατήσεις.
Η νομοθετική ρύθμιση θα προβλέπει ότι για ποσά από φιλοδωρήματα με κάρτα έως 300 ευρώ το μήνα δηλαδή έως 3.600 ευρώ το χρόνο θα απαλλάσονται από φορολογικές και ασφαλιστικές κρατήσεις,καθώς δεν θα θεωρούνται αμοιβή για τον εργαζόμενο ,ούτε και παροχή επιπλέον μισθού για τον επιχειρηματία από τον οποίο θα πρέπει να παρακρατούνται εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές.
«Το πρόβλημα δημιουργήθηκε ,δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εστιατόρων Γιώργος Κουράσης , λόγω της διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές μηχανές. Όταν ο πελάτης πληρώνει το φιλοδώρημα με μετρητά δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα είναι μια προσωπική συναλλαγή μεταξύ αυτών των δύο ανθρώπων, δεν συμμετέχει η επιχείρηση, δεν το γνωρίζει η επιχείρηση. Όταν όμως ο πελάτης αποφασίσει να πληρώσει τον λογαριασμό και αποφασίσει να βάλει μέσα και το φιλοδώρημα, μπαίνει ως μια εκκρεμής συναλλαγή στο POS η οποία το αποδίδει στον εργαζόμενο ως μισθό,ενώ από την άλλη ενδέχεται να προκύψουν διαφορές στον τζίρο της επιχείρησης, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε φορολογικές παρατυπίες”.
Πως γίνεται σήμερα η όλη διαδικασία ?: Στο τέλος του μήνα, η επιχείρηση εκκαθαρίζει τα ποσά που έχουν καταβληθεί ως φιλοδωρήματα και τα αποδίδει στους εργαζόμενους. Υπάρχει, μάλιστα, ειδικό κουμπί στα POS για την καταχώρηση των φιλοδωρημάτων, ώστε να μην προκύπτουν φορολογικές παρατυπίες. Το ποσό αυτό δεν υπόκειται σε ΦΠΑ, όμως πλέον φορολογείται ως μισθός, με όλες τις αντίστοιχες κρατήσεις και δικαιώματα. Αν, για παράδειγμα, ένας πελάτης πληρώσει 100 ευρώ και αφήσει 10 ευρώ φιλοδώρημα, η επιχείρηση θα πρέπει να διασφαλίσει ότι αυτό καταγράφεται σωστά ως πρόσθετη αποδοχή.
ΑΘΗΝΑ 984