Ευθύνες στο δήμο Αθηναίων και τη Δημοτική Αστυνομία για την τριτοκοσμική κατάσταση που επικρατεί στα πεζοδρόμια της Αθήνας αλλά και ανικανότητα των διευθύνσεων μεταφορών των περιφερειών για να εφαρμόσουν το νόμο και να αντιμετωπίσουν φαινόμενα διαφθοράς καταλόγισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση, που κατέθεσε η βουλευτής της ΝΔ Φ. Πιπιλή για την κατάσταση στην πρωτεύουσα. Παράλληλα ανακοίνωσε την επιβολή διοικητικών προστίμων σε δήμους και περιφέρειες για τη μη τήρηση του νόμου περί προσβασιμότητας των ΑΜΕΑ.
Ειδικότερα ο κ. Καραμανλής δεσμεύτηκε ότι το πρόστιμο για παράνομη στάθμευση σε όδευση τυφλών ή ράμπα ΑμεΑ θα αυξηθεί κατά πολύ, άφησε ανοικτή «και την περίπτωση διοικητικών προστίμων, όχι μόνο στους δήμους, αλλά και στις περιφέρειες που δυστυχώς δεν συνεργάζονται όπως πρέπει».
Αναφερόμενος στα φαινόμενα διαφθοράς, που αποκαλύφθηκαν στη διαδικασία εξέτασης για το δίπλωμα οδήγησης, ο υπουργός, είπε πως αυτά «έχουν να κάνουν με την ανικανότητα – λυπάμαι που το λέω – των Διευθύνσεων Μεταφορών των Περιφερειών στην ουσία να εφαρμόσουν το νόμο».
Εξαιρετικά επικριτικός ήταν ο κ. Καραμανλής απέναντι στο δήμο Αθηναίων για την κατάσταση των πεζοδρομίων, σημειώνοντας ότι αποτελούν αρμοδιότητα του δήμου και συνέχισε: «Και ο Δήμος πρέπει να σκύψει πάνω από αυτά τα προβλήματα. Η κατάσταση, που αυτή τη στιγμή επικρατεί στους δρόμους του δήμου Αθηναίων, θα έλεγα ότι είναι τριτοκοσμική για τα ΑμεΑ. Όχι απλά δεν τους διευκολύνει, αλλά τους δημιουργούμε και εμπόδια».
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε επίσης ότι: «Δυστυχώς όσο κι αν ο νομοθέτης αυστηροποιήσει τους κανόνες υπάρχει ένα ζήτημα. Το ζήτημα είναι ποιος θα εφαρμόσει αυτό το νόμο. Και εδώ βλέπουμε ότι τόσο η Δημοτική Αστυνομία όσο και η Τροχαία πρέπει να αρχίσουν να συνεργάζονται, ειδικά στα ζητήματα των ΑΜΕΑ. Διότι αυτή τη στιγμή, το ζήτημα δεν είναι μόνο να νομοθετήσουμε αυστηρό πλαίσιο. Το ζήτημα είναι να εφαρμοστεί».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προανήγγειλε επίσης ότι στο νέο ΚΟΚ θα ρυθμιστεί και το θέμα με τα ηχητικά σήματα στα φανάρια, εξηγώντας ότι και εδώ θα χρειαστεί όμως η βοήθεια της περιφέρειας, αρμοδιότητα της οποίας είναι να τοποθετηθούν. Εκτίμησε ότι η προσβασιμότητα για τα ΑμεΑ στις Γραμμές του Μετρό της Αθήνας είναι ικανοποιητική. Παραδέχθηκε ότι υπάρχουν προβλήματα στη Γραμμή 1 (Ηλεκτρικός), όχι μόνο για τα ΑμεΑ, αλλά για όλους τους επιβάτες, σημειώνοντας ότι ήδη προχωρά ο διαγωνισμός για την ανακαίνιση συρμών και την αγορά νέων.