Στα “ραντάρ” της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μπήκαν εκατοντάδες influencers στην Ε.Ε. μετά από έλεγχο “σκούπα” της Κομισιόν και των εθνικών αρχών προστασίας των καταναλωτών σε 22 κράτη-μέλη.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του ελέγχου, διαπιστώθηκε ότι σχεδόν όλοι (97%) δημοσίευσαν εμπορικό περιεχόμενο, αλλά μόνο ένας στους πέντε ανέφερε συστηματικά ότι το περιεχόμενο ήταν διαφημιστικό. Ο στόχος της σάρωσης ήταν για να επαληθευτεί εάν οι influencers αποκαλύπτουν τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες όπως απαιτείται από τη νομοθεσία της ΕΕ για τους καταναλωτές.
Μερικά από τα ευρήματα της έρευνας
- Το 97% δημοσίευσε αναρτήσεις με εμπορικό περιεχόμενο, αλλά μόνο το 20% αποκάλυψε ότι πρόκειται για διαφήμιση.
- Το 78% των επαληθευμένων influencers ασκούσαν εμπορική δραστηριότητα. Ωστόσο, μόνο το 36% ήταν εγγεγραμμένοι ως έμποροι σε εθνικό επίπεδο.
- Το 30% δεν παρείχαν στοιχεία της εταιρείας στις αναρτήσεις του, όπως διεύθυνση e-mail, όνομα εταιρείας, ταχυδρομική διεύθυνση ή αριθμό εγγραφής·
- Το 38% δεν χρησιμοποίησαν τις ετικέτες της πλατφόρμας που χρησιμεύουν για την αποκάλυψη εμπορικού περιεχομένου
Ανθυγιεινές ή επικίνδυνες δραστηριότητες ανάμεσα στις αναρτήσεις τους
Ως αποτέλεσμα του ελέγχου, 358 influencers προορίστηκαν για περαιτέρω έρευνα. Οι εθνικές αρχές θα επικοινωνήσουν μαζί τους για να τους ζητήσουν να ακολουθήσουν τους ισχύοντες κανόνες. Περαιτέρω μέτρα μπορούν να ληφθούν εάν κριθεί απαραίτητο.
Στην έρευνα συμμετείχαν τα ακόλουθα κράτη μέλη της ΕΕ: Αυστρία, Βέλγιο, Κύπρος, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία , Ισπανία και Σουηδία καθώς και Ισλανδία και Νορβηγία.
Επίσης, 82 influencers είχαν πάνω από 1 εκατομμύριο followers, 301 πάνω από 100.000 και 73 μεταξύ 5.000 και 100.000.
Αρκετοί influencers ήταν ενεργοί σε διαφορετικές πλατφόρμες κοινωνικών μέσων: 572 είχαν δημοσιεύσεις στο Instagram, 334 στο TikTok, 224 στο YouTube, 202 στο Facebook, 82 στο X (πρώην Twitter), 52 στο Snapchat και 28 στο Twitch.
Οι κύριοι τομείς δραστηριότητάς τους είναι η μόδα, ο τρόπος ζωής, η ομορφιά, το φαγητό, τα ταξίδια και η φυσική κατάσταση/αθλητισμός.
Τέλος, 119 influencers θεωρήθηκε ότι προωθούν ανθυγιεινές ή επικίνδυνες δραστηριότητες, όπως πρόχειρο φαγητό, αλκοολούχα ποτά, ιατρικές ή αισθητικές θεραπείες, τζόγος ή χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.
πηγή: news247.gr