Το κυκλοφοριακό αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα των κατοίκων των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας, σύμφωνα με την πανελλαδική έρευνα της εταιρείας Palmos Analysis, που παρουσιάστηκε χθες,
Παρά τη διαπίστωση του προβλήματος, το 60% των εργαζομένων στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Αθήνα-Πειραιά χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους ΙΧ, ταξί ή δίκυκλο, αντί για κάποιο από τα ΜΜΜ, ενώ το 42% των οδηγών στις ίδιες πόλεις επιμένουν να μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες (41% σε Θεσσαλονίκη).
Παρά τη διαπίστωση του προβλήματος, το 60% των εργαζομένων στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Αθήνα-Πειραιά χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους ΙΧ, ταξί ή δίκυκλο, αντί για κάποιο από τα ΜΜΜ, ενώ το 42% των οδηγών στις ίδιες πόλεις επιμένουν να μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες (41% σε Θεσσαλονίκη).
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΚΑΙ Η ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ
- 7 στους 10 κατοίκους των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας (70%) θεωρούν το κυκλοφοριακό «Πολύ» (38%) ή «Αρκετά» (32%) σημαντικό πρόβλημα για την καθημερινότητά τους. Μεγάλο πρόβλημα θεωρείται και η στάθμευση, καθώς περίπου 9 στους 10 (87%) δηλώνουν ότι το πρόβλημα της στάθμευσης στην πόλη τους είναι «Πολύ» (67%) ή «Αρκετά» (20%) σημαντικό.
ΧΡΗΣΗ / ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ / ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
- Το 55% των κατοίκων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Αθηνών – Πειραιώς δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το Μετρό (γραμμές 2 και 3) τουλάχιστον μερικές φορές τον μήνα (14% το χρησιμοποιούν καθημερινά). Τα αντίστοιχα ποσοστά για τα λεωφορεία/τρόλεϊ είναι 47% και 16%, για τον Ηλεκτρικό (ΗΣΑΠ) 36% και 7%, για τον Προαστιακό 12% και 1% και για το Τραμ 9% και 2%.
- Υψηλή ικανοποίηση προκύπτει για το Μετρό, καθώς δηλώνουν «Πολύ» ή «Αρκετά» ικανοποιημένοι το 69% των χρηστών του. Θετικό ισοζύγιο ικανοποίησης προκύπτει για τον Ηλεκτρικό (ΗΣΑΠ), αλλά σε σαφώς μικρότερο βαθμό (43% «Πολύ» ή «Αρκετά» ικανοποιημένοι), ενώ οι χρήστες Λεωφορείων/Τρόλεϊ δηλώνουν «Λίγο» ή «Καθόλου» ικανοποιημένοι σε ποσοστό 43% έναντι μόλις 23% που δηλώνουν «Πολύ» ή «Αρκετά» ικανοποιημένοι.
- Η αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων και η μείωση του χρόνου αναμονής σε στάσεις/σταθμούς είναι το βασικότερο αίτημα των χρηστών όλων των ΜΜΜ (53% στους χρήστες των Λεωφορείων/Τρόλεϊ, 46% στους χρήστες του Προαστιακού, 42% στους χρήστες του Τραμ, 40% στους χρήστες του Μετρό και 33% στους χρήστες του Ηλεκτρικού (ΗΣΑΠ).
ΧΡΗΣΗ ΙΧ / ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟΤΕΡΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ / ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ
- Σχεδόν 4 στους 10 κατοίκους του ΠΣ Αθηνών – Πειραιώς (41%) χρησιμοποιούν ΙΧ αυτοκίνητο καθημερινά για τις μετακινήσεις τους.
- Η λεωφόρος Κηφισού αναδεικνύεται ως ο πιο προβληματικός οδικός άξονας στην Αττική από πλευράς καθυστερήσεων και μποτιλιαρίσματος, καθώς αναφέρεται από το 32% όσων απάντησαν στο συγκεκριμένο ερώτημα.
- Το 42% των οδηγών αναφέρουν ότι μπαίνουν και κινούνται στις λεωφορειολωρίδες είτε πάντα (1%), είτε συχνά (5%), είτε μερικές φορές (12%), είτε σπάνια (24%).
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ
- Αθροιστικά, το 60% των εργαζομένων επιλέγουν να μετακινηθούν από και προς την εργασία τους με αυτοκίνητο ή ταξί ή δίκυκλο. Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) επιλέγουν για την μετακίνησή τους το 35% των εργαζομένων αθροιστικά.
- Περίπου μία ώρα την ημέρα κατά μέσο όρο (58 λεπτά) ξοδεύουν καθημερινά οι εργαζόμενοι στο ΠΣ Αθήνας – Πειραιά για την μετακίνησή τους από και προς την εργασία τους.
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ
- Η επέκταση του Μετρό και των άλλων μέσων σταθερής τροχιάς αναφέρεται ως καταλληλότερος τρόπος για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αττική από το 51% των ερωτηθέντων. Ακολουθούν σε απόσταση η ενίσχυση των λεωφορειακών γραμμών (20%) και η δημιουργία νέων / η ενίσχυση των υφιστάμενων οδικών αξόνων (13%).
πηγή: ertnews.gr