Για σοβαρές ελλείψεις προσωπικού έκανε λόγο η διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς (ΠΟΣ – ΜΣΤ), στη συνέντευξη Τύπου με θέμα «Ελληνικός Σιδηρόδρομος: Μύθοι και Αλήθειες».
Σύμφωνα με το οργανόγραμμα που ισχύει και ενέκρινε η κυβέρνηση, έπρεπε να δουλεύουν 2.098 άτομα. «Ωστόσο εργάζονται μόλις 554 μόνιμοι, 632 με σύμβαση και 123 φύλακες των οποίων οι συμβάσεις λήγουν στο τέλος του Ιουνίου, ανέφεραν οι εργαζόμενοι» και παρουσίασαν τις χρόνιες παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου, παραθέτοντας παράλληλα τα αναγκαία βήματα για τον εκσυγχρονισμό του.
Οι εκπρόσωποι της ΠΟΣ – ΜΣΤ εξέφρασαν την οδύνη τους για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών και τη συμπαράσταση τους προς τους συγγενείς των θυμάτων, και τάχθηκαν υπέρ της απονομής δικαιοσύνης και της απόδοσης ευθυνών «σε όλα τα επίπεδα».
Αναφερόμενοι στα «δομικά προβλήματα» του σιδηροδρόμου, μίλησαν για λανθασμένους χειρισμούς, κυρίως της Πολιτείας, με αποκορύφωμα τον παλαιότερο νόμο για τον «τεμαχισμό» του ΟΣΕ, τις Μνημονιακές Πολιτικές για το κόψιμο δρομολογίων (από 2.800 χλμ. ενεργό επιβατικό δίκτυο το 2010, στα 1.200 χλμ. ενεργό επιβατικό δίκτυο σήμερα) και την περικοπή θέσεων εργασίας (από 3.446 εργαζόμενοι στον ΟΣΕ το 2010, στους 554 μόνιμους σήμερα), τη μη ολοκλήρωση των έργων στα συμβατικά χρονοδιαγράμματα, αλλά και την «αποτυχημένη», όπως τη χαρακτήρισαν, ιδιωτικοποίηση της Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ).
Προκειμένου να αναπτυχθεί ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα, η ομοσπονδία προτείνει την υιοθέτηση συγκεκριμένων δράσεων, όπως προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, ενίσχυση του οργανογράμματος, ολοκλήρωση των έργων ανάταξης του δικτύου και των συστημάτων σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και την άσκηση αποτελεσματικής πίεσης στη Hellenic Train για νέο τροχαίο υλικό, πύκνωση δρομολογίων και λειτουργία σύγχρονων αμαξοστασίων.
ΠΗΓΗ:Αθήνα984