Σε δημόσια διαβούλευση κατατέθηκε από το υπουργείο Υγείας το πολυσυζητημένο νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) και τον προσωπικό γιατρό που προβλέπει σειρά αλλαγών για τον θεσμό.
Ο προσωπικός γιατρός ξεκίνησε πριν από περίπου 2,5 χρόνια αλλά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ εξαιτίας της άρνησης του ιατρικού προσωπικού να συμμετάσχει στο εγχείρημα, λόγω των χαμηλών αμοιβών αλλά και των συνθηκών εργασίας.
Αποτέλεσμα είναι σχεδόν οι μισοί δικαιούχοι πολίτες σήμερα να μην διαθέτουν προσωπικό γιατρό.
Το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε από το υπουργείο Υγείας στην πλατφόρμα opengov.gr, προβλέπει εκτός των άλλων ότι:
-Οι πολίτες μπορούν να επιλέγουν ελεύθερα τον προσωπικό τους γιατρό αρκεί να τον πληρώνουν με χρήματα από την τσέπη τους.
Όπως αναφέρεται: ιδιώτες ιατροί που ασκούν ελεύθερο επάγγελμα, διατηρούν ιδιωτικό ιατρείο και δεν συμβάλλονται με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ούτε αποζημιώνονται από αυτόν, αλλά επιλέγονται ελεύθερα από τον πολίτη και αμείβονται από τον τελευταίο.
Επίσης δίνονται κίνητρα για τους νέους γιατρούς που θα επιλέξουν την ειδικότητα της Γενικής Ιατρικής και της Παθολογίας με μπόνους τελικά 40.000 ευρώ και όχι 30.000 όπως είχε ανακοινωθεί.
Οι αμοιβές των προσωπικών γιατρών
-Οι ιατροί του δημοσίου δύναται να αποζημιώνονται επιπλέον των μηνιαίων αποδοχών τους, οι οποίες καλύπτουν αριθμό εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας μέχρι χίλια πεντακόσια (1.500) άτομα, και για εγγεγραμμένους λήπτες υπηρεσιών υγείας από χίλια πεντακόσια ένα (1.501) μέχρι δύο χιλιάδες (2.000) άτομα «κατά κεφαλήν» και ανά ηλικιακή ομάδα.
-Οι παιδίατροι του δημοσίου δύναται να αποζημιώνονται επιπλέον των μηνιαίων αποδοχών τους, οι οποίες καλύπτουν αριθμό εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας μέχρι χίλια (1.000) άτομα, και για εγγεγραμμένους λήπτες υπηρεσιών υγείας από χίλια ένα (1.001) μέχρι χίλια πεντακόσια (1.500) άτομα «κατά κεφαλήν» και ανά ηλικιακή ομάδα.
Προσωπικός γιατρός με παραπομπές σε νοσοκομεία
Ο προσωπικός ιατρός αναλαμβάνει την υποστήριξη, τον προσανατολισμό και την καθοδήγηση των ληπτών υπηρεσιών υγείας στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (Ε.Σ.Υ.), παραπέμποντας τους λήπτες υπηρεσιών υγείας σε άλλους ιατρούς, καθώς και σε δημόσιες δομές παροχής υπηρεσιών δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας περίθαλψης.
Η παραπομπή σε δημόσιες δομές παροχής υπηρεσιών δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας περίθαλψης γίνεται από τον προσωπικό ιατρό, αφού παράσχει πληροφόρηση στον λήπτη υπηρεσιών υγείας, με ταυτόχρονη και υποχρεωτική ενημέρωση του Ατομικού Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας (Α.Η.Φ.Υ.).
Δικαίωμα παραπομπής έχουν και οι λοιποί ιατροί για τα θέματα της ειδικότητάς τους, μετά από ενημέρωση του προσωπικού ιατρού και του Α.Η.Φ.Υ. του λήπτη υπηρεσιών υγείας. Το σύστημα παραπομπών από τον προσωπικό ιατρό δεν ισχύει για τα έκτακτα και επείγοντα περιστατικά.
Παράλληλα οι προσωπικοί ιατροί εκδίδουν παραπεμπτικά διαγνωστικών εξετάσεων, είτε αυτοτελώς, είτε σε συνεργασία με άλλον ιατρό της μονάδας στην οποία υπάγονται ή του Κέντρου Υγείας, αν η μονάδα στην οποία υπάγονται αποτελεί αποκεντρωμένη δομή του Κέντρου Υγείας.
Σύστημα αξιολόγησης προσωπικών ιατρών
Καθιερώνεται ενιαίο σύστημα αξιολόγησης των προσωπικών ιατρών στη βάση συγκεκριμένων δεικτών απόδοσης, οι οποίοι αντιστοιχούν σε ποιοτικούς και ποσοτικούς στόχους που συνδέονται με την άσκηση των καθηκόντων τους και αφορούν, ενδεικτικά, στην πρόληψη και προαγωγή της υγείας των εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας, στη διαχείριση των χρόνιων νοσημάτων, στον εγγραμματισμό υγείας των εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας και στη σχέση ιατρού – ασθενούς.
Η αξιολόγηση των προσωπικών ιατρών γίνεται σε ετήσια βάση και στηρίζεται σε πληροφορίες που συλλέγονται ηλεκτρονικά.
Στο πλαίσιο του ενιαίου συστήματος αξιολόγησης των προσωπικών ιατρών δύναται να προβλέπεται σύστημα επιβολής κυρώσεων.
πηγή: ethnos.gr