Κυριακή, 13 Ιουλίου, 2025
  • Ο Σταθμός
  • Δήμος Ηρακλείου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
Επικοινωνία 94FM
ΑΚΟΥΣΤΕ LIVE
  • Podcast
  • Web TV
  • Περιοδικό
  • Πρόγραμμα
  • Ηράκλειο
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτισμός
  • Διεθνή
  • Αθλητικά
  • Υγεία
  • Podcast
  • Web TV
  • Περιοδικό
  • Πρόγραμμα
  • Ηράκλειο
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτισμός
  • Διεθνή
  • Αθλητικά
  • Υγεία
No Result
View All Result
Επικοινωνία 94FM
Home Πολιτισμός

Εγκαίνια για το Ελληνικό Περίπτερο της 60ής Διεθνούς Έκθεσης Τέχνης

από Ελίζα Λιμοντζόγλου
Πριν 1 έτος
σε Πολιτισμός
Εγκαίνια για το Ελληνικό Περίπτερο της 60ής Διεθνούς Έκθεσης Τέχνης
Share on FacebookShare on Twitter

Εγκαίνια έκανε την Πέμπτη (18.04) το Περίπτερο της Ελλάδας στην 60ή Διεθνή Έκθεση Τέχνης – La Biennale di Venezia με χαιρετισμούς από τον Υφυπουργό Πολιτισμού Χρίστο Δήμα, την Καλλιτεχνική Διευθύντρια του ΕΜΣΤ Κατερίνα Γρέγου, τον επιμελητή της ελληνικής εκπροσώπησης Πάνο Γιαννικόπουλο και την ομάδα καλλιτεχνών.

Η έκθεση ανοίγει για το κοινό το Σάββατο 20 Απριλίου και θα παραμείνει ανοιχτή έως την Κυριακή 24 Νοεμβρίου.

Το Ξηρόμερο/Dryland που εκπροσωπεί την Ελλάδα στην 60ή Διεθνή Έκθεση Τέχνης – La Biennale di Venezia, είναι ένα διαμεσικό συλλογικό έργο σε σύλληψη των Θανάση Δεληγιάννη και Γιάννη Μιχαλόπουλου με συνδημιουργούς την Έλια Καλογιάννη, τον Γιώργο Κυβερνήτη, τον Κώστα Χαϊκάλη και τον Φώτη Σαγώνα. Επιμελητής της ελληνικής συμμετοχής είναι ο Πάνος Γιαννικόπουλος.

Αποτελείται από ένα αγροτικό μηχάνημα άρδευσης το οποίο συντονίζει σε πραγματικό χρόνο τον ήχο, την κινούμενη εικόνα, και το φωτιστικό περιβάλλον της εγκατάστασης. Η ελληνική εκπροσώπηση εξετάζει την εμπειρία ενός πανηγυριού, παρακολουθώντας μια διαδρομή από την πλατεία του χωριού έως τις παρυφές του γεωργικού τοπίου που το περιβάλλει. Συγκεκριμένα, αντλεί έμπνευση από τα πανηγύρια της ηπειρωτικής Ελλάδας, της Θεσσαλίας και της περιοχής του Ξηρομέρου στη Δυτική Ελλάδα, που δανείζει τον τίτλο στο έργο.

Οι καλλιτέχνες/ιδες αναφέρονται στο νερό ως πρίσμα -ένα μέσο να βλέπουμε και να σκεφτόμαστε – εστιάζοντας στην έλλειψή ή το πλεόνασμα, την ανάγκη ή τη σπατάλη του, καθώς και τις κοινωνικές συνδηλώσεις του. Η εξάντληση των πόρων συνδέεται με τη φυσική και οικονομική εξάντληση. Το έργο διερευνά τις πολιτικές δυνατότητες του ήχου και της μουσικής, την επίδραση της τεχνολογίας στα αγροτικά τοπία και την πολιτιστική ποικιλομορφία.

 

Ο εορτασμός του πανηγυριού μεταφέρει πληροφορίες και νόημα ως τελετουργία και ψυχαγωγία. Συνδέεται με τις γεωργικές εργασίες, παράγεται από -αλλά και παράγει- την εσωτερική χρονικότητα της κοινότητας με το πότισμα και τις αγροτικές ευθύνες. Βοηθά την κάθε κοινότητα να δημιουργήσει την εικόνα του εαυτού της. Ταυτόχρονα, όμως, αντίθετες έννοιες συνυφαίνονται: οι θεατές μετατρέπονται σε συμμετέχοντες, από τη σκηνή βρισκόμαστε εκτός σκηνής, από την επιτελεστική δράση στην καθημερινή δραστηριότητα.

Αυτή η αδιάκοπη αλληλεπίδραση μεταξύ «παράστασης» και πραγματικότητας μεταφέρεται στο έργο. Το Ξηρόμερο/Dryland αξιοποιεί αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά του ελληνικού περιπτέρου για να αναδείξει συσχετίσεις με τις γεωργικές αποθήκες και τη θρησκευτική αρχιτεκτονική που αποτελούν συνήθως το φόντο των πανηγυριών.Επιπλέον, το ποτιστικό που βρίσκεται στο κέντρο του περιπτέρου, ορίζει κυκλικά το περιβάλλον της εγκατάστασης. Το έργο μεταφέρει επίσης τον χώρο συνάντησης της κοινότητας -την πλατεία, τη δημόσια συγκέντρωση- από το εξωτερικό στο εσωτερικό. Καθώς το σύστημα ποτίσματος τίθεται σε κίνηση, δημιουργεί έναν ρυθμό, οριοθετεί τον χρόνο όπως ένα ρολόι ή μια κασέτα που ξετυλίγεται, παρακινώντας τα σώματα των επισκεπτών να ακολουθήσουν διαδρομές και να αλλάξουν τρόπους θέασης. Το Ξηρόμερο/Dryland αποφεύγει μια αισθητική προσέγγιση και τονίζει τη συναισθηματική αμεσότητα της επαφής με αντικείμενα, ήχους και εικόνες.

Παρατηρώντας τις έμφυλες σχέσεις στο πανηγύρι, εξετάζονται οι δυνατότητες παρουσίασης του εαυτού, οι διαφορετικές εκδοχές της θηλυκότητας και της αποκάλυψης ή απόκρυψης του γυναικείου σώματος, αλλά και η αμφισημία της χειρονομίας του υποκειμένου που αποσύρεται επιλέγοντας την απουσία και τον αποκλεισμό του από τη γιορτή.

Το Ξηρόμερο/Dryland επιχειρεί συσχετίσεις μεταξύ της εμπλαισιωμένης γεωγραφικά εμπειρίας με την παγκόσμια συνθήκη, μία μετατόπιση μεταξύ κυρίαρχου και περιθωριοποιημένου πολιτιστικού αντικειμένου, που φαίνεται να δημιουργεί τον ενδιάμεσο χώρο συγκρότησης νέων νοημάτων.

* Ξηρόμερο [ksirˈomero]: Γνωστό για τα πανηγύρια του, είναι μια ιστορική επαρχία της Αιτωλοακαρνανίας. Σήμερα αποτελεί δήμο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Η έρευνα του έργου Ξηρόμερο/Dryland που εκπροσωπεί την Ελλάδα στην 60ή Διεθνή Έκθεση Τέχνης – La Biennale di Venezia, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Margaroni Residency σε ανάθεση του Onassis Culture από τον δημιουργό διαμεσικών έργων και συνθέτη Θανάση Δεληγιάννη και τον δραματουργό και φιλόλογο Γιάννη Μιχαλόπουλο ως Onassis AiR Fellows, οι οποίοι συγκρότησαν την καλλιτεχνική ομάδα με την εικαστικό και κινηματογραφίστρια Έλια Καλογιάννη, τον φωτογράφο και ντοκιμαντερίστα Γιώργο Κυβερνήτη, τον ηχολήπτη και σχεδιαστή ήχου Κώστα Χαϊκάλη και τον εικαστικό και αρχιτέκτονα Φώτη Σαγώνα.

Η υλοποίηση του έργου και η έκθεσή του στην Βενετία έχει ως κύριο χρηματοδότη το Υπουργείο Πολιτισμού, ως Εθνικό Επίτροπο υπεύθυνο για την οργάνωση, παραγωγή, και προώθηση του έργου το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και επιμελητή του Ελληνικού Περιπτέρου τον Πάνο Γιαννικόπουλο.

Onassis Culture: Βασικός υποστηρικτής της Ελληνικής Συμμετοχής στην 60η Διεθνή Έκθεση Τέχνης ‐ La Biennale di Venezia. Επιπλέον υποστηρικτές είναι το Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και ο ΕΟΤ. Το έργο πραγματοποιείται με την υποστήριξη της ARTWORKS μέσα από την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ, της Outset και του Qualco Foundation. Η AEGEAN είναι επίσημος χορηγός αερομεταφορών, ενώ η εκπροσώπηση τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Ξηρομέρου.

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Το Ξηρόμερο/Dryland είναι ένα διαμεσικό συλλογικό έργο σε σύλληψη των Θανάση Δεληγιάννη και Γιάννη Μιχαλόπουλου με συνδημιουργούς την Έλια Καλογιάννη, τον Γιώργο Κυβερνήτη, τον Κώστα Χαϊκάλη και τον Φώτη Σαγώνα.

Καλλιτεχνικοί Συνεργάτες:

Φωτεινή Παπαχριστοπούλου, Βασιλική-Μαρία Πλαβού, Μάριος Σταμάτης

Επιμέλεια: Πάνος Γιαννικόπουλος

Προηγ.

Όλοι Μαζί Μπορούμε στο Δήμο Ηρακλείου Αττικής να μαζέψουμε πασχαλινά δώρα για παιδιά

Επόμ.

Το αρχείο του Γιώργου Κουρουπού στη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη»

Επόμ.
Το αρχείο του Γιώργου Κουρουπού στη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη»

Το αρχείο του Γιώργου Κουρουπού στη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη»

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Τώρα στον αέρα

  • 94fm Eclectic Music
    00:00 - 23:59

Ροή ειδήσεων

Έρευνες για τη βόμβα στο σπίτι του Γ. Πρετεντέρη – Τι ψάχνει η ΕΛΑΣ

Έρευνες για τη βόμβα στο σπίτι του Γ. Πρετεντέρη – Τι ψάχνει η ΕΛΑΣ

11/07/2025
Δίκη Γρίβα: Απερρίφθη το αίτημα διεξαγωγής κεκλεισμένων των θυρών – «Να τον καταδικάσετε» κατάθεσε η μητέρα του δράστη

Δίκη Γρίβα: Απερρίφθη το αίτημα διεξαγωγής κεκλεισμένων των θυρών – «Να τον καταδικάσετε» κατάθεσε η μητέρα του δράστη

11/07/2025
AI και ψηφιακός βοηθός στην υπηρεσία των ιατροδικαστών – Τι αλλάζει στις υπηρεσίες

AI και ψηφιακός βοηθός στην υπηρεσία των ιατροδικαστών – Τι αλλάζει στις υπηρεσίες

11/07/2025

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ LIVE

Επικοινωνία 94fm
Επικοινωνία 94fm
LIVE

Το περιοδικό του Επικοινωνία | Τεύχος 14

Facebook Instagram Youtube

Ο Επικοινωνία 94FM, το Δημοτικό Ραδιόφωνο Ηρακλείου Αττικής, είναι από τους πρώτους σταθμούς που εξέπεμψαν με την απελευθέρωση της ραδιοφωνίας το 1989.

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

  • Διαύγεια
  • Ε.ΔΗ.Ρ.Τ.Μ.Μ.Ε
  • Διαφημιστείτε στον 94fm
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Cookies

Μέλος της ΕΔΗΡΤΜΜΕ

Εγγραφή στο Newsletter

Copyright © 2024 94fm.gr

ΑΚΟΥΣΤΕ LIVE
  • Podcast
  • Web TV
  • Περιοδικό
  • Πρόγραμμα
  • Ηράκλειο
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτισμός
  • Διεθνή
  • Αθλητικά
  • Υγεία
No Result
View All Result