Φόβοι για αναταραχή στο παγκόσμιο εμπόριο μετά την κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη.
Έντονες είναι οι ανησυχίες για ντόμινο εξελίξεων στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού μετά την πρόσκρουση του κοντέινερ φορτηγού πλοίου Dali πάνω σε έναν από τους πυλώνες της γέφυρας Francis Scott Key της Βαλτιμόρης των ΗΠΑ νωρίς το πρωί της Τρίτης 26 Μαρτίου 2024 με αποτέλεσμα της κατάρρευσή της.
Αξιωματούχοι δήλωσαν ότι η θαλάσσια κυκλοφορία μέσω του λιμανιού της Βαλτιμόρης, η οποία πέρυσι ανήλθε σε περισσότερους από 47 εκατομμύρια τόνους ξένου φορτίου, θα ανασταλεί «μέχρι νεωτέρας».
Μιλώντας στο BBC, ο Marco Forgione, γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Εξαγωγών και Διεθνούς Εμπορίου, το οποίο εκπροσωπεί βρετανικές επιχειρήσεις που εμπλέκονται στο διεθνές εμπόριο, δήλωσε ότι η αναστολή θα έχει «σημαντικές επιπτώσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού».
Πάνω από 750.000 αυτοκίνητα και οχήματα πέρασαν από τη Βαλτιμόρη τον περασμένο χρόνο. Πρόκειται για μεγάλες αμερικανικές μάρκες και μάρκες του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ, όπως η General Motors, η Ford, η την Jaguar Land Rover, η Nissan, η Fiat και η Audi.
Η Βαλτιμόρη είναι το πιο πολυσύχναστο λιμάνι των ΗΠΑ για αποστολές αυτοκινήτων και επίσης το μεγαλύτερο λιμάνι των ΗΠΑ κατ’ όγκο για χειρισμό αγροτικών και κατασκευαστικών μηχανημάτων.
Ορισμένες σιδηροδρομικές εταιρείες και εταιρείες άνθρακα προειδοποίησαν επίσης τους πελάτες τους για διαταραχές στις εξαγωγές άνθρακα.
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτό θα έχει σημαντικές και παρατεταμένες επιπτώσεις στις αλυσίδες εφοδιασμού. Είναι πολύ νωρίς για να προσφέρουμε εκτιμήσεις σχετικά με το τι θα χρειαστεί για να καθαρίσει το κανάλι και να ανοίξει ξανά το λιμάνι» είπε ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, Pete Buttigieg.
Ο Τζο Μπάιντεν είπε στους δημοσιογράφους ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ «θα κινήσει γη και ουρανό για να ανοίξει ξανά το λιμάνι και να ξαναχτιστεί η γέφυρα το συντομότερο δυνατόν». Όμως πρόσθεσε ότι η διαδικασία «θα πάρει κάποιο χρόνο».
Εκτός από τη θαλάσσια κυκλοφορία, το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι άμεσα υπεύθυνο για περίπου 15.000 θέσεις εργασίας και υποστηρίζει περίπου 140.000 περισσότερες.
Μετά το δυστύχημα ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός Maersk, του οποίου το φορτίο μετέφερε το Dali, δήλωσε ότι για το προσεχές μέλλον η Βαλτιμόρη δεν θα αποτελεί προορισμό του.
Υπενθυμίζουμε ότι το πλοίο Dali χτύπησε έναν πυλώνα της γέφυρας Francis Scott Key τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης με αποτέλεσμα να καταρρεύσει.
Η γέφυρα κάλυπτε την είσοδο του λιμανιού της Βαλτιμόρης, του πιο πολυσύχναστου λιμανιού των ΗΠΑ για εξαγωγές αυτοκινήτων και του ένατου πιο πολυσύχναστου στον κόσμο.
Έξι άνθρωποι αγνοούνται και πλέον θεωρούνται νεκροί.
«Με βάση τη διάρκεια των ερευνών που έχουν πραγματοποιηθεί (…), τη θερμοκρασία του νερού, πλέον εκτιμάμε ότι δεν θα βρούμε αυτούς τους ανθρώπους ζωντανούς», δήλωσε ο αντιναύαρχος της ακτοφυλακής Σάνον Γκίλριθ στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Η αμερικανική ακτοφυλακή ανέστειλε την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης και ξεκίνησε αποστολή ανάσυρσής τους από το νερό. Το ενδιαφέρον στρέφεται τώρα στην έρευνα για το τι πήγε στραβά και μια ομάδα εμπειρογνωμόνων αναμένεται να επιβιβαστεί στο πλοίο και να ανακτήσει τον καταγραφέα δεδομένων του.
Η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης, όπου φέρει τη σημαία του Dali, δήλωσε ότι τα πιστοποιητικά του πλοίου αναφορικά με την λειτουργικότητά του ίσχυαν τη στιγμή του συμβάντος.
Ανέφερε ακόμα ότι το πλοίο είχε περάσει από δύο ξεχωριστές επιθεωρήσεις, τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο του 2023.
Η Synergy Marine Group, η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Dali, είπε ότι στο πλοίο επέβαιναν 22 άτομα, συμπεριλαμβανομένου ενός πλήρους Ινδού πληρώματος και δύο πιλότων λιμανιών των ΗΠΑ, αλλά δεν υπάρχουν αναφορές για τραυματισμούς.
Πρόσθεσε ότι «συνεργάζεται πλήρως» με ομοσπονδιακές υπηρεσίες.
Πηγή:newsit.gr