Ένας σπάνιος πίνακας της Φρίντα Κάλο πουλήθηκε σε δημοπρασία στη Νέα Υόρκη έναντι 34,9 εκατομμυρίων δολαρίων, τιμή ρεκόρ για έργο της Μεξικανής καλλιτέχνιδας.
Η αυτοπροσωπογραφία της Κάλο, Diego y yo (Ο Ντιέγκο και εγώ, 1949), με το πρόσωπο του συζύγου της και ζωγράφου, Ντιέγκο Ριβέρα, στο μέτωπό της, έσπασε το προηγούμενο ρεκόρ για έργο της Κάλο (8 εκατομμύρια δολάρια), που είχε καταγραφεί το 2016.Ξεπέρασε επίσης το ρεκόρ για το πιο ακριβό έργο τέχνης από τη Λατινική Αμερική που πωλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία, ένα ρεκόρ που προηγουμένως κατείχε ο ίδιος ο Ριβέρα, του οποίου ο πίνακας Los Rivales (1931) πουλήθηκε αντί του ποσού των 9,76 εκατομμυρίων δολαρίων, το 2018.
Ο «Diego y yo» είναι η πιο εμβληματική από τις αυτοπροσωπογραφίες της Κάλο, γνωστής για το έντονο και αινιγματικό βλέμμα, που την έκανε διάσημη.
Το πρόσωπο του Ριβέρα διακρίνεται στον πίνακα πάνω από τα χαρακτηριστικά φρύδια και τα σκούρα μάτια της Κάλο, από τα οποία τρέχουν μερικά δάκρυα.
Η απεικόνιση του Ριβέρα -ο οποίος εκείνη την εποχή την είχε εγκαταλείψει γιατί ήταν κοντά στη Μεξικανή ηθοποιό Μαρία Φέλιξ- ως «τρίτου ματιού» συμβολίζει τον βαθμό στον οποίο βασάνιζε τις σκέψεις τής Κάλο, λένε οι ειδικοί της τέχνης.
Η Κάλο γνώρισε τον Ριβέρα το 1922, όταν εκείνος ήταν ένας παγκοσμίου φήμης καλλιτέχνης, με τις διάσημες τοιχογραφίες του να κοσμούν δημόσιους χώρους. Η Φρίντα ήταν μόλις 15 ετών και γοητεύθηκε από αυτόν. Θα είναι ο γάμος «ενός ελέφαντα με μία περιστέρα», φέρεται να είπε η μητέρα της, όταν της ανακοίνωσε την είδηση. Αναφερόταν κυρίως στην εξωτερική εμφάνιση του ζωγράφου, ο οποίος είχε σχεδόν τα διπλά χρόνια από τη Μεξικανή καλλιτέχνιδα. Πλην όμως, ο Ριβέρα ήταν ιδιαίτερα γοητευτικός και με άπειρες κατακτήσεις στον γυναικείο πληθυσμό. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι γνωστές καλλονές της εποχής έπεφταν ερωτευμένες στην αγκαλιά του. Φρίντα Κάλο, Ντιέγκο Ριβέρα -«Έπαθα δύο μεγάλα ατυχήματα στη ζωή μου, το ένα στο οποίο ένα τραμ με έριξε κάτω… το άλλο ατύχημα είναι ο Ντιέγκο», έγραψε η ζωγράφος σε σημειωματάριό της
Τον πίνακα «Ο Ντιέγκο κι εγώ», που πούλησε ένας άγνωστος συλλέκτης, απέκτησε ο Eduardo F. Costantini, ιδρυτής ενός μουσείου στο Μπουένος Άιρες. Το έργο αγοράστηκε για την ιδιωτική του συλλογή.