«Μια ιδέα η οποία φαινόταν τότε πάρα πολύ αυτονόητη. Είναι δυνατόν να έχουμε αυτό το μοναδικό παράκτιο μέτωπο και να μην υπάρχει τρόπος να το διανύσει κανείς από τη μία άκρη ως την άλλη; Ίσως και εμείς δεν είχαμε αντιληφθεί τις πολύ μεγάλες δυσκολίες που έπρεπε να ξεπεράσουμε, ώστε το έργο να μετατραπεί από ιδέα σε έργο με χρηματοδότηση και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης», ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την υπογραφή της σύμβασης, το βράδυ της Δευτέρας στον Άλιμο, για την κατασκευή του έργου «Αθηναϊκή Ριβιέρα, Αστικός Περίπατος».
Ο πρωθυπουργός είπε ότι το Σεπτέμβριο του 2025 ή τουλάχιστον 2-3 μήνες μετά, το έργο θα είναι έτοιμο. «Διάβαζα ένα άρθρο στους Financial Times για την Αθηναϊκή Ριβιέρα. Πράγματι το αναπτυξιακό αποτύπωμα είναι πολύ σημαντικό και όχι εις βάρος των τοπικών κοινωνιών», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.
Επισήμανε ότι το Ελληνικό είναι ένα έργο που παρέλαβε η κυβέρνηση ως ιδέα και τώρα είναι στη φάση υλοποίησής του. «Θέλουμε να είμαστε βέβαιοι ότι η ανάπτυξη δεν θα είναι εις βάρος των κατοίκων της περιοχής», υπογράμμισε.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για τη σημασία του έργου για την ποιότητα ζωής όλων των παράκτιων δήμων. «Χρειαζόμαστε περισσότερους ποδηλατοδρόμους και πεζοδρόμους σε συνδυασμό με την μεγάλη έμφαση που δίνουμε στην αναβάθμιση των μέσων μεταφοράς», σημείωσε και μίλησε για τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα και στην πυκνότητα των δρομολογίων.
«Θα παρακολουθούμε πολύ στενά την υλοποίηση του έργου και δεσμευόμαστε να είμαστε εδώ στα εγκαίνια για να διατρέξουμε με το ποδήλατο που το προτιμώ ως ποδηλάτης. Πρώτα και πάνω από όλα θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.
Το έργο αποτελεί μέρος του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας και αφορά στην κατασκευή ενοποιημένου ποδηλατόδρομου και πεζόδρομου που θα ενώνει την Αθηναϊκή Ριβιέρα, από την «Εσπλανάδα» στο Μοσχάτο μέχρι το δημαρχείο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης.
Βάσει της σχετικής σύμβασης, η Περιφέρεια Αττικής αναλαμβάνει την ανάπλαση των 11,9 χλμ. από τα συνολικά 18 χλμ. της διαδρομής από την «Εσπλανάδα» μέχρι και το δημαρχείο Βούλας, καθώς το υπόλοιπο κομμάτι εντάσσεται σε επιμέρους αστικές αναπλάσεις ή ιδιωτικά και δημοτικά έργα.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 19,13 εκατ. ευρώ και έχει ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και ανθεκτικότητας (ΕΣΣΑ) με τίτλο “SUB3. Αθηναϊκή Ριβιέρα”.
Από ποιους Δήμους θα περνάει
Το φιλόδοξο αυτό έργο του νέου πεζόδρομου-ποδηλατόδρομου, που αναμένεται να αλλάξει την εικόνα του παραλιακού μετώπου, αφορά στο κομμάτι της Αθηναϊκής Ριβιέρας από το Μοσχάτο έως τον Δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης.
Συγκεκριμένα:
- 365 μ. στον Δήμο Καλλιθέας
- 3.752 μ. στον Δήμο Παλαιού Φαλήρου
- 1.563 μ. στον Δήμο Αλίμου
- 2.817 μ. στον Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης (σε δύο τμήματα από 1.048 μ. και 1.769 μ. έκαστο)
- 821 μ. στον Δήμο Γλυφάδας (καθώς το υπόλοιπο κομμάτι στον δήμο έχει ήδη ολοκληρωθεί) και
- 2.646 μ. στον Δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης